bruksområder for Common interface slot i TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bruksområder for Common interface slot i TV

Morn, jeg har\skal kjøpe en philips 42" full hd tv.
    Denne TVn har et CI - spor, og jeg har hørt om disse kortene fra neotion som gjør om Mpeg4 signaler til mpeg2 så man kan få inn rikstv.
    Spm 1: er det lenge til disse kortene blir tilgjengelige for oss vanlige folk, og kommer det til å fungere tilfredsstillende?

Spm 2. Har lest at den nye serien fra sony vil støtte digital kabeltv fra canal digital.
    Finnes det\ kommer det til å komme CI kort som gjør at jeg slipper dekoderen fra canal digital (tregeste og jævligste piece of shit hardware jeg har vært borti) til min philips tv? .
    Og om dette skulle komme, er det avhengig av at TVn støtter dette, eller er det kun CI modulen som gjør all jobben.

Drømmesituasjonen er jo at man bare kan stappe inn en CI modul med kortleser i TVn og bruke dette som dekoder sømløst med TVn, men det er kanskje bare ønsketenkning?

takker for eventuelle svar!

mvh morten

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Neotion CAM med MPEG4 til MPEG2 transkoding fungerer ikke med RiksTV fordi den ikke støtter HE-AAC lyd.

Neotion kommer med en ny CAM til neste år som støtter HE-AAC.

Hvis jeg skulle kjøpt ny TV nå, ville jeg ikke vært i tvil om at jeg ville valgt Sony, enten W3000-serien eller X3500-serien. Grunnen til at jeg ville valgt Sony er at de har både DVB-T og DVB-C tuner integrert, og at de også har støtte for MPEG4. Det er bare å sette inn programkort for RiksTV med en standard Conax CAM eller programkort fra Canal Digital når avtalen mellom Sony og Canal Digital er på plass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •