Hva slags kabel er det CD legger ut nå til dags?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva slags kabel er det CD legger ut nå til dags?

Hei,

Det kommer ny kabel-TV i husene vi bor i nå, fra Canal Digital. Det eneste tekniske de skriver er at dette skal være et nett med 65-862 MHz i fremretningen og 05-65 MHz i returretningen. Det står at det er dette som er "overføringskapasiteten" til nettet, men det er vel litt ufullstendig.

Dette er vel bare en beskrivelse av frekvensområdet til kabelen (det er koaks og ikke fiber så vidt jeg har forstått).

Noen som vet hva de legger ut og hvor fremtidsrettet dette er? Hvor raskt internett kan man få, nå og i fremtiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som kan svare på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coaxen har en teoretisk overføringskabasitet på ca 5 gigabit/s som skal holde i massevis til internett, telefoni og tv.

Canal digital tilbyr i dag inntil 14 mbit/s internett.

Produktinfo om dagens tilbud finner du (selvfølgeig) på Canal Digitals hjemmesider:
    Produktoversikt (Canal Digital)

Jeg vet ikke hvilken platform Canal Digital benytter, per i dag kan det tilbys internetthastigheter over coax på inntil 300 mbit/s ved bruk av Eurodocsis 3. For tre år siden med tidligere utgave av Eurodocsis kunne man tilby inntil 30 mbit/s, teknologien er kontinuerlig under utvikling slik at disse tallene vil øke i tiden fremover.

Coax og fiberoptiske kabler er så langt jeg vet de løsningene som er i bruk i dag med størst potensiale i forhold til fremtidig øking av hastighet og nye tjenester.

Coax har i dag den fordelen at signalene også sendes analogt i kabelen, alle de digitale kanalene sendes samtidig slik at man i teorien kan koble opp så mange tver man vil med eller uten dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for glimrende svar. Da er jeg ikke så skuffet lenger over at det ikke blir fiber...

DOCSIS - Wikipedia, the free encyclopedia

"In Norway Get Provides up to 26mbit downstream and 3mbit upstream. Get is testing Euro DOCSIS 3.0 at speeds in excess of 300 Mbit/s. with planned role out for Q4 2007"

...Canal Digital følger sikkert etter, bare et spørsmål om tid før farten er skikkelig. Kult at kabelen er god for dette, og at det derfra handler om effektiv modulering, et stykke på vei.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •