HDMI problem med Lyse Tele - Bilde blinker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI problem med Lyse Tele - Bilde blinker

Jeg har nylig fått meg Lyse Tele sin Altibox Motorola (Kreatel) 1910 dekoder. Bildet og lyd fungerer bra via scart. Når jeg imidlertid velger HDMI opplever jeg at bildet begynner å blinke. Har prøvd alle innstillinger i menyen for oppløsning uten at det utgjorde noen forskjell. Må også få legge til at bildet er stabilt under oppstart. Blinkingen starter først i det portalen kommer opp. Jeg har fått ny dekoder uten at dette utgjorde noen forskjell. Siden jeg ikke har noe annet utstyr å koble til TV, sier nå support hos Lyse at TV eller kabel har skylden.

Har noen opplevd noe liknende?

Noen som har en løsning på problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aktivert HDMI utgangen ? Hvis ikke du har gjort det så er standardsettingen HDMI-AV, SCART=RGB

Det står beskrevet i et ark som ligger i esken til Kreatel boksen (gjorde i alle fall det hos meg) hvordan det gjøres. Men her er en kort oppsummering:

1) Ta boksen av
    2) Ta boksen på
    3) Under oppstart, når den første sirkelen blir gul (av de 5 som skal bli grønne) trykk på MENU på fjernkontrollen
    4) Du kommer inn i meny for video-oppsett. Endre video-oppsettet til HDMI på og med den oppløsningen du ønsker. Men du får nå bare composite ut Scart utgangen (når HDMI er på får en ikke RGB ut Scart, ikke spør meg hvorfor).
    5) Lagre og reboot.

Jeg hadde det samme hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den har jeg aktivert. Har også forsøkt alle de forskjellige oppløsningene som er tilgjengelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •