Dekoder Canal digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dekoder Canal digital

heisan,

skal kjøpe meg en digital dekoder fra CD. Har valget mellom PVR dekoderen til 1500 eller Hd dekoderen til 1290. Jeg vil tro det som gir best bilde er HD dekoderen pga Hdmi utgangen? Sikkert kjekt med opptaksmuligheter etc., men tror ikke det er noe jeg kommer til å bruke så alt for mye uansett. Er det et lett valg å gå for HD-dekoderen? Noen som har erfaring med denne boksen? Gir den et godt TV bilde?

mvh
    Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppløsning har HD dekoderen ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-dekoderen gir bra bilde ut på alle kanalene, men spesielt bra på HD-kanalene selvfølgelig. Har heller ikke noe å utsette på lyden. Bortsett fra det så synes jeg boksen er rimelig dårlig. EPG og Tekst-TV utmerker seg som spesielt dårlige. Men, den skifter mellom kanalene fort.

Personlig så ville jeg kanskje kjøpt PVR-dekoderen først, og så investert i den nye HD-PVR-dekoderen som visstnok skal komme om ikke så alt for mange evigheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tilbakemelding.

er det noen som vet om det er 720p eller 1080p ut fra dekoderen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-dekoderen til CD koster nå, som det står lenger opp, 1.290 kroner. Kostet ikke akkurat samme dekoder 2.490 for bare få dager siden, eller er jeg helt på jordet? Fint prisfall om jeg ikke husker feil, og det er veldig fristende å bestille. Regner med det hadde blitt et betydelig kvalitetshopp for min 40D3000 som per i dag sliter med analoge signaler fra CD. Skulle bare ønske noen visste noe om pris og levering på den kommende HD-PVRen.

-Zorb

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av t_v
    takk for tilbakemelding.er det noen som vet om det er 720p eller 1080p ut fra dekoderen?
    Kan velge mellom 1080i, 720p og 576p.
    Sendingene er i 1080i så den bør brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    HD-dekoderen til CD koster nå, som det står lenger opp, 1.290 kroner. Kostet ikke akkurat samme dekoder 2.490 for bare få dager siden, eller er jeg helt på jordet? Fint prisfall om jeg ikke husker feil, og det er veldig fristende å bestille. Regner med det hadde blitt et betydelig kvalitetshopp for min 40D3000 som per i dag sliter med analoge signaler fra CD. Skulle bare ønske noen visste noe om pris og levering på den kommende HD-PVRen.

-Zorb
    HD-dekoderen koster vel fortsatt 2.490,- kjøpt enkeltvis. Tror den rabatterte prisen kun er som en del av Bredbåndspakken.
    All info fra CD sine sider, så rett meg hvis jeg tar feil!
    Hvis man ikke har internett fra CD, og vil ha det, så fremstår pakken som ganske god, spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prislista til CD står HD-dekoderen med en prislapp på 1.290, og jeg kan ikke se at det krever bestilling av en bredbåndspakke. Samme pris kommer opp om jeg går inn på bestillingssiden og oppgir min adresse. Er det noe jeg overser?

-Zorb

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    prislista til CD står HD-dekoderen med en prislapp på 1.290, og jeg kan ikke se at det krever bestilling av en bredbåndspakke. Samme pris kommer opp om jeg går inn på bestillingssiden og oppgir min adresse. Er det noe jeg overser?

-Zorb
    Nope, dette er nok min feil. Jeg kikket ikke i prislisten, men på sidene for HD-dekoderen på canaldigital.no står det fortsatt 2.490,-...
    For 1.290,- så er det vel løp og kjøp.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er akkurat halvert, fikk info om dette via min forhandlerkonsulent i forrige uke .

Så ny pris for kun hd-dekoderen er 1290,-!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da forstår jeg forsamlingen slik at det vil gi et bra kvalitetsløft på TV signalene mine med en HD-dekoder? Jeg kjører i dag kabelen rett fra uttaket i veggen og direkte inn i TV'en (en Pana 37" PV70) og er faktisk egentlig rimelig bra fornøyd med bildene slik de er i dag, merkelig nok....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mcslu
    Så da forstår jeg forsamlingen slik at det vil gi et bra kvalitetsløft på TV signalene mine med en HD-dekoder? Jeg kjører i dag kabelen rett fra uttaket i veggen og direkte inn i TV'en (en Pana 37" PV70) og er faktisk egentlig rimelig bra fornøyd med bildene slik de er i dag, merkelig nok....
    Ja, kvaliteten på de vanlige kanalene vil bli merkbart bedre, men du får i tillegg kvalitetsløftet på HD-kanalene, og det er virkelig merkbart.

Hvis du egentlig ikke er interessert i å få HD-kanalene så vil en vanlig dekoder gi deg like bra kvalitet på de andre kanalene.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne boksen i dag. HD kanelene ser bra ut, men SD kanalene ser helt grusomt ut! Hvorfor er det ikke mulig å sende ut 576i, slik at vi slipper at den dårligste de-interlaceren ever, ødelegger bildet.

Bildet ble noe bedre hvis boksen skallerer til 1080i, men skalleringsjobben kan også gjøres MYE bedre med ekstert utstyr.

Klarer ikke CD å sende signalet rett igjennom (på hdmi eller komponet), så blir det retur av denne..

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med krestjan1978. HD-dekoderen er fantastisk bra på HD kanalene, men ikke noe videre å skryte av på vanlige kanaler. Jeg synes bildet på de vanlige kanalene over hdmi og oppskalering ble stressende. Det ble liksom for mye av det gode. Dessuten var fargene ikke bra. Å se Rosenborg - Chelsea var en heller dårlig opplevelse. Bildet sto i hvertfall godt til resultatet=)

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemte å si det jeg egentlig skulle si å det var at det kanskje er bedre med en vanlig dekoder hvis HD kanalene ikke er av interesse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snipp
    Jeg glemte å si det jeg egentlig skulle si å det var at det kanskje er bedre med en vanlig dekoder hvis HD kanalene ikke er av interesse.
    Hmm, blir ikke klok av dette.

Jeg har ikke HD-kanaler (og skal ikke ha det med det første heller) så da kan jeg sikkert klare meg med en annen dekoder.

Problemet er at den billigste dekoderen deres, som har blitt slaktet på dette forumet, koster omtrent det samme som HD-dekoderen. I tillegg tenkte jeg at om noen år så vil flere og flere kanaler begynne å sendes i HD, slik at en slik HD dekoder var mer "framtidsrettet" enn en vanløig dekoder.

Nå var jeg også av den oppfatning at med HDMI mellom dekoder og TV ville bildet bli bedre siden en slapp scartkabelen og dermed analogt inn til TV?

Nå ble jeg usikker igjen. Kanskje best å vente til de slipper en feiende flott HD PVR? Noen som vet mer om når den kommer, hvilken pris den havner på etc?

mvh
    Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mcslu
    Hmm, blir ikke klok av dette.

Jeg har ikke HD-kanaler (og skal ikke ha det med det første heller) så da kan jeg sikkert klare meg med en annen dekoder.

Problemet er at den billigste dekoderen deres, som har blitt slaktet på dette forumet, koster omtrent det samme som HD-dekoderen. I tillegg tenkte jeg at om noen år så vil flere og flere kanaler begynne å sendes i HD, slik at en slik HD dekoder var mer "framtidsrettet" enn en vanløig dekoder.

Nå var jeg også av den oppfatning at med HDMI mellom dekoder og TV ville bildet bli bedre siden en slapp scartkabelen og dermed analogt inn til TV?

Nå ble jeg usikker igjen. Kanskje best å vente til de slipper en feiende flott HD PVR? Noen som vet mer om når den kommer, hvilken pris den havner på etc?

mvh
    Thomas
    Kan trøste deg med at du ikke er alene om å lure på dette. Synes det er litt sært av CD og ikke ha leie på dekodere slik GET har men at man må kjøpe dekoderen.

Standard PVR'en til CD koster vel 1990. Kan vel regne med at HD-utgaven havner på 3500 og er full av bugs. Stalltipset er vel kanskje derfor å kjøpe HD dekoderen som er tilgjengelig nå og så selge den eller bruke den på en annen TV når CD kommer med en STABIL HD-PVR dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dårlig dekoder fra c-digital -HD

Hei!

Har i 2 mnd vært plaget med en HD boks fra canal digital..for kabel tv.. Den funker ekstremt dårlig, det hakker i bildet, lyden hakker, dekoderen fryser plutselig slik at jeg må ta ut kontakten for å klare og slå den av.. Har byttet den ut en gang.. like dårlig, har hatt teknikere 2 ganger hjemme, de har målt signalstyrke, byttet inngående kable fra c-digitals kabel ute på veggen. allt topp men fortsatt funker dekoderen dritt dårlig! Selv på vanlige kanaler som nrk, tv2 osv hakker det, logoen til f.eks nrk hopper litt opp og ned under sending.. helt lattterlig dårlig spør du meg! Setter jeg inn min gamle force 315c så funker allt kanon, (uten hd kanalene da )

Sist helg var jeg på besøk hos min bror i malmø sverige, han hadde også hd boks fra canal digital sverige hjemme. en helt annen type boks, det funka veldig bra, kjappe menyer, ingen hakking osv.. slik det skal være.. Snakket med en tekniker på en el butikk i malmø, han flirte bare til meg.. mine problem hørtes helt urimelig mente han, de hadde svært lite problem med dekoderne som c-digital i sverige leverte. Spurte om og få kjøpe en hos han, men det går selfølgelig ikke.. Min bror tar med seg sin dekoder hjem til norge no i jula, blir MEGET spennende og se hvordan den funker..

Canal digital i norge kan ikke skjønne noe av mine problem og sier at de har hatt EKSTREMT lite klager på sin HD boks..... noe jeg stiller meg tvilende til..

Selv fjernkontrollen funker dårlig... det er min tv sin feil sier kanal digital... Pioneer plasma funker dårlig med demmes fjernkontroll... noe er feil med min plasma sier de... latterlig påstand!!! det er vel heller slik at den ikke klarer motlys fra tv.. ved mørke bilder funker den greit... men ved lyse bilder er det meget vanskelig og bruke den.

Noen andre her med lignende opplevelser ?? jeg har nektet og betale noe for dritt boksen fram til de har klart og løse problemet...

PC

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dritt dårlig kabeltv dekoder fra Canal Digital HD

Hei!

Har i 2 mnd vært plaget med en HD boks fra canal digital..for kabel tv.. Den funker ekstremt dårlig, det hakker i bildet, lyden hakker, dekoderen fryser plutselig slik at jeg må ta ut kontakten for å klare og slå den av.. Har byttet den ut en gang.. like dårlig, har hatt teknikere 2 ganger hjemme, de har målt signalstyrke, byttet inngående kable fra c-digitals kabel ute på veggen. allt topp men fortsatt funker dekoderen dritt dårlig! Selv på vanlige kanaler som nrk, tv2 osv hakker det, logoen til f.eks nrk hopper litt opp og ned under sending.. helt lattterlig dårlig spør du meg! Setter jeg inn min gamle force 315c så funker allt kanon, (uten hd kanalene da )

Sist helg var jeg på besøk hos min bror i malmø sverige, han hadde også hd boks fra canal digital sverige hjemme. en helt annen type boks, det funka veldig bra, kjappe menyer, ingen hakking osv.. slik det skal være.. Snakket med en tekniker på en el butikk i malmø, han flirte bare til meg.. mine problem hørtes helt urimelig mente han, de hadde svært lite problem med dekoderne som c-digital i sverige leverte. Spurte om og få kjøpe en hos han, men det går selfølgelig ikke.. Min bror tar med seg sin dekoder hjem til norge no i jula, blir MEGET spennende og se hvordan den funker..

Canal digital i norge kan ikke skjønne noe av mine problem og sier at de har hatt EKSTREMT lite klager på sin HD boks..... noe jeg stiller meg tvilende til..

Selv fjernkontrollen funker dårlig... det er min tv sin feil sier kanal digital... Pioneer plasma funker dårlig med demmes fjernkontroll... noe er feil med min plasma sier de... latterlig påstand!!! det er vel heller slik at den ikke klarer motlys fra tv.. ved mørke bilder funker den greit... men ved lyse bilder er det meget vanskelig og bruke den.

Noen andre her med lignende opplevelser ?? jeg har nektet og betale noe for dritt boksen fram til de har klart og løse problemet...

PC

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sagem ICD81 HD

Sitat Opprinnelig postet av piranah
    Hei!

PC
    Har selv hatt denne boksen (Sagem ICD81 HD) siden første uken i oktober og den fungerer så godt som 100%. Eneste jeg er missfornøyd med er EPGen, men har forstått det slik at det er et sentralt problem hos CD og ikke en feil i selve boksen.

Hvilken signalstyrke har du?
    Hos meg ligger signalstyrken på ca. 180.
    Utifra erfaringen til folk med tilsvarende Sagem-boks for bakkenett (ITD91 HD), som jeg antar er temmelig identisk på de fleste områder, så kan det virke som disse boksene er ganske ømfintlige hva gjelder signalstyrke.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •