Jeg trenger hjelp. Frustrasjon følger:

Kjøpte en Sagem IT91D i dag i håp om å få inn digitale sendinger på min gamle TV (som har antenneinngang og scart).

Bruksanvisning og emballasje lovet "plug and play". Jommen sa jeg smør.

Ikke bilde overhodet. Tydelig at scart fikk signal, siden kanalene på TV'en ble overstyrt når jeg skrudde på Sagem'en.

Etter mye om og men, fant jeg ut av det ved å velge noe annet på TV'en som hadde med scart å gjøre. Ikke et knyst i bruksanvisningen til Sagem om det.

Etterhvert fikke jeg bilde, men hvor lenge var Adam i Paradis? JEg har et gammelt 4:3 fjernsynsapparat jeg ikke har tenkt å skifte ennå. Bildet fra Sagem'en hadde feil proporsjoner, og etter litt leting i menyen fant jeg noe som het 4:3 og valgte dette. Da forsvant bildet igjen, og har siden ikke kommet tilbake. Uten bilde ser jeg ikke menyen, og kan ikke resette den h... boksen. Er det noen som vet hvordan man resetter til factory settings uten å kunne se bildet? Tastekombo på remote'en eller med av/på knappen?

Jeg har ikke vært borti dårligere brukergrensesnitt og brukerdokumentasjon enn dette. Brukerdok. beskriver jo kun "sunny-day scenario". Ved det minste avvik har man tapt. Ikke finnes det noe er på nettet heller. Sagem sine supportsider for Norge er de samme som for Sverige, og produktet er ikke nevnt der engang. Hvordan kan dette være "godkjent" av RiksTV?