Missfornøyd med riks-tv - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, blir veldig forvirra a å lese igjennom denne tråden...
    Skal jeg gå for Grundig tuneren, eller skal jeg gå for Sagem..
    Eller skal jeg rett og slett vente på bedre tunere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varierende kvalitet på boksene

Hei.
    Jeg snakket med en service mann fra kabelsselskapet der jeg bor. Han satte opp dekoder bokser for de som ikke klarte dette selv, og fortalte at det var utrolig varierende bildekvalitet på de samme dekoderboksene (Grundig).
    Jeg fikk prøve en Grundig boks hos meg, og denne ga betydelig dårligere bildekvalitet på mitt Sony KDL40W3000, enn når jeg bruker TVn's innbygde dekoder.
    Er du missfornøyd - bytt boksen til en annen en hos din forhandler, siden produksjonskvaliteten tydeligvis varierer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terra-walker
    Opplever akkurat det samme (Panasonic PV60), bildet oppleves best når dekoderen er satt til 576i, men da er disse "stripene" i mørke partier meget irriterende.
    Kjøpte Grundig etter anbefaling i butikken og etter lesing av div. innlegg her inne.
    Noen som har funnet en løsning på dette eller er Sagem bedre likevel?
    Har selv hatt problemer med striper i sorte partier av bildet med Grundig-dekoderen. Jeg benyttet da 1080i fra dekoderen via hdmi. Men dette har blitt borte den senere tiden, muligens pga oppgradert firmware til Grundig-boksen? I allefall, min erfaring så langt er at Grundig-boksen gir et veldig bra bilde, til og med bedre enn tuneren som sitter innebygget i Sony X3500 (med grunninstillinger). Bildet virker mer grøtete med Sony sin innebygde tuner, men det er mulig det er noen innstillinger jeg ikke har gjort enda som endrer på det. Noen med erfaring der?

BTW, NRK har helt OK bildekvalitet på bakkenettsendingene sine, men jeg opplever TVNorge og TV2 sine signaler mye skarpere! I enkelte CSI-episoder på TVNorge blir jeg nesten forbløffet over at det faktisk ikke er HD-signaler!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GTH
    Har selv hatt problemer med striper i sorte partier av bildet med Grundig-dekoderen. Jeg benyttet da 1080i fra dekoderen via hdmi. Men dette har blitt borte den senere tiden, muligens pga oppgradert firmware til Grundig-boksen? I allefall, min erfaring så langt er at Grundig-boksen gir et veldig bra bilde, til og med bedre enn tuneren som sitter innebygget i Sony X3500 (med grunninstillinger). Bildet virker mer grøtete med Sony sin innebygde tuner, men det er mulig det er noen innstillinger jeg ikke har gjort enda som endrer på det. Noen med erfaring der?

BTW, NRK har helt OK bildekvalitet på bakkenettsendingene sine, men jeg opplever TVNorge og TV2 sine signaler mye skarpere! I enkelte CSI-episoder på TVNorge blir jeg nesten forbløffet over at det faktisk ikke er HD-signaler!!
    Har samme problem som deg med striper i sorte partier. Ellers synes jeg kvaliteten er bedre på bla TVNorge enn ved Canal Digital Parabol. Har dårlige signaler men Grundigboksen leverer bra med veldig lite mosaikk o.l. Har ikke forsøkt hdmi enda.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •