Problemer med Sagem IDT91 HD og Samsung LE40F86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Sagem IDT91 HD og Samsung LE40F86

Hei..

Opplevde igår da jeg koblet til min nye TV, en Samsung LE40F86, da jeg for første gang koblet til med HDMI overføring fra en Sagem IDT91HD digital dekoderboks. Følgende problemer oppstod:

- Først og fremst finner ikke TVen noe signal på noen av HDMI inngangene
    - Klarer å overføre signal med SCART, men ikke HDMI
    - Ved å stille ned til 576p (1080i er default, og går ikke), klarer TVen å finne signal fra dekoderen via HDMI, men da blir dekoderen SVÆRT ustabil. Den blir utrolig treg på respons fra fjernkontroll, og rebooter etter en kort stund
    - Altså fungerer dekoderen kun med SCART
    - Dessuten er det flere funksjoner jeg savner på min Sagem boks, som for eksempel at TV2 er defaultinnstillingene satt til teksting for hørselshemmede, og må skrues av for hver gang man zapper til og fra TV2

Har sett at flere har samme problem med andre TVer og Sagems dekoderboks, så jeg lurte på om det var noen der ute som hadde en løsning på problemet??? Har noen der ute problemer med boksen fra Grundig, og HDMI kabel til sin Samsung TV?? Har nemlig en magefølelse av at denne dekoderboksen er bedre..

TVen ble kjøpt som en parallellimport TV og har lest noe om at Samsung TVer har problemer med såkalt handshake over HDMI. Dette er litt dumt da det ikke er lett å få tak i supportfirmware til en parallellimport TV. Er dette virkelig tilfelle, at de ikke har klart å lage en programvare i TVen som klarer å fungere med HDMI tilkobling til andre signalkilder? Og hvis det skulle vise seg nødvendig å oppdatere firmware, hvor er det mulig å finne steder for å laste ned dette??

Anser dette som svært skuffende. Har ikke lagt så mye penger i en fullHD TV, for å se på digitaltv gjennom en SCART kabel!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe har akkuratt samme problemene som deg med min M86 og Sagem. Har spurt masse rundt på forumet her men får ikke noe godt svar på hvorfor det er slik.

Du kan også spare deg kronene om du tenker å prøve med komponent. Bildene blir utrolig nok dårligere enn ved SCART.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Å prøve med komponent er nok uaktuelt for min del. Jeg kjøpte ny tv og riksTV pakken for å se på tv med HDMI kabel, og kommer til å jobbe videre med saken til jeg får det til!!

Idag ble Sagemboksen byttet, og erstattet med en Grundigboks. Er selv dessverre ikke hjemme så jeg får koblet det opp, men min far skal prøve selv i løpet av kvelden, så da får vi svar på om det hjelper å bruke Grundigs dekoder. Selv har jeg tro på at det ordner seg nå, og jeg skriver mer når vi har prøvd å koble det opp..

Litt irriterende at de på Expert, hvor boksen ble kjøpt, ikke sa fra at det var problemer med HDMI overføring fra Sagem boksen. De visste jeg skulle bruke HDMI mellom boksen og TVen, da jeg tross alt kjøpte en Monster HDMI kabel der til 1300 spenn!!! Jeg fikk også, i ettekant vite at de var klar over at Sagemboksen ikke var kompatibel med Samsung TVen, fordi selgeren sa det til meg da jeg byttet boksen!!!:evil:

Setter nå min lit til Grundig!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Grundigboksen installert, og fungerende! Det var null problem å sette dette opp, ser nå på fullblods digitaltv. Helhetsinntrykket av denne dekoderen er så langt bedre enn Sagemboksen, da denne boksen blandt annet kan skru av teksting dersom det ikke er ønskelig. Tekstingen på sagemboksen var bare vanvittig irriterende da den var usynkronisert..

Men det har oppstått et nytt problem nå som jeg lurte på om det var noen der ute som kunne hjelpe meg med. Da jeg også har en DVD opptaker, uten HDMI, kunne det vært ålreit å få tatt opp fra dekoderboksen. Forsøkte å koble til DVD spilleren med scart, men det virket ikke som om Grundigboksen sender signal ut både på HDMI og scart samtidig.. Her trenger jeg noen råd..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornland
    Men det har oppstått et nytt problem nå som jeg lurte på om det var noen der ute som kunne hjelpe meg med. Da jeg også har en DVD opptaker, uten HDMI, kunne det vært ålreit å få tatt opp fra dekoderboksen. Forsøkte å koble til DVD spilleren med scart, men det virket ikke som om Grundigboksen sender signal ut både på HDMI og scart samtidig.. Her trenger jeg noen råd..
    Oppdater Grundigen, så får du også signaler på Scart og DVI samtidig.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved problemer med Samsung skjermer og Sagem dekodere så kan det løses ved å sende TV'n til service i følge meldinger på Diskusjon.no . Det påstås at servicen dekkes av garantien.

http://www.diskusjon.no/index.php?sh...st=20&start=20

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det dette med garanti og service igjen da.. Problemet er nemlig at dette er en parallellimport tv, og tviler på om noen vil gjøre den servicen..

Takk for svar ein! Jeg skal prøve å oppdatere og se om det gjør susen..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De du kjøpte tv'en av skal jo dekke utbedring av feil innenfor garantiperioden. Dette gjelder selv om det er parallelimport.

Når det gjelder oppgradering, så har jeg FW 2000 til min Samsung M86. Denne firmwaren har ikke EDID buggen, så jeg tviler på at det vil hjelpe å sende denne inn til service. Sagem dekoderen skal jo uansett ikke bli treig og reboote ofte når HDMI tilkobles.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •