Stor skuffelse med Riks TV..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor skuffelse med Riks TV..

Gleden var stor da jeg kom hjem å pappa hadde kjøpt to riks tv pakker. En til meg og en til hjemmet her. Kjøpte Rikspakken med Sagem dekoderen til en halv krone. Mer er den **** meg ikke verdt heller!

Installasjonen gikk veldig greit, den fant alle kanaler fint. Oppsettet er en Panasonic px70-HDMI-Riks TV.

Men så starter problemen når man setter seg ned me tv kontrollen og skal gjøre seg kjent med den og zappe gjennom de nye kanalene. Noe så ulidelig treig fjernkontroll har jeg aldri vært borti! Det virker som at man må ha perfekt vinkel for å treffe bra, da går det rimelig greit å zappe, men fortsatt treig. Det er jo helt uutholdelig når man må trykke 15-20 ganger på en knapp før den treffer riktig å skifter kanal. Den må jo være helt vannvittig følsom! Spiller ingen rolle om man sitter kliss inntil dekoderen eller 5m unna i sofan.

Har også prøvd med den fjernkontrollen til den andre rikstv pakken, men fortsatt like treig. Har også prøvd med den andre dekoderen uten hell.

Jeg skjønner bare ikke at det går ann at disse boksene har kommet gjennom noen som helst kvalitetskontroll. Man tar jo **** meg 15 år tilbake i tid for å finne noe så håpløst.

Etter en dag med riks tv og Sagem har dette også skjedd;:
    Slo seg av 2 ganger under Cæsar, cæsar var også tekstet for hørselhemmede der teksten hang 5 sek etter..

Noen med samme erfaringer? Dette må da være reklamasjonsrett? Får heller bytte til Grundigen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gruer meg allerede til jeg drar hjem til meg selv imorgen for å installere på min Samsung M86 som jeg allerede ser de fleste sliter med. **** at det ikke går an å lage skikkelige produkter som holder mål altså!

Lovet ikke RiksTV også at alle sendinger skulle være i "ekte" 16:9 format? Det er jo bare et fåtall sendinger som er det...huffhuff!

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra

Lovet ikke RiksTV også at alle sendinger skulle være i "ekte" 16:9 format?
    Nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gruer meg allerede til jeg drar hjem til meg selv imorgen for å installere på min Samsung M86 som jeg allerede ser de fleste sliter med. **** at det ikke går an å lage skikkelige produkter som holder mål altså!

Lovet ikke RiksTV også at alle sendinger skulle være i "ekte" 16:9 format? Det er jo bare et fåtall sendinger som er det...huffhuff!
    Går ikke alle i ekte 16:9 da? Når ikke programmet/filmen er lagd i 4:3 blir det vel sendt med vertikale svarte felt på hver side, men sendingen er fortsatt 16:9.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at det er andre som har samme erfaring. Dårlig rekkevidde på fjernkontrollen. I tillegg er mange av TV2 programmene tekstet for hørselshemmede, som Hotell Cæsar og nyhetene.
    Dette kan fjernes ved å trykke på tekstknappen under den gule tasten på Sagem fjernkontrollen. Der står det ”NORSK HØRSE” i teksting feltet. Kan gjøres om til ”INGEN”. Problemet er at hvis du bytter til annen kanal og tilbake til TV2 så er ”NORSK HØRSE” tilbake som default. Må regne med at det kommer noen oppgraderinger som løser dette og andre problemer. En fra Elkjøp påstod at boksen var bare 20%.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Sagem

Sagem lager bare skrot (Canal Digital HD mottaker bl. a.) så det kommer ikke som noen overraskelse på meg!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Sagem lager bare skrot (Canal Digital HD mottaker bl. a.) så det kommer ikke som noen overraskelse på meg!
    Har hørt andre som har hatt Sagem dekoder fra Viasat si omtrent det samme.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tok bokser fra sagem med Rikstv og har ikke noe problemer med å bytte kanal. Trenger heller ikke peke mot boksen for å få byttet kanal. Har bare skjedd et par ganger på tre uker at jeg har måtte slå den av og på fordi bilde har begynt å hakke, men så bruker jeg en gaffel som antenne også foreløpig.
    Så kan jo være litt dårlig signal som har skylda der.

Sier ikke at det er superkvalitet, bare at det fungerer hos meg. :-D

Kan ikke si jeg ser stor forskjell fra da jeg hadde parabol med canal digital på kvaliteten. Mulig jeg ikke er kresen nok.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må legge til litt info.

Når jeg har tuneren på kjøkkenet fungerer den helt fint. Når jeg har den på stua fungerer den helt fint. Men når jeg har den på soverommet så nekter fjernkontrollen å funke nesten i det hele tatt. :shock:

Finner ingen annen forklaring enn at det rommet må ha "bad carma".....

Forslag mottas med takk!

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sagem vs Grundig

Mine erfaringar er at Sagem har litt trøbbel i forhold til Grundig, spessielt det med at menyen er litt treigare. Har vore borti en som har fjernkontroll-problem med Sagem, og kan ikkje slå den av/på med fjernkontrollen. En annen har fått levert inn si Sagem pga av hakking.

Hittil har jeg ikkje vore borti skikkelig feil (klager) på Grundig si boks, sjølv om ej høre rundtom at dei visstnok kan regne med 10% feil.. Ikkje veit ej om det he rot i sannheta. Har sett Grundigboksa låse seg, men det kan ha sammenheng med at den er påkobla mange tv via hdmi-splitter døgnet rundt.

Foreløbig har RIkst-TV heller imponert mej. EPG-funksjonen er lysår raskare og enklare enn på parabol, og gler mej til å sjå opptaksmuligheten til neste år via EPG. En treng også veldig lite signal for at det går iorden, og dei som opplever hakking i bildet har somregel for dårlig antenne (eller dårlig innstilt antenne). Ergo, ikkje Riks-TV si skyld.

For min del vil ej gå frå Canal Digital Entertain, og til Grundig Riks-tv. Ja, ej velg vekk HD. Men i det minste vil ej ende opp med ALLE dei norske kanalane (og champions league). Lurer sterkt på kva Viasat skal gjære for å ikkje ende opp med en drøss avbestillinger og kanselleringar av abbonement no som TV3 blir allmannseie.. For min del ser det ut som at dei seilar akterut i konkurransen for tida.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH

Når jeg har tuneren på kjøkkenet fungerer den helt fint. Når jeg har den på stua fungerer den helt fint. Men når jeg har den på soverommet så nekter fjernkontrollen å funke nesten i det hele tatt. :shock:

Finner ingen annen forklaring enn at det rommet må ha "bad carma".....
    Du kan prøve mi stikkliste for soverommet:

1) Sjå at det ikkje er gjennstandar som blokkerar sikta.
    2) Fins det noke i rommet som kan forstyrre signalet?
    3) Kan det være koblingsfeil, kan TV'et ha noke med det å gjære?
    4) Får du inn bra signal? Ingen feil med antennekabelen?
    5) Er du våken? Har du sovna i senga?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xawyer
    5) Er du våken? Har du sovna i senga?
    priceless!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg tenkte meg, problemene bare fortsetter å fortsetter. Nå skulle jeg installere hos meg på min Samsung M86. Dette fungerer selfølgelig ikke. Attpåtil virker ikke TV2 kanalene. Det vil si bildet kommer å går. Men mest går På signalsjekk varierer det mellom signal ok og ikke signal i d hele tatt. Kjøpte idag en anntenneforsterker på 20 db, men det gjorde selfølgelig ikke noe utslag.

Blir helt rådvill jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg tenkte meg, problemene bare fortsetter å fortsetter. Nå skulle jeg installere hos meg på min Samsung M86. Dette fungerer selfølgelig ikke. Attpåtil virker ikke TV2 kanalene. Det vil si bildet kommer å går. Men mest går På signalsjekk varierer det mellom signal ok og ikke signal i d hele tatt. Kjøpte idag en anntenneforsterker på 20 db, men det gjorde selfølgelig ikke noe utslag.

Blir helt rådvill jeg.
    En antenneforsterker kan i noen tilfeller bare gjøre det verre. Skal du ha forsterker bør du ha en med lavt støytall og den må tåle mye signal ut uten å overstyre.

Ligg unna slike de selger på Biltema etc.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter en dag med riks tv og Sagem har dette også skjedd;:
    Slo seg av 2 ganger under Cæsar..
    Akkurat det skjønner jeg veldig godt...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Den nye Twin-tuner HD/HDD parabol-boksen fra Sagem har fått brukbar mottakelse i Sverige. Enkelte har klaget på viftestøy. Men dette virker å være et fåtall.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grundig boksen har fungert nærmest perfekt for meg iallefall. Glad jeg kjøpte den og ikke den andre.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagem-dekoderen er ikke bra nei...
    Men.. Tror det har mye med at den går fort varm.
    Anbefales mye lufting, siden foreldrene mine sin presterte å ta livet av 2 dvd-spillere.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja

Blir helt rådvill jeg.
    1) Det er samme hva tv du kobler riks-tv inn på. Det er signalet inn som teller
    2) Når bildet kommer og går, så er det mest trulig for dårlig signal inn.
    3) Om du kjenner andre som har ei "boks" så kan du jsølvsagt prøve den med deg for å sjå om resultatet blir annaleis, da finn du ut om det er boksa eller signalet som er for dårlig.
    4) riks-tv har dekningsgaranti.
    5) Om du ikkje har Tv2-antenne ala vaskebrettantenne så er det å anbefale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir helt rådvill jeg.
    Hadde samme problem selv med at signal fallt i perioder. Det viste seg at jeg hadde for stor antenne sannsynligvis. Gikk tilbake til den gamle jeg hadde før og løftet den høyt opp der den nye store var montert, og da ble det bra. Virket som en mindre antenne tok inn mindre forstyrrelser.:???: Antenneforsterker funket ikke!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •