Vestlandet: Hva skal man velge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vestlandet: Hva skal man velge

Hei folkens. Fikk et spørsmål her en dag om hva som var best å velge prismessig og kvalitetsmessig hvis man skulle få litt flere kanaler enn Nrk1, tv2 og tvnorge.

Huset ligger plassert litt utenfor Ålesund der det pr dags dato ikke er no kabelselskap og det kommer mest sannsynlig ikke til å komme i den nærmeste fremtiden heller.

Så hva skal man egentlig velge?
    Det viktigste er at de får de "vanlige" norske kanalene og må fungere på 3 TV'r i huset. Det er også veldig viktig med pris her.

Noen som har noen tanker om hva det beste er? Det skal også sies at RiksTV har god dekning i området og de har hatt parabol tidligere (5+ år siden)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal også sies at alle de 3 tvene er av god gammel årgang. Ingen flatskjermer med andre ord

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    Hei folkens. Fikk et spørsmål her en dag om hva som var best å velge prismessig og kvalitetsmessig hvis man skulle få litt flere kanaler enn Nrk1, tv2 og tvnorge.

Huset ligger plassert litt utenfor Ålesund der det pr dags dato ikke er no kabelselskap og det kommer mest sannsynlig ikke til å komme i den nærmeste fremtiden heller.

Så hva skal man egentlig velge?
    Det viktigste er at de får de "vanlige" norske kanalene og må fungere på 3 TV'r i huset. Det er også veldig viktig med pris her.

Noen som har noen tanker om hva det beste er? Det skal også sies at RiksTV har god dekning i området og de har hatt parabol tidligere (5+ år siden)
    Kvaliteten vil være det samme på bakkenett og parabol, med unntak om du er villig til å betale for HD-kanalene på parabol (CanalDigital har 5 stk i sin pakke, Viasat har ingen).

Prisen vil jo variere ut fra hvor mye du er villig til å betale, og hvilke kanaler du skal ha. Jeg står selv ovenfor samme valget, har CanalDigital family, men bare en mottaker, og vanlig "analog bakkeantenne" de andre stedene i huset. Jeg kommer til å gå over til RiksTV ut fra følgende valg:

- Ønsker TV3 og Viasat4, men synes det blir altfor dyrt med abonnement på både Viasat og Canaldigital.
    - Må trekke 3 kabler og kjøpe nytt 3-hodet hode til parabolen (og trekke kablene er ikke enkelt. Med RiksTV kan jeg seriekoble en kabel, noe jeg allerede har i huset mitt).
    - Pris. For RiksTV blir prisen: 189+57+57, mens for CanalDigital Family blir det 229+89+89, og da har jeg ikke fått med TV3 og Viasat4, men selvføgelig en del andre kanaler som RiksTV ikke har. (kortavgiften er ca det samme for begge, og innkjøp av ekstra motakere blir mye av det samme). Bare Viasat er helt uaktuelt, da de ikke har TV2 og TVNorge.

Dersom du vil ha flest mulig kanaler, er valget klart, da må det bli parabol. RiksTV har mye mindre utvalg i kanaler, men det skal komme mer der og etterhvert som det analoge nettet blir slukket.

-L-

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje denne tråden er av interesse: http://avforum.no/forum/satellitt/60...t-cd-sant.html

Frode

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •