Trådløs overføring av kabel-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs overføring av kabel-TV

Jeg har kjøpt en liten 19" LCD TV til min bedre halvdel for å ha over senga, noe som hun hadde ønsket seg en god stund nå. Lykkelig overbevist levde jeg i troen om å trekke opp ledning fra leilighetens "kabel-tv-boks" via en såkalt Y-kobling for å få et ekstra uttak til den nye tven, og videre trekke kabelen gjennom alle husets vegger fram til soverommet.

I etterpåklok- og latskapens ånd innser jeg at det kanskje ikke er så praktisk gjennomførbart å trekke 20m med kabel gjennom der jeg hadde planlagt det.

Derfor har jeg undersøkt muligheten for trådløs overføring av tvsignalene, har funnet noe som heter dreambox, og det kan se ut til å stemme med det jeg er på utkikk etter. Men spørsmålet er om det holder med kun dette settet, eller om det er noe mer jeg bør ha for å få noe slikt til i fungere. Er det bare å plugge kabelen som vanligvis går inn i tven, inn i senderen, og en kabel ut fra mottakeren inn i tven?

Har sett på dette settet: Dreambox.no - Agenturet og import av DreamBox i Norge

Noen som har tips, erfaringer? Kan jeg gjøre det på den måten jeg ser for meg med dette settet?

Takker for alle svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da skrekkelig liten respons på mitt innlegg? Ingen som har noen erfaringer sånn på tampen av julestria?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også bruke en slik trådløs sender. Denne er bedre enn den du refererer til, da denne har egen tv-tuner, slik at du kan selv velge hvilken kanal du vil se på, slik at du ikke trenger se på samme som i stua (gjelder for analog bakkesent tv og analog kabeltv).

Har en som ikke har egen tv tuner og den fungerer. (nesten like bra bilde som på stue TV'en). Men på min må jeg se på det samme som i stua.
    Kan selvfølgelig ikke overføre HD TV, men på en liten tv er det ikke nødvendig.
    En liten ulempe er at den kan forstyrrer den trådløse nettforbindelsen siden de sender med nesten like frekvenser. Kan velge da kanal på senderen som ikke forstyrrer eller på endre kanal på den trådløst nettverk.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreambox har da ingenting med trådløs å gjøre. Hvor kom den ideen fra?
    Dreambox er en tuner/dekoder for parabol eller kabel.

En slik trådløs sender virker på analoge kanaler. Hvis du bruker en dekoder så blir det litt mer komplisert.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Dreambox har da ingenting med trådløs å gjøre. Hvor kom den ideen fra?
    Dreambox er en tuner/dekoder for parabol eller kabel.
    Men det var vel denne senderen tøffeldyr mente. Og den selger de jo på dreambox.no

Sitat Opprinnelig postet av hårek
    En slik trådløs sender virker på analoge kanaler. Hvis du bruker en dekoder så blir det litt mer komplisert.
    Slike sendere kan sende IR signaler fra fjernkontrollen tilbake til f.eks dekoderen. På denne måten kan du også styre dekoderen fra soverommet. Men du må forsatt se på samme kanal på begge TV'ene

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heter ikke dreambox di du linker til..Bare dreambox.no som selger di..Men det er rett box...

Philips sin er den beste jeg har hvert borti,den sender både tv og fjernkontroll signaler,det følger og med fjernkontroll.Den kan programeres med koder for din tv så du kan stille lyd på TVen og bytte kanaler på dekoderen.
    Så slipper du å ha senga full av fjernkontroller.

Med den på dreambox.no får du ikke bytter kanal på dekoderen.
    Koster rundt 1000 lappen vist den selges enda..

Edit:

Dette er en nyere utgave en den jeg satte opp(tror jeg)...Helt OK bilde på en liten LCD TV,men du kan få forstyrrelser når folk går imellom sender/mottaker..
    Hardware.no - Prisguide

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumper denne. har det skjedd noe på denne fronten de siste årene? er ute etter en effektiv metode å overføre signalet slik at vi kan se på to tv'er uavhengige av hverandre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •