LCD med innebygd bakkenettdekoder og PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD med innebygd bakkenettdekoder og PVR

Oppriktig talt, jeg hadde aldri trodd jeg i løpet av mitt liv skulle komme til å vurdere LG, men undernes tid er tydeligvis ikke forbi!

Model : T-series

Time Machine er en serie TV-apparater med integrert harddisk og doble digitale TV-mottakere.

TV-apparatene er utstyrt med doble digitale TV-mottakere for det bakkebaserte systemet DVB-T samt en analog mottaker, noe som innebærer at det går an å ta opp en sending samtidig som man ser på et annet program. TV-apparatet har plass til et programkort som gjør det mulig å ta opp fra en betalingskanal samtidig som brukeren ser på en åpen kanal, eller omvendt. Det går også an å programmere TV-apparatet slik at det tar opp et favorittprogram dersom seeren ikke skulle være hjemme. For alle fotballinteresserte kan vi informere om at de vil kunne ta opp alle 57 kamper under fotball-EM 2008 på den kraftige harddisken (160 GB), for deretter å se på sendingene når det passer. Det går også an å stanse midt i en direktesending. TV-apparatet begynner å lagre så snart du slår det på og tar opp den siste timen som er vist på skjermen.

LG Norway :: T-series ,*T-series

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde visst plasma også: LG Norway :: T-series- ,*T-series-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte følgende spørsmål til LG-Norge:
    Har denne LCD-TVen mottaker for det digitale bakkenettet i Norge(mpg-4) eller er det beregnet på mpg-2 bakkenett (som i Sverige)?

Fikk dette svaret:
    LT75 serien har digitale tunere for ett mpeg2 bakkenettverk som i Sverige. Mvh Stine LG Kundesupport

Når man selger slike avanserte produkter synes jeg det er et minimum av krav til kunnskap at den informasjon som blir lagt ut nå skiller de to bakkenett-kodingene fra hverandre.

I Sony-senteret på Karl Johans gate kunne en selger opplyse meg om at deres nye DVD-opptager model 10070 med 500G disk har en bakkenettmottager for Norge. Det var jo akkurat et produkt jeg har ventet på! Serviceavdelingen på Kalbakken (som alltid er en glede å handle fra) kunne imidlertid opplyse meg om at den har mgp-2 mottaker (i tillegg til en analog mottager)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Har jeg kjøpt katta i sekken?

Har jeg kjøpt katta i sekken?
    Jeg kjøpte meg et TV i rom jula LG 37 LT 7.
    TV-apparatet er utstyrt med doble digitale TV-mottakere for det bakkebaserte systemet DVB-T samt en analog mottaker, noe som innebærer at det går an å ta opp en sending samtidig som man ser på et annet program. TV-apparatet har plass til et programkort som gjør det mulig å ta opp fra en betalingskanal samtidig som brukeren ser på en åpen kanal, eller omvendt.
    Dette fungerer jo ikke med RTV? Etter som jeg har forstått.
    Er det noen andre som har peiling på dette eller kan svare meg på om dette kan fungere med RTV?
    Føler at LG har gått ut med noe som kan missforstå for oss som ikke er helt oppdatert.
    Vurderer å levere TV tilbake der hvor jeg kjøpte den.
    Håper på hurtig svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arino
    Har jeg kjøpt katta i sekken?
    Ut fra informasjonen i Zachs sitt innlegg over ser det jo slik ut.

Jeg kjøpte meg et TV i rom jula LG 37 LT 7.
    TV-apparatet er utstyrt med doble digitale TV-mottakere for det bakkebaserte systemet DVB-T samt en analog mottaker, noe som innebærer at det går an å ta opp en sending samtidig som man ser på et annet program. TV-apparatet har plass til et programkort som gjør det mulig å ta opp fra en betalingskanal samtidig som brukeren ser på en åpen kanal, eller omvendt.
    Dette fungerer jo ikke med RTV? Etter som jeg har forstått.
    Er det noen andre som har peiling på dette eller kan svare meg på om dette kan fungere med RTV?
    Føler at LG har gått ut med noe som kan missforstå for oss som ikke er helt oppdatert.
    Vurderer å levere TV tilbake der hvor jeg kjøpte den.
    Håper på hurtig svar.
    Hvis forhandleren har sagt at TV'en skal kunne ta imot det Norske digitale bakkenettet (uten ekstra boks)/at reklamen deres gir inntrykk av dette bør du jo ha en god sak.

Spurte du konkret om TV'en kunne ta imot RiksTV direkte ?

Edit: Selv om man går inn på LG sine sider og leser spesifikasjonene så står det ingen ting om det er MPEG2 eller MPEG4 som er støttet. Det er jo elendig at dette ikke er tatt med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Har lest endel ang. denne tv og forstår at det er både MPEG2 og MPEG4.Jeg har skrevet til LG og spurt ,men har ikke fått svar.Jeg spurte og om hvordan de kan reklamere med at det skal kunne funke med Bakkenett,men ikke hvor.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Har lest endel ang. denne tv og forstår at det er både MPEG2 og MPEG4.Jeg har skrevet til LG og spurt ,men har ikke fått svar.Jeg spurte og om hvordan de kan reklamere med at det skal kunne funke med Bakkenett,men ikke hvor.
    Ville det ikke være enklere/bedre å ta dette direkte med forhandleren i stede for LG ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo det hadde nok det.Det er bare det at jeg har kjøpt den på Auksjon og da faller det bedre synes jeg å ta det opp med LG.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, arino!

Jeg antar at du kjøpte TV'n på Netthandelen. Så forresten tidligere i kveld at det gikk en slik en for 8.055,- + frakt.

Netthandelen.no er å regne som en forhandler på lik linje med andre forhandlere. Samme krav til korrekt informasjon og annonsering gjelder for Netthandelen som for f.eks. Elkjøp eller BestBuy AS. Og for handel utenfor selgers utsalgssted (butikk) gjelder lov om angrefrist...

Samme modellen ligger ute for 12.999,- + frakt hos BestBuy (link: Best-Buy AS - TV, video og DVD | TV | LCD TV | 37" - 41" | LG 37LT75). Det står heller ikke der noe om at TV'n ikke støtter det norske bakkenettet. Som heiner påpeker lenger opp i denne tråden, sier heller ikke LG noe om dette på sine nettsider. Hverken Netthandelen, BestBuy eller LG sier noe i sin annonsering/informasjon at man ikke vil trenge en separat dekoder for å kunne ta i mot det norske bakkenettet hvis man kjøper denne TV'n, men å ikke klargjøre at TV'n ikke kan brukes for direkte mottak av dette nettet, er å desinformere etter min mening. Det norske bakkenettet er så spesielt ("one of its kind"), at bransjen har en spesiell plikt til å informere om produkter som finnes i deres sortiment som ikke støtter det norske bakkenettet.

Jeg kjenner bare til to merker som har DVB-T-mottaker som (teoretisk sett) kan fungere med de ukodede kanalene i NTV's nett; høstens modeller fra Sony og Löwe. Ingen av dem er (ennå) godkjent av Riks-TV for bruk med deres kanalpakker.

Jeg er enig med heiner at du bør ta opp dette med forhandler, selv om du har kjøpt den "på Auksjon". Angrefristen har gått ut, men du vil kanskje oppnå noe likevel, i det minste at Netthandelen (og andre) bruker relevant informasjon i sin markedsføring. Kanskje en telefon til nærmeste forbrukerkontor kan være nyttig?

Vil nevne at jeg sjøl handla en nesten tilsvarende TV hos Netthandelen i høst. LG 42PC55. Plasmatv med analog og digital mottaker. Jeg visste at TVn's digitalmottaker ikke støttet mpeg4, men jeg har gode signaler fra Sverige, og kjøpte den derfor likevel. Og jeg er fornøyd. Jeg trenger ikke RiksTV siden jeg har parabol for de norske kanalene.

Mvh
    Bjørn 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret Bjørn.
    Jeg har kontaktet både LG og Netthandelen.Jeg betalte 8150,- for den + frakt.Men lurer på en ting om den funker med parabol.Da kan jeg jo bare putte RTV boksen ned i hytta og kjøpe meg parabol vist det funker med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret Bjørn.
    Jeg har kontaktet både LG og Netthandelen.Jeg betalte 8150,- for den + frakt.Men lurer på en ting om den funker med parabol.Da kan jeg jo bare putte RTV boksen ned i hytta og kjøpe meg parabol vist det funker med den.
    Bare til en orientering.
    Netthandelen tar tilbake TVen og jeg ser også at de har trukket den ut av listen sin over TV på Auksjonen.
    Så da er denne saken over.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, arino!

Flott at du oppnådde resultater hos Netthandelen! Det lønner seg å ta opp ting. Og Netthandelen tenker nok mye på sitt renomé...

Du kan koble til en (eller flere) satelittmotaker(e) til TV'n din. Den har 2 scart, 1 komponent og 2 HDMI-innganger til disposisjon. Funker på samme måte som å koble til en DVD- eller videospiller. TV'n har dog ikke mulighet til innebygd satelittmottaker. Det er det forøvrig veeeeldig få TV'er som har.

AVforum har et utmerket satelittforum. Ta en titt!

Mvh
    Bjørn 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •