Får inn Get digitalt på X3500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får inn Get digitalt på X3500

Har en Sony X3500 koblet til Gets kabelnett, kun analog standardpakke.
    Får inn full EPG og NRK1 og TvNorge digitalt. Meget bra bilde.

Noen som vet hvorfor jeg får inn dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet hvorfor Get sender 2 stk kanaler + hele Epg ukodet i digitalnettet sitt?

Som sagt fantastisk bra bilde, bedre enn jeg innbiller meg at Gets dekoder greier.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk inn 5 kanaler da jeg testet D3000 på Get sitt kabelnett i Stavanger (NRK1 Rogaland, NRK2, TV2, TVN og TV3). Tuneren fant mange kanaler, men de fleste var tydeligvis kodet siden jeg fikk meldingen "ikke tilgjengelig". Kanalene med bilde lå et stykke ut i listen over kanaler, så hvis du ikke allerede har gjort det så anbefaler jeg å bla gjennom hele listen i tilfelle du finner flere som viser bilde.

Hvorfor det er slik må du nesten spørre Get om :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også Canal Digitals kabetnett inneholder ukodede kanaler.

For øyeblikket sendes flg. kanaler ukoda i nettet jeg er tilkobla:

TV3, SVT1, BBC World, TV Østfold (m/TV Norge), Viasat 4, Visjon Norge og NRK Tegnspråk - i alt 7 kanaler. På Canal Digitals satelittplattform finnes BBC World, Visjon Norge og NRK Tegnspråk ukoda. Tidligere i høst ble Viasat Golf sendt ukoda på kabelen, antakeligvis pga. abonnementskampanje. I våres sendte CD TV1000 m/underkanaler ukoda, også det pga. en eller annen kampanje.

Jeg gråter aldri når en kanal som vanligvis er koda, sendes fritt, enten det nå er på kabel eller satelitt...

Mvh
    Bjørn 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har søkt flere ganger nå, både i hurtig og full modus.

Den finner ukodet Nrk1, TvNorge, Svt2, Tv Budstikka, Gets infokanal og en haug med radiostasjoner. I tillegg til full Epg.
    Skjermformatene er også litt annerledes enn de analoge kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere husker sikkert at i september 2007, så påla Medietilsynet alle Kabel-TV-selskaper å formidle NRK3 i analoge nett.

Jeg mener at denne beslutningen skaper en slik presedens at alle NRK-kanalene må sendes ukryptert i alle digitale kabelnett også, slik at man kan ta inn NRK-kanalene med TV med DVB-C-tuner uten programkort/CAM eller STB.

Mange har jo flere fjernsynsmottakere i huset, hvis man skal ha flere bokser fra kabel-TV-selskapet blir dette dyrt. Mange nye TV'er har som kjent integrert DVB-C-tuner. Man kan da ha abonnement på én TV, og kun NRK-kanalene på de andre TV'ene hvis man ønsker å holde kostnadene nede.

Dette vil jo også være logisk når vi vet at i det nye bakkenettet sendes alle NRK-kanalene som såkalt "free-to-air". Dvs. at man kun trenger en mottaker med DVB-T (og støtte for MPEG4/AVC med HE-AAC lyd-kodek) for å se NRK og ikke trenger noe abonnement.

Jeg sender en mail til Medietilsynet og ber de sette juristene sine på saken.

hilsen
    Taurus

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får også inn disse ukodede kanalene, er det forresten noen som har sett snurten av en CAM modul som virker på Get sitt kabelnett? Ser ut som om f.eks Dragon Cam har støtte for NDS og kanskje kan virke.

Jeg har lovlig kort men ønsker å bruke Sony TV'n som tuner istedenfor den elendige SetTop boksen med enda dårligere EPG fra Get.

Hvis noen har praktisk erfaring med dette så si gjerne fra.

Newcomer erikhs sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått Sonys 40W3000 i hus, og satt og lekte meg litt rundt i menyene på den. Ble overrasket over at jeg klarte å få inn noen kanaler digitalt (TVen har intergrert digital dekoder), og tenkte at det kanskje var koakskabelen som fungerte som antenne og tok inn det digitale bakkenettet eller no slikt. Men, så kikket jeg på EPG'en på den og la merke til at jeg fikk oversikt over mange flere kanaler på den enn det som finnes i RiksTV sitt tilbud. Får inn bilde på NRK1, NRK2, TVN og TV Follo(!), og da jeg satt og zappet videre i gjennom de digitale kanalene så kom plutselig Discovery HD opp(!!!).

Det virker som det er Get sitt Digital TV jeg får inn via kabelen, og ikke noe fra bakkenettet slik jeg tenkte til å begynne med. Dette sikkert p.g.a. Get sine prøvesendinger. Kan iallefall si at bildet er helt sinnsykt bra på Discovery HD iallefall.

Dette er vel nesten et bevis på at det vil være mulig å motta Get digital-TV uten HD Box'en, men bare en CA-modul og kort som jeg setter inn i TVen?

Jeg har allerede bestilt HD box'en, så når jeg får den på mandag skal jeg forsøke å se om jeg får til å sette inn kortet i TV'en og likevel få inn alle kanalene med den integrerte dekoderen. Hvis dette funker, og ikke PVR-funksjonaliteten forsvarer å ha box'en, så leverer jeg den tilbake og beholder bare kortet (hvis Get tillater det da...)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde et nytt søk nå og der kom det flere kanaler ja. Discovery HD ukryptert var ikke så dumt..
    Den berømte HD 3D følelsen kommer så smått.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ukrypterte kanaler - Get

Kan noen gi en oversikt over hvilke kanaler som ikke er kryptert i kabelnettet til Get i Oslo per nå? Er det et fast mønster (over tid) ift. hvilke kanaler som ikke er kryptert, eller er dette er resultat av testing fra Gets side?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rollo
    Kan noen gi en oversikt over hvilke kanaler som ikke er kryptert i kabelnettet til Get i Oslo per nå?
    Så vidt nedenfor er denne tråden
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...l-digital.html

Newcomer erikhs sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistet nettopp tilgangen til Discovery HD her på Vålerenga, så det ser ut til at de kanskje begynner å kryptere signalene nå for å forberede seg på åpningen i morgen.

Får bare inn NRK og TV Follo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •