DRIFTSMELDINGER, takk!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DRIFTSMELDINGER, takk!

Et hjertesukk til Riks-TV / Norges televisjon:

I helga var jeg - sikkert i likhet med mange fler - ivrig opptatt av ny TV og det digitale bakkenettet. Søndag kveld sluttet det plutselig å fungere, og jeg lurte selvsagt på hva jeg hadde gjort galt. Brukte ganske lang tid, og mistenkte etter hvert vakkel i antenna. Fram med måleinstrument og loddebolt og sjekket skjøter osv osv. Alt i orden, men ingen Riks-TV.

Etter hvert gikk det opp for meg at det måtte være senderen i Sør-Trøndelag som var falt ut.

Og nå kommer poenget: Jeg gikk på NTV.no og Rikstv.no for å sjekke driftsmeldingene. Men der var det ingen! Ingen sider eller lenker til den type informasjon.

I analog-tiden varslet NRK til og med på radioen om sendere hadde falt ut. Etter hvert ble det erstattet av en feilmeldingstelefon hvor man kunne varsle eller høre om feil, også på kveldstid. I våre dager har teleleverandørene egne nettsider med driftsmeldinger. Men ikke Riks-TV nei!

Så, la oss få en slik side. Den må inneholde liste over driftsproblemer, spesielt utfall av sendere. Dersom systemene ikke overvåkes av NTV selv, må de også ha et system (telefonnummer) for varsling av feil.

Dette er spesielt viktig nå i starten hvor mange sitter og kobler og river seg i håret over alle boksene, kablene, menyene og så videre! Vi må kunne stille like høye krav til stabil drift på DDB som på det gamle nettet.

Men, bildene er bra, når de først er der!

Mvh Eric

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv skrevet flere (2) mail til riksTV om mer info om hva de skal gjøre med alle oss som faller utenfor deres dekningsområde og ligger i satelittskyggen.
    Men det har de ikke svart på enda dette er 1 og 1.5mnd siden.
    I ettertid har jeg funnet ut på egenhånd at de ønsker å sette opp satelittskyggenett, for de som skjønner hva det går ut på.. det gjør ikke jeg.

Så kundebehandlig er nok ikke førsteprioritet her, i allefall ikke hvis det ikke har med noen bestilling av nytt abonement å gjøre :???:

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Har selv skrevet flere (2) mail til riksTV om mer info om hva de skal gjøre med alle oss som faller utenfor deres dekningsområde og ligger i satelittskyggen.
    Men det har de ikke svart på enda dette er 1 og 1.5mnd siden.
    I ettertid har jeg funnet ut på egenhånd at de ønsker å sette opp satelittskyggenett, for de som skjønner hva det går ut på.. det gjør ikke jeg.

Så kundebehandlig er nok ikke førsteprioritet her, i allefall ikke hvis det ikke har med noen bestilling av nytt abonement å gjøre :???:
    Satellittskyggenett betyr at du har krav på dekning på den adressen man er registrert på i folkeregisteret. Du har krav på dekning samme hvor du bor men det gjelder kun NRKs signalpakke. Hvis du hverken kan motta satellitt (pga. fjell),kabeltv,IPTV eller ikke har dekning fra digitalt bakkenett så skal det settes opp egen "skyggesender" i ditt område slik at du får dekning.

Dersom du har dekning fra satellitt men ikke fra digitalt bakkenett så vil du kunne få gratis kort for NRK fra Viasat og Canal Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Dersom du har dekning fra satellitt men ikke fra digitalt bakkenett så vil du kunne få gratis kort for NRK fra Viasat og Canal Digital.
    Men kun dersom det gjelder fast bopel.

Selv har jeg hytte uten DDB-dekning. Betyr det at jeg må betale abonnement for å ta inn NRK?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •