Kabel eller Satelitt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel eller Satelitt?

Har postet en tråd på satellittforumet: http://avforum.no/forum/satellitt/62...satellitt.html

Lurer på om dere som har kabel kan komme med deres synspukter.

Sorry for kryssposting, og takk!

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel fra Canal Digital (CD)

Sitat Opprinnelig postet av Ad0
    Har postet en tråd på satellittforumet: http://avforum.no/forum/satellitt/62...satellitt.html

Lurer på om dere som har kabel kan komme med deres synspukter.

Sorry for kryssposting, og takk!

Jeg sitter med kabel fra CD og deres PVR, er eneste tilbud på kabel tv der jeg bor. Boretslaget sier nei til parabol så det har jeg ikke greie på.

Min følelse med CD er at de vet de er de eneste slik at de ikke har noe konkuranse, virker derfor vanskelige å gi noe innspill til. Sendte en mail med noen synspunkter om deres PVR.....fikk ikke noen tilbakemelding fra dem om det.
    Synes det virker slik på utstyret også.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel-TV selskapene har som regel desverre monopol der de har avtaler, og produkt/service blir desverre deretter... Har Anal Digital der jeg bor, og har ikke mye pent å si om de, bortsett fra at jeg fikk en refleks av de på Elektroworld! Kjekt å ha i høstmørket. Det var forøvrig omtrent samme byggkvalitet på refleksen og HD-dekoderen jeg fikk...

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en bror som har hatt parabol i alle år. Selv har jeg hatt kabel fra Get. Det virker som om parabol ligger litt foran kabel når det gjelder utvikling og å slippe nye teknologier. Min bror har hatt digitale signaler i flere år (er ikke helt sikker, men det kan være snakk om 4-5 år), mens jeg først fikk tilbudet for ca 10 mnd. siden.

Min bror har CanalDigital som sin leverandør. Han er veldig glad i fotball, så Canal+ er et must for han. Problemet da er at TV3 sender Champions League og får å få TV3 så må han ha et kort fra ViaSat også. Det blir med andre ord litt dyrt. Men men....

Selv skulle jeg ønske at jeg kunne satt opp en parabol. Føler jeg vil få mer ut av dagens signaltyper med parabol kontra kabel fra Get. Get har ikke kommet med et HD tilbud enda og det har bruttern hatt en god stund. Nå vet jeg at kabelkunder av Canaldigital har hatt HD sendinger en stund de også. Konklusjonen er vel sånn ca slik: Hadde jeg kun hatt valgmuligheten mellom kabel fra Get og parabol, så hadde jeg helt klart valgt parabol. Hadde jeg hatt valgene mellom kabel fra Get, kabel fra CanalDigital og parabol, så hadde jeg valgt kabel fra CanalDigital. Jeg synes at en tallerken på veggen skjemmer litt mye. Håper du fikk noe ut av dette rotet her.... :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •