Canal Digital med Canal+ i flere rom?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital med Canal+ i flere rom?

Har forsøkt å få svar fra Canal Digital og Canal+ på hvorfor jeg må betale full pris for Canal+ abonnement nr. 2. Jeg har to dekodere fra CD. Naboen har fiber fra Lyse og betaler bare for 1 stk. abonnement for inntil 4 TVer. Hvorfor denne ulikheten? Er det for å være vrange eller er det tekniske utfordringer med dette? Trodde to ulike kort ville kunne skille på abonnement nr. 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluenote
    Har forsøkt å få svar fra Canal Digital og Canal+ på hvorfor jeg må betale full pris for Canal+ abonnement nr. 2. Jeg har to dekodere fra CD. Naboen har fiber fra Lyse og betaler bare for 1 stk. abonnement for inntil 4 TVer. Hvorfor denne ulikheten? Er det for å være vrange eller er det tekniske utfordringer med dette? Trodde to ulike kort ville kunne skille på abonnement nr. 2.
    Dette blir en opphetet debatt snart Når man har et reelt alternativ (les IPTV) er de nok raske til endre denne praksisen tenker jeg.

På analog TV betaler man jo bare for pakken en gang.
    At man kommer unna med et slikt skifte bare fordi det er digitalt er egentlig ganske utrolig, det meste av lovgivning på dette området peker på at koding/format skal være likegyldig... Men, money talks...

Så du får nok ikke noe bra svar - det er nok et spørsmål de ikke ønsker å høre

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluenote

Vi kan vel si det att Canal Digital er veldig arogante, og stort sett bruker sin stilling som monopol havere i enkelte områder til å suge ut så mye penger som mulig i sine kunder.....:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Vi kan vel si det att Canal Digital er veldig arogante, og stort sett bruker sin stilling som monopol havere i enkelte områder til å suge ut så mye penger som mulig i sine kunder.....:evil:
    Har en liten (miss)tanke om at dette blir enda en Telenor diskusjon MEN det trengs! Mye av problemet slik jeg ser det er dekning, bor man i bynære områder kan man velge og vrake - her på "bøgda" er alt slikt dyrt!

Hilsen nyinnflytter i Møre & Romsdal (Fra Oslo)

Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyse leverer ikke lenger Canal+ til kunder med mer enn èn dekoder.

Lyse er under forhandlinger med Canal+ ang dette.

Ja dette må de få orden på.Skal du ha canal+ hos lyse kan du kun ha en dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaaland

Får du bare lov til å ha en dekoder om du skal ha canal plus? haha! Det er jo nesten så sykt at det er bra!:-P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper Canal Digital leser denne tråden,for akkurat dette er grunnen til at de snart vil tape grandiost i forhold til konkurrentene.I 2008 skal det være en selvfølge at et TV selskap kan levere signal til en husstand og til alle rom men indiviuell styring av hvilke programmer du vil se.-OG via en kabel inn!!.-OG gjennom ETT abonement. Denne steinalderløsningen de kjører nå,+ prisene passer best til grisene.De opererer nå faktisk etter malen som sier at kundene kjøper det som Canal Digital har bestemt at de skal ha...-Og ikke som resten av forbruksmarkedet der det blir levert etter etterspørsel.Når de sammenligner sine priser med NRK lisensen,og dermed får det til å høres billig ut,henger ikke på greip,for staten tar det de vil ha uansett.NRK har forøvrig lisensen knyttet opp til apparatet og ikke til sendingene.
    De skylder på teknikken når de sier at dette ikke går,men det er naturligvis bare tull,like så er det bløff når de sier at en slik teknisk løsning blir veldig dyr.
    Du trenger nok noen få ekstra icer i apparatene med en anslagsvis stk-pris på 5-10 kr pr stk..Når dette kunne doblet abonementene utenom byene i Norge er det fullstendig ubegripelig at de ikke har kommet på banen for lenge siden.
    Nå er vel Canal Digital indirekte staten det også da,så at de er treige er vel kanskje ingen sensasjon.Jeg vet bare at om jeg bare hadde hatt ett valg,så ville Viasat vært mitt!Desverre er topografien av en slik karakter her jeg bor at Viasat`s satelitt er i jordskygge,mens CD sin er i klar sikt.
    Forøvrig satte CD opp prisene igjen nå i vår,mens Viasat ikke gjorde det!
    Mvh Rune

Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.....jeg har lyse, Canal + og tre dekodere............. Den siste dekoderen ble nettopp anskaffet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av atarup
    .....jeg har lyse, Canal + og tre dekodere............. Den siste dekoderen ble nettopp anskaffet.
    Når jeg skulle bestille canal+ hos lyse fikk jeg da til svar at:Lyse leverer ikke Canal+ til kunder med mer enn èn dekoder.Nå ser jeg at eksisterende canal+ kunder har flere dekoder med canal+.Hva driver lyse på med her.

Fikk forøvrig bestilt kanalen når jeg leverte den ekstra dekoderen. Er det canal+ bestemmer som bestemmer her.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skulle bestille canal+ hos lyse fikk jeg da til svar at:Lyse leverer ikke Canal+ til kunder med mer enn èn dekoder.Nå ser jeg at eksisterende canal+ kunder har flere dekoder med canal+.Hva driver lyse på med her.

Fikk forøvrig bestilt kanalen når jeg leverte den ekstra dekoderen. Er det canal+ bestemmer som bestemmer her.
    Du er tilkoblet Lyses fibernett direkte og ikke en kraftleverandør eller liknende som har avtale med Lyse ? Den eneste teknisk mulige årsaken kunne være
    at nettet ikke klarte å håndtere streaming av 2 kanaler samtidig.
    atarup kan kanskje opplyse hva han betaler for Canal+ på 3 Lyse bokser ?

Hos f.eks. Skagerak-Fiber som får IPTV fra Lyse så ser det ut som ekstra dekoder koster kr. 49 pr. måned.
    http://www.sf-nett.no/getfile.php/ww...isliste_05.pdf

Canal Digital (parabol) tilbyr tilleggsabbonement for Canal+ til ca. halv pris (kr. 100/md for ekstra Canal+Film abbonement). Om det er det samme for kabel vet jeg ikke. Digital-tv i alle rom - Canal Digital NO

Canal+ bestemmer selvfølgelig mye her. Operatøren (f.eks. Canal Digital,Lyse,GETosv.) skal ha en avtale med Canal+ om å tilby dette. Canal+ selger sine abbonementspakker hos mange forskjellige operatører. Mange forveksler Canal Digital med Canal+ siden navnene er ganske like men det er det eneste de har og har hatt til felles.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det canal+ bestemmer som bestemmer her.
    Ja det er det.

Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    atarup kan kanskje opplyse hva han betaler for Canal+ på 3 Lyse bokser ?
    Kroner 49,- pr. mnd. pr. ekstra dekoder hvis jeg ikke husker altfor feil......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •