Canal Digital HD dekoder - Hdmi vs Component

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD dekoder - Hdmi vs Component

Har Sagem Hd dekoder fra Canal Digital og har testet litt med forskjellige kabler opp mot min Samsung flatskjerm.

I første omgang koblet jeg med medfølgende hdmi kabel og var fornøyd med bilde kvalitetet på hd kanalene. Så god forskjell på sd og hd kanalene. Har testet med oppløsningen satt til både 1080i og 720p.

Deretter koblet jeg med kun component kabel og ble rimelig overasket. Bildekvaliteten ble sinnsykt mye bedre. Fargene og detaljene var på plass og den "wow" følelsen man burde få av å se hd sendinger var endelig på plass.
    Forskjellen på bildet mellom hdmi og component er rett og slett så stor at jeg foreløpig legger hdmi kabelen i skuffa inntil videre.

Jeg lurer nå på om det er andre som har opplevd det samme idet jeg gjerne vil finne ut om det er samsungen som er problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde akkurat det samme med min Pioneer 43" plasma. I tillegg så fikk jeg ikke til skaleringen hvilket resulterte i at bildet ikke fylte skjermen. Dette kan være noe som muligens kan fikses med innstillinger, men jeg syntes ikke det var verdt det å fosøke dette når bildekvaliteten faktisk var dårligere med HDMI.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke noe særlig forskjell på komponent og HDMI. Litt skarpere med HDMI, men muligens litt bedre fargegjengivelse med komponent. Mener Sagem dekoderen sender 720p utifra komponent.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den burde helt klart å sendt ut det signalet kanelen sender (576, 720p og 1080i)...
    Ihvertfall ha mulighet for det. De fleste har en ekstern skallerer/deinterlacer som er bedre.

Send en mail til Canal Digital og klag.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopplade upp min i dag. På HD kanalerna är bilden opåklaglig tycker jag, men jag sliter enormt med att i princip alla kanaler inte sänds i 16/9 eller utsträckt format? Tex TV3..har svart ram höger och vänster, men när det blir reklam blir det bild över hela. Ringde seff CD om detta och kärringen började fumla med att det var Component som gjorde det. Man känner fort att blodtrycket går upp ett par hack när man precis förklarat att bilden blir bra så fort det blir reklam. Slår jag på Parabolen på precis samma TV3 kanal är bilden utsträckt och fin. Fler som har samma problem?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •