Canal digital HD Dekoder på htpc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal digital HD Dekoder på htpc

Jeg har planer om å skaffe meg Canal digitals Hd dekoder, får denne gratis grunnet internett tilbudskampanje.

Har en htpc som er koblett opp på en 720p hd projektor men denne har desverre bare 1 hdmi inngang som allerede er i bruk.

Spørsmålet er hvilket utstyr trenger jeg for å få koblet pc på hd dekoder for å få digitalt signal. Har nå ett gammelt analogt tv kort. Som gir ett meget dårlig bilde på mine 92"
    Vil det holde å kjøpe dette digitale kortet å dra kabel?
    AMENTIO / TERRATEC Cinergy 1200 DVB-C Digitalt Kabel-TV kort m/radio, Teletext
    Er det eventuelt noen andre bedre/billigere alternativer?

Takk for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det holder ikke. Kortet du lenker til har ikke CI (Common Interface), og alle Canal Digitals HD-kanaler (og de fleste andre) er krypterte. Du trenger derfor et kort som kan brukes sammen med et Conax-kort (som er CDs krypteringsstandard).

FloppyDTV-kort er bekreftet å virke med Conax:

Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver

Du trenger da også en Conax CA-modul:

Komplett.no - CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigto
    Nei, det holder ikke. Kortet du lenker til har ikke CI (Common Interface), og alle Canal Digitals HD-kanaler (og de fleste andre) er krypterte. Du trenger derfor et kort som kan brukes sammen med et Conax-kort (som er CDs krypteringsstandard).

FloppyDTV-kort er bekreftet å virke med Conax:

Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver

Du trenger da også en Conax CA-modul:

Komplett.no - CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM

Fant en gammel tråd, jeg har et tilleggsspm (sikkert rimelig dumt, men ok) :
    Dersom jeg ikke har Firewirestøtte, må jeg da ha et slikt kort som dette?
    SDM PCI FireWire 2+1P (VIA chipset)

I så fall; finnes det Firewire-kontrollerkort med 2 interne porter? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en firewire-port i front av kabinettet som jeg i så fall kan ta i bruk :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nybegynner1
    Fant en gammel tråd, jeg har et tilleggsspm (sikkert rimelig dumt, men ok) :
    Dersom jeg ikke har Firewirestøtte, må jeg da ha et slikt kort som dette?
    SDM PCI FireWire 2+1P (VIA chipset)

I så fall; finnes det Firewire-kontrollerkort med 2 interne porter? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en firewire-port i front av kabinettet som jeg i så fall kan ta i bruk :-)
    Kjøp et vanlig PCI kort i stedet ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •