Sagem ITD 91 HD og Samsung LE40M86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sagem ITD 91 HD og Samsung LE40M86

Er det noen som har denne kombinasjonen og som får dette til å fungere over HDMI ?

Når jeg kobler en HDMI kabel mellom dekoderen og tv'en får jeg følgende feil:
    - Kanalskifte og menyer blir utrolig trege (> 10 sec for kanalskifte).
    - Etter å ha bladd gjennom noen kanaler rebooter dekoderen (reproduserbart)
    - Etter reboot er HDMI kobling slått av og tv må slås av/på for at dekoderen skal detektere tv'en igjen.

Jeg får bilde over scart og komponent, men bildet blir ikke like bra som over HDMI. Jeg har prøvd en tv (LG 32" 720p LCD) og en Sagem dekoder til. Begge dekoderene fungerer bra med LG tv'en over HDMI, og begge Sagem dekoderene har problemer med Samsung tv'en.

Jeg observerer at Sagem dekoderen ikke klarer å få tak i HDMI navnet på Samsung tv'en. Den klarte dette med LG tv'en.

Noen som har erfaringer eller ideer ? Har Sagem noen support avdeling i Norge ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre observert at Samsung tv'er har litt problemer med HDMI sammen med en del ulike produkter. De virker f.eks ikke sammen med LG sine dvd spillere/opptakere. Kanskje det er noe av den samme problemstillingen du har kommet over her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skulle installere Riks tv idag, med sagem dekoderen til min LE46 M86. Kjøpte derfor med HDMI kabel for best ,mulig bilde, skuffelsen var derfor stor da det verken ble bilde eller lyd.

Det kommer bare opp: inget signal. Fungerer med scart men jeg vil ha best mulig bilde! Det burde jammen fungere!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    jeg skulle installere Riks tv idag, med sagem dekoderen til min LE46 M86. Kjøpte derfor med HDMI kabel for best ,mulig bilde, skuffelsen var derfor stor da det verken ble bilde eller lyd.

Det kommer bare opp: inget signal. Fungerer med scart men jeg vil ha best mulig bilde! Det burde jammen fungere!
    Har sett i Svenske forums at det har kommet en rekke firmware oppdateringer til Samsung M serie. Noen fikser bl.a. feil i HDMI handshake slik jeg har forstått det ( feil i EDID informasjonen som sendes til dekoder). Sikkert lurt å oppdatere til seneste firmware. Support fra Samsung Norge får du ikke dersom det er parallell import (som er tilfellet for mange nettbutikker).

Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings - Minhembio forum

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv'n er kjøpt på elprice så det skal ikke være noe problem. Den er allerede sendt inn en gang pga feil på HDMI 3. Blir så fortvila når det alltid skal være noe feil, selv om man bare kjøper utstyr som kommer bra ut på tester osv..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har firmware 2000 på min M86 og EDID buggen skal være fiksa. Likevel er Sagem dekoderen ustabil med HDMI. For å få opp HDMI koblinga må jeg:

1. Slå på dekoderen
    2. Slå på tv'en (evt. av og på).
    3. Gå inn i menyen for bildeinstiliinger og velg 'Standardverdier'
    - Hvis du går inn i 'Detaljer' nå skal ikke HDMI lenger stå som FRAKOBLET
    4. Velg HDMI inngangen på TV'en for å få bilde

Men nå kommer problemene. Dekoderen er treg som bare det og switching mellom kanaler tar over 10 sek. Etter mindre enn 10 kanalskifter rebooter dekoderen, og etter dette er HDMI utgangen deaktivert. Må da kjøre punkt 2-4 over igjen for å få HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk Y - Pb - Pr istedenfor HDMI til evnt det blir fikset i ny software fra Sagem eller Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker dette men Sagem boksen leverer bare 576p over komponent. Skarpheten er endel dårligere enn 1080i over HDMI. Fargene er bra over komponent.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZapoTek
    Jeg bruker dette men Sagem boksen leverer bare 576p over komponent.
    Merkelig. CD sin Sagem boks for parabol og kabel leverer ut det som er valgt i menyen, 1080i, 720p eller 576p over component.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ZapoTek skrev:

Jeg har firmware 2000 på min M86 og EDID buggen skal være fiksa. Likevel er Sagem dekoderen ustabil med HDMI. For å få opp HDMI koblinga må jeg:

1. Slå på dekoderen

Men nå kommer problemene. Dekoderen er treg som bare det og switching mellom kanaler tar over 10 sek. Etter mindre enn 10 kanalskifter rebooter dekoderen, og etter dette er HDMI utgangen deaktivert. Må da kjøre punkt 2-4 over igjen for å få HDMI.
    ----------------------------------
    Jeg har prøvd oppskriften din men funker ikke allikevel. Det rare er at tv'n "vet" at dekoderen er der men får ikke bilde allikevel. Dette tror jeg den skjønner fordi når man trykker på hdmi på samsungen så hopper den over de andre hdmi kanalen til den finner en som er aktiv.

Vet at det ikke har noe med kabelen å gjøre men spør allikevel. HDMI kablen er fra chlas olson til 169kr.
    Det du sa om at man skal trykke på standardverdier..da er jo ikke ruten for aktivering av hd-signal huket av engang. MEn samma det, funker ikke allikevel så.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M86'en vet at det er tilkoblet et utstyr med HDMI, men ikke om utstyret er slått på. Du kan trekke ut kontakten på dekoderen og M86'en vil fortsatt vise HDMI inngangen som tilkoblet.

Jeg brukte også den 2M kabelen fra Clas-Ohlson når jeg testa.

Dekoderen skal velge 1080i som standard hvis den detekterer en HD tv. Hvis den ikke gjør det når du trykker på 'Standardverdier', finner den ikke tv'en din.

Har du funnet ut hvilken firmware som er på M86'en din ?

Dennis:
    Jeg skal forske litt mer på dette. Mulig jeg må inn og justere litt i menyene. Takk for tipset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ZapoTek skrev:

M86'en vet at det er tilkoblet et utstyr med HDMI, men ikke om utstyret er slått på. Du kan trekke ut kontakten på dekoderen og M86'en vil fortsatt vise HDMI inngangen som tilkoblet.

Jeg brukte også den 2M kabelen fra Clas-Ohlson når jeg testa.

Dekoderen skal velge 1080i som standard hvis den detekterer en HD tv. Hvis den ikke gjør det når du trykker på 'Standardverdier', finner den ikke tv'en din.

Har du funnet ut hvilken firmware som er på M86'en din ?

Dennis:
    Jeg skal forske litt mer på dette. Mulig jeg må inn og justere litt i menyene. Takk for tipset.
    ---------------------------------------------------
    Dekoderen velger 1080i som standard ja, så den finner tv'n.
    ------ Tvn min har firmware 2005 og hovedkort 1011 så den skal jo egentlig være av de "feilfrie".

Idag kjøpte jeg meg komponent kabler. Hadde troa på dette, men neida heller ikke her ble det noe bilde. Akkuratt som ved HDMI. Hva er dette for noe tull?. Skjønner bare ikke altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva i helvette? For å få bilde på komponent må jeg først deaktivere HD-signaler på Sagem menyen. Har inni både scart og komponent og prøver meg fram. Første gangen måtte jeg huke av for Secam istedenfor PAL for å få bilde på komponent.

Dette er jo riv ruskende galt, bildet blir mye dårliger med komponent enn med SCART. Å hvorfor i helvette får jeg ikke lyd over komponent`?!

Noen som har Samsung m86 og sagem som har det vellykket enten over HDMI eller komponent? Jeg vil jo selfølegelig ha det beste bildet, å det er veldig surt at man skal få det beste bildet med elendige SCART

Beklager min frustrasjon, men er det mulig liksom!

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva i helvette? For å få bilde på komponent må jeg først deaktivere HD-signaler på Sagem menyen. Har inni både scart og komponent og prøver meg fram. Første gangen måtte jeg huke av for Secam istedenfor PAL for å få bilde på komponent.

Dette er jo riv ruskende galt, bildet blir mye dårliger med komponent enn med SCART. Å hvorfor i helvette får jeg ikke lyd over komponent`?!

Noen som har Samsung m86 og sagem som har det vellykket enten over HDMI eller komponent? Jeg vil jo selfølegelig ha det beste bildet, å det er veldig surt at man skal få det beste bildet med elendige SCART

Beklager min frustrasjon, men er det mulig liksom!
    Component overfører bare bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men største problemet er jo uansett bildet. Men hvordan får jeg lyd da? Jeg har et hjemmekinoanlegg som er koplet til tv'n. Men det blir jo hverken lyd gjennom tv'n, anlegget eller Sagemen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men største problemet er jo uansett bildet. Men hvordan får jeg lyd da? Jeg har et hjemmekinoanlegg som er koplet til tv'n. Men det blir jo hverken lyd gjennom tv'n, anlegget eller Sagemen.
    Lyden må du overføre med phono kabler fra Auido left/right eller bruke SPDIF.
    HD skal ikke deaktiveres, hvis du deaktiverer får du ikke signaler ut av Y - Pb - Pr.
    Du blander ikke sammen RGB med component vel? tror det blir lettest hvis du ikke blander inn scarten i dette, ikke koble til scart utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk slik at du må deaktivere HD for å få bilde over komponent. Hos meg skjer dette.

HD dektivert:
    - Bilde over RGB/scart
    - Bilde over component

HD aktivert:
    - Bilde over RGB/scart
    - Bilde over HDMI (ustabil og treg dekoder !)

Hvis jeg går inn i menyen når jeg ser på tv'en med component signaler og aktiverer HD så mister jeg bildet (component slås av). Det er dokumentert i manualen at bare en av component og HDMI kan brukes samtidig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZapoTek
    Det er faktisk slik at du må deaktivere HD for å få bilde over komponent. Hos meg skjer dette.

HD dektivert:
    - Bilde over RGB/scart
    - Bilde over component

HD aktivert:
    - Bilde over RGB/scart
    - Bilde over HDMI (ustabil og treg dekoder !)

Hvis jeg går inn i menyen når jeg ser på tv'en med component signaler og aktiverer HD så mister jeg bildet (component slås av). Det er dokumentert i manualen at bare en av component og HDMI kan brukes samtidig.
    Javel, da er ikke Sagem boksen til RiksTv og CD lik på det området.
    Så komponet på denne boksen er ikke en HD utgang.
    Da må du nok enten bytte til Grundig boksen fra RiksTv eller henge på Samsung for en sw fiks for HDMI problemer.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved problemer med Samsung skjermer og Sagem dekodere så kan det løses ved å sende TV'n til service i følge meldinger på Diskusjon.no . Det påstås at servicen dekkes av garantien.

Forummelding - Diskusjon.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ZapoTek skrev:

1. Slå på dekoderen

----------------------------------
    Jeg har prøvd oppskriften din men funker ikke allikevel. Det rare er at tv'n "vet" at dekoderen er der men får ikke bilde allikevel. Dette tror jeg den skjønner fordi når man trykker på hdmi på samsungen så hopper den over de andre hdmi kanalen til den finner en som er aktiv.

Vet at det ikke har noe med kabelen å gjøre men spør allikevel. HDMI kablen er fra chlas olson til 169kr.
    Det du sa om at man skal trykke på standardverdier..da er jo ikke ruten for aktivering av hd-signal huket av engang. MEn samma det, funker ikke allikevel så.
    Har selv prøvd oppskriften etter at jeg pakket alt ut av esken kliss nytt for 2 dager siden, har deretter prøvd alle mulige kombinasjoner av innstillinger som finnes, selv de som ikke har noe med dette problemet og gjøre. Men det rare er at TV'et vet at det er noe der for HDMI inngangen jeg velger er opplyst på menyen til TV'n, men den får ikke noe signal derfra:-|

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •