Canal Digital med HD-kabeldekoder med PVR i januar - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 76
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, var en smule i harnisk når jeg formulerte meg - men jeg står inne 200% for hvert eneste ord. Det er tross alt 2008 vi skriver, og ikke 1808. Bare se på HTPC-folket og hva de klarer med reverse engineering, kobling ymse produkter, demuxing og alt hva det nå heter.

Hadde folka i CD hatt 1 promille av initativet til HTPC-folket så hadde vi hatt ei flat stripe under TV'en som lagret data optisk, med EPG for 3 måneder fremover, perfekt oppskalering til 1080P med hdmi 1.3 a + b støtte, trådløs forbindelse mht. oppdatering av flash-basert ROM som styrer hele bøttebaletten samt at den vekka deg stille om morran med litt fuglekvitter og massasje av stiv nakke.

En smule satt på spissen, men vi får se hva CD svarer på en relativt godt formulert epost jeg dytta avgårde ca 09.30 i dag. Ikke fått noe svar, så det tyder på at det har kommet seg forbi både 1. og 2.linje kundeservice og frem til folka som faktisk kan svare noe annet enn GPP (generelt pisspreik)

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-PVR tidligst rundt sommer/høst 2008??

Kan ikke skjønne at dette stemmer... CD har nå fjernet den PVR-dekoderen de har hatt i salg omtrent ett år fra sitt sortiment, og i tillegg fjernet standard-dekoderen. Kun HD-dekoderen er å få skaffet fra CD nå, enten du er ny kunde eller eksisterende. Dette BØR være indikasjoner på at en ny PVR, med HD-støtte og da selvsagt HDMI, er like rundt hjørnet. Kan ikke fatte og begripe hvorfor de ellers skulle ha fjernet den gamle PVR-en fra utvalget sitt. De burde kanskje gjort det, med tanke på hvor mange bugs den har. Men dette har ikke akkurat stoppet CD fra å selge ting tidligere??

Er enig i at hvis de virkelig hadde gått inn for det kunne de tilbudt oss kunder en HD-PVR med topp funksjonalitet og uten bugs for lenge siden, uten noen enorme investeringskostnader. Det er vel bare det at de tjener så mye mer på å gi f*en og selge kundene søppel-utstyr som er tilnærmet gratis å produsere...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Pvr

trur vi skal se an tiden her litt
    telenor liker å bestemme de, den kommer nok men den skal bare slippes til sattelitt først sa dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt ikke fått noe svar på min henvendelse, så jeg antar at vi snakker om 2-3.kvartal 2008 fortsatt. Dette begynner å bli tragi-komisk - men det er oss sluttbrukere det går utover til syvende og sist.

Hvis flere medlemmer her inne tar en liten henvendelse til CD, så kanskje jeg slipper å snurre igang en sak mot digi / dn etc. Tror CD ikke er interessert i å bli hengt ut nok en gang - de scorer lavt nok på kundetilfredshetsskalaen fra før.....

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Jeg har fortsatt ikke fått noe svar på min henvendelse, så jeg antar at vi snakker om 2-3.kvartal 2008 fortsatt. Dette begynner å bli tragi-komisk - men det er oss sluttbrukere det går utover til syvende og sist.

Hvis flere medlemmer her inne tar en liten henvendelse til CD, så kanskje jeg slipper å snurre igang en sak mot digi / dn etc. Tror CD ikke er interessert i å bli hengt ut nok en gang - de scorer lavt nok på kundetilfredshetsskalaen fra før.....

Sendte dem en mail på ting jeg syntes burde vært gjort anerledes, fortalte også at jeg hadde flere kommentarer til den pvrèn for over et halvt år siden har enda ikke fått svar på den :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Sendte dem en mail på ting jeg syntes burde vært gjort anerledes, fortalte også at jeg hadde flere kommentarer til den pvrèn for over et halvt år siden har enda ikke fått svar på den :evil:

Er redd slike fremstøt enkeltvis ikke har så stor effekt, men det som virkelig kunne fått CD til å få ut fingeren er hvis en avis eller et annet IT-avis-nettsted hadde lagd en sak med bakgrunn i at forbrukerne/kundene til CD slettes ikke er fornøyd, at de har bare 1 type dekoder i sortimentet sitt per 2008 - og at infoen rundt alternativer er slett.

Get har så vidt jeg vet en ordning som gjør at kundene kan bytte ut dekoderen og få en ny til sterk rabatt, det mangler CD.

At de i tillegg så åpenbart forsøker å "lure" kundene sine til å kjøpe en HD-dekoder uten å fortelle at de kan få en bedre en - med pvr - om kun kort tid, er i beste fall på kanten av norsk forbrukerlov.

Tv2 Hjelper deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 Hjelper Deg er nok ikke riktig kanal - de er bare ute etter taboid-stæsj "store overskrifter - masse jalla" type saker.

FBI på NRK derimot...... noen som har noen bekjente der?

Ellers kan man jo tipse digi / itavisen el.l. om dette da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Fikk svar fra CD i dag:

"Canal Digital har ikke noen dato for levering av HD/PVR dekoder til kabelnettet.

HD/PVR - dekoder til parabolkunder er under testing, der har vi en antatt levering i løpet av første kvartal 2008.
    HD/PVR - dekoder for kabelnettet vi komme senere."

Makan....

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan i h***tte kan de være så teite at de slutter å tilby den vanlige PVR-dekoderen, hvis de har tenkt å vente mange måneder med å tilby en ny en?? Konkurrentene tilbyr jo PVR-dekodere de, men CD tar liksom "pause" som PVR-tilbyder frem til deres HD-PVR er klar for bruk? Eller har de bare et enormt lager av HD-tuneren som de må kvitte seg med, slik at det er derfor de nå har fjernet de andre tunerene fra sortimentet?? Blir frustert av CD!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare det at de kutter ut den vanlige PVR-en, at man i det hele tatt kun tilbydde en PVR med scart som det beste tilkoblingsalternativet er nesten like idiotisk.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva beslutningstagerne i CD tenker på akkurat nå - skulle tro at de var headhuntet fra Telenor hele gjengen. Det kan da ærlig talt ikke være så vanskelig å bli litt mer kundeorientert? Men slik går det når det nærmer seg monopolistiske tendenser

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en reklameblekke fra Canal Digital sammen med aftenposten i dag hvor det sto at HD-PVR boksen ble sluppet for satelitt i "disse dager" og at den skulle slippes for kabel-TV i løpet av våren. Egentlig ikke noe nytt antar jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette betyr igjen følgende:
    "I disse dager" = du kan bestille nå, og se om du får før påske
    "I løpet av våre" = tja, vi vet ikke helt, men helt (kanskje) sikkert i løpet av 2008

Men det jeg synes er merkelig er at avforums medlemmer ser ut til å gi blanke F i dette her - er det ingen bortsett fra de 3-4 her på denne tråden som i det hele tatt bryr seg om dette stuntverket til Canal Digital?

Jeg blir eitrende forbanna når jeg opplever slike ting - trenering, juging, bortforklaring av fakta, uvitenhet, ignorering av kunder, inkompetanse og generell udugelighet. Jobber selv i et svært software-selskap med hundretusenvis av kunder - og hadde vi behandlet kundene slik så hadde det ikke gått lang tid før det hadde blitt kroken på døra.

Men når det gjelder kabel og tele så gir den norske befolkningen (generelt sett) totalt beng i hvordan man blir behandlet og herset med. Skjønn det den som kan....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette betyr igjen følgende:
    "I disse dager" = du kan bestille nå, og se om du får før påske
    "I løpet av våre" = tja, vi vet ikke helt, men helt (kanskje) sikkert i løpet av 2008

Men det jeg synes er merkelig er at avforums medlemmer ser ut til å gi blanke F i dette her - er det ingen bortsett fra de 3-4 her på denne tråden som i det hele tatt bryr seg om dette stuntverket til Canal Digital?

Jeg blir eitrende forbanna når jeg opplever slike ting - trenering, juging, bortforklaring av fakta, uvitenhet, ignorering av kunder, inkompetanse og generell udugelighet. Jobber selv i et svært software-selskap med hundretusenvis av kunder - og hadde vi behandlet kundene slik så hadde det ikke gått lang tid før det hadde blitt kroken på døra.

Men når det gjelder kabel og tele så gir den norske befolkningen (generelt sett) totalt beng i hvordan man blir behandlet og herset med. Skjønn det den som kan....
    Så så. du er ikke alene om å være frustret på Telenor / Canal Digital.
    Har kjøpt ny flatskjerm, men avventer overgang til digital-TV etter å ha lest en del på forumet her. Blir frustrert av at CD ikke tilbyr bedre produkter til kabel-TV. Blir enda mer frustrert når man registrerer at GET peiser videre med gode produkter, og man selv er 'låst' til CD. Det er vel egentlig der det ligger: det er liten valgfrihet med kabel-tV, man får lite gjort annet enn å klage, men hva hjelper det når kunderservicen er lik 05000 (Telenor)

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg bestilte HD-dekoderen i fjor høst, spurte jeg om en slik HD-PVR-dekoder. Og damen i røret mente at det ville ikke bli aktuelt på lenge. HD-singalet var "for stort", tok for mye plass osv.
    Men nå er den altså her snart, og jeg sitter med en ubrukelig CD-boks og er mektig irritert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Da jeg bestilte HD-dekoderen i fjor høst, spurte jeg om en slik HD-PVR-dekoder. Og damen i røret mente at det ville ikke bli aktuelt på lenge. HD-singalet var "for stort", tok for mye plass osv.
    Men nå er den altså her snart, og jeg sitter med en ubrukelig CD-boks og er mektig irritert.
    Svaret fra "damen i røret" viser inkompetansen - greit nok at vi ikke får flere HD-kanaler før analogt nett slukkes pga tilgjengelig båndbredde, men at det skal være unnskyldningen for at man ikke har HD-PVR er helt på trynet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansmag
    Så så. du er ikke alene om å være frustret på Telenor / Canal Digital.
    Har kjøpt ny flatskjerm, men avventer overgang til digital-TV etter å ha lest en del på forumet her. Blir frustrert av at CD ikke tilbyr bedre produkter til kabel-TV. Blir enda mer frustrert når man registrerer at GET peiser videre med gode produkter, og man selv er 'låst' til CD. Det er vel egentlig der det ligger: det er liten valgfrihet med kabel-tV, man får lite gjort annet enn å klage, men hva hjelper det når kunderservicen er lik 05000 (Telenor)
    Joa, frustrasjonen er på plass Men det som irriterer meg er at flere ikke klager på dette... dette viser saueflokk-mentaliteten i dette landet her, og "lua i hånda"-mentaliteten ovenfor "stor-makta" (og nei, jeg er ganske "blå" i min politiske ideologi og ingen kamuflasje-farga venstre-orientert marxist).

Jeg har sendt inn klage nå til personer litt høyere i systemet i CD, skal bli artig å se om de i det hele tatt nedverdiger seg til å svare.

Poenget mitt er egentlig at desto fler som sier i fra at vi ikke lar oss tråkke på uten å bite tilbake ihvertfall, desto fortere er de kavandes nødt til å gjøre endringer.

Dessverre er kabel-TV fra CD eneste reelle alternativet der jeg bor, ellers hadde jeg pælmet f-skapet langt ut fra balkongen for lenge siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra CD i dag:

"Canal Digital har ikke noen dato for levering av HD/PVR dekoder til kabelnettet.

HD/PVR - dekoder til parabolkunder er under testing, der har vi en antatt levering i løpet av første kvartal 2008.
    HD/PVR - dekoder for kabelnettet vi komme senere."

Makan....
    siste nytt: HD-PVR fra Canal Digital rett rundt hjørnet? - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansmag
    Haha - "den kommer i salg så snart Canal Digital føler seg trygge på at den er mest mulig feilfri". Egentlig sier han "så fort vi har tjent nok penger på en HD-dekoder som ikke har PVR-muligheter kommer vi til å titte litt på muligheten til å gi våre 250.000 kunder sjansen til å bruke et produkt et selskap i Østen hadde brukt 1 uke på å ferdigstille teknisk sett og nye 2 uker på å produsere i batcher på 10.000 stk i slengen"

Men ærlighet er ikke akkurat topp-prioritert for tiden

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er akkurat like pi..ed off som de fleste andre her på CD kabel tv, men har nå egentlig gitt opp hele greiene...
    Hos meg har bildekvaliteten vært dårlig en stund, og har fått problemer med at bildet via den digitale PVR'en hakker p.g.a for lav signalstyrke. Fikk i forrige uke beskjed om at de har feilsøkt og funnet at signalet er for svakt ute i anlegget generellt, og at det ikke kan forbedres før kabelnettet oppgraderes. De kan ikke si noe om når dette evt. vil skje, annet enn CD generellt har bestemt at alle nett i Norge skal være oppgradert til å takle HD iløpet av 2009.
    P.g.a av dette og at jeg vil se EM til sommeren i HD (med opptak!!!) så dr.ter jeg nå i hele kabel-tv'en, og ser om jeg kan kjøpe parabol isteden, bare synd det er CD det også...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha - "den kommer i salg så snart Canal Digital føler seg trygge på at den er mest mulig feilfri". Egentlig sier han "så fort vi har tjent nok penger på en HD-dekoder som ikke har PVR-muligheter kommer vi til å titte litt på muligheten til å gi våre 250.000 kunder sjansen til å bruke et produkt et selskap i Østen hadde brukt 1 uke på å ferdigstille teknisk sett og nye 2 uker på å produsere i batcher på 10.000 stk i slengen"

Men ærlighet er ikke akkurat topp-prioritert for tiden
    Du kan lese om svenskenes erfaringer med den her, kankskje ikke så rart CD norge venter litt.
    Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk) - Minhembio forum

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •