Canal Digital - dekodere og tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital - dekodere og tips?

Hei alle,

trenger litt råd nå.
    Har nettopp kjøpt Samsung LE40M86B HDTV, og har ellers en Sony Rdr-hx710 DVD recorder.

Har borettslagavtale med canal digital, og er hypp på å oppgradere til digital signal, da det analoge ser helt latterlig ut på den nye tv'en.
    Trenger ikke noen nye kanaler (ei heller HD) med det første.

Ringte CD og de kunne tilby HD modellen, en PVR-VARIANT (KCF-N550H2CO) og en dårlig decoder C-1201 (uaktuell).
    PVR'en skal de ha ca 1500,- for. Den har ikke HDMI ut og jeg har allerede en dvd/hdd-løsning som funker.
    HD'en ca 2500,-, men den ser ikke ut til å gjøre alle på forumet her happy....

Hva ville dere gjort? Er det en fordel med HDMI utgangen, eller er det bare på "papiret"? Vil PVR'en gjøre vel så bra jobb, og kanskje jeg vil like funksjonene der.... Virker bare litt "gammeldags" å ha en digital dekoder, som bare leverer scart utgang??
    Har jeg noen andre valg som er fornuftige.....kan jeg bare kjøpe kortet til 299,- i året og slippe å kjøpe boksene fra CD?

Takker for svar.....fra en newbie

K.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg befant meg i samme situasjon som deg. Har faktisk helt identisk TV som deg (som er knallbra btw!). Jeg hadde også en Pioneer DVR-545H-S DVD Harddiskopptaker så jeg fnyste litt av tilbudet om en ekstra PVR fra Canal Digital. Likevel har jeg ikke behovet for en HD dekoder som koster 1000,- mer og som i tillegg kun gir HD (720p) for noen få HD-kanaler. Resten av kanalene vil nemlig bli vist i like god kvalitet som med den vanlige PVR. Da var egentlig valget mitt enkelt. Jeg valgte å gå for PVR til 1500,- + 299,- i kortavgift og 2 valgfrie kanaler i ett år inkludert (denne kampanjen varer ut november så du har enda tid før du bestemmer deg). Kvaliteten på kanalene er nå uansett veldig mye bedre enn det var før. Det eneste jeg irriterer meg over er nok en boks og nok en fjernkontroll! Heldigvis har jeg en Logitech Hamony 885 universalfjernkontroll som redder dagen min! PVRen fra Canal Digital er dessuten kronglete i menyvalget, og den støyer som et lokomotiv! De kunne lært mye av Pioneer her. Uansett så vil jeg absolutt anbefale deg PVR, evt. kan du gå for den andre billigere dekoderen deres uten PVR, men da får du ikke valgfrie kanaler med på kjøpet. Forskjellen mellom disse dekoderne er det visst mye uenighet mellom de forskjellige her på forumet så jeg skal ikke kommentere dette noe mer.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bibendum
    Likevel har jeg ikke behovet for en HD dekoder som koster 1000,- mer og som i tillegg kun gir HD (720p) for noen få HD-kanaler.
    HD kanalene sendes i 1080i.

CANAL+SPORT HD 1080i
    CANAL+FILM HD 1080i
    Voom HD 1080i
    Silver HD 1080i
    Discovery HD 1080i
    Skremmende ekte - Canal Digital har lansert HDTV (Canal Digital)

SD kanalene oppskaleres til 1080i,720p eller 576p på HDMI eller komponentutganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for presiseringen Bobben1, men er det egentlig så stor forskjell for det blotte øye? Hva mener du selv (går ut fra at du har HD-dekoderen)? Er det virkelig verdt den ekstra kostnaden. Du må vel abonnere på en ekstra pakke uansett så det påløper endel ekstrakostnader pr. mnd?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVRen fra Canal Digital er dessuten kronglete i menyvalget, og den støyer som et lokomotiv! De kunne lært mye av Pioneer her.
    takk for svar!
    har jeg noen alternativer da?
    kan jeg kjøpe en dekoder med mindre støy, HD osv. og bruke CD kortet på den?

K.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kensington
    Hei alle,

trenger litt råd nå.
    Har nettopp kjøpt Samsung LE40M86B HDTV, og har ellers en Sony Rdr-hx710 DVD recorder.

Har borettslagavtale med canal digital, og er hypp på å oppgradere til digital signal, da det analoge ser helt latterlig ut på den nye tv'en.
    Trenger ikke noen nye kanaler (ei heller HD) med det første.

Ringte CD og de kunne tilby HD modellen, en PVR-VARIANT (KCF-N550H2CO) og en dårlig decoder C-1201 (uaktuell).
    PVR'en skal de ha ca 1500,- for. Den har ikke HDMI ut og jeg har allerede en dvd/hdd-løsning som funker.
    HD'en ca 2500,-, men den ser ikke ut til å gjøre alle på forumet her happy....

Hva ville dere gjort? Er det en fordel med HDMI utgangen, eller er det bare på "papiret"? Vil PVR'en gjøre vel så bra jobb, og kanskje jeg vil like funksjonene der.... Virker bare litt "gammeldags" å ha en digital dekoder, som bare leverer scart utgang??
    Har jeg noen andre valg som er fornuftige.....kan jeg bare kjøpe kortet til 299,- i året og slippe å kjøpe boksene fra CD?

Takker for svar.....fra en newbie

K.
    Jeg har en PVR fra Canal Digital, Philips 37" LCD tv, Denon 4308, bruker den daglig til Canal+ Film og resten av pakka. Den funker rimelig bra, kvaliteten midt på treet. USB utgangen er en vits da en ikke får tak i opptakene fra pcèn. Opptaket er kryptert. Menyer er som en annen nevner kronglete, stille inn på opptak er på en måte greit fra EPG. Den slår seg på men ikke av, henter navn fra tidligere slettede opptak dersom du stiller inn på opptak fra en kanal som ikke har EPG. Pluss en del til.....Jeg angrer på at jeg gikk over til denne, C-1201 var ikke god den heller men på mange områder bedre. Vil vel ikke anbefale deg å kjøpe den, men jeg har den og bruker den. Håper bare de lager en bedre dekoder til HD TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info Valo.
    Ja, som sagt....det frister ikke mye.

"rimelig bra"
    midt på treet"
    "kronglete meny"
    "analog utgang"
    osv...

Det må da finnes en bra dekoder der ute, som er kompatibel med Canal Digital?
    Jeg har ikke noe greie på dette, men.....noe som funker skikkelig, kjent merke osv?

K.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for presiseringen Bobben1, men er det egentlig så stor forskjell for det blotte øye? Hva mener du selv (går ut fra at du har HD-dekoderen)? Er det virkelig verdt den ekstra kostnaden. Du må vel abonnere på en ekstra pakke uansett så det påløper endel ekstrakostnader pr. mnd?
    Jeg har HD via parabol.

Forskjellen mellom kanaler som sender med 576i og de som sendes med 1080i er enormt stor etter min mening (ikke minst fordi HD kanalene ikke er like mye komprimmert). NRK1,NRK2,TV2,TV2 Zebra og TV2 Sport(hovedkanalen) er også veldig bra i 576i men det er også de eneste kanalene som gir brukbar kvalitet i 576i ( siden de benytter opp til 9Mbit/s videobitrater). Det er likevel ikke i nærheten av Premier League HD.

Om det er verdt ekstrakostnaden må man nesten vurdere selv. Det avhenger jo av hva man er interessert i å se på. Jeg er hvertfall interessert i Premier League HD og HD filmene på CANAL+FILM HD. At samtlige fotball EM kamper skal sendes i HD er også interessant. Forhåpentligvis dukker det opp mange flere HD kanaler for det er litt få i øyeblikket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jeg har HD via parabol.

Forskjellen mellom kanaler som sender med 576i og de som sendes med 1080i er enormt stor etter min mening (ikke minst fordi HD kanalene ikke er like mye komprimmert). NRK1,NRK2,TV2,TV2 Zebra og TV2 Sport(hovedkanalen) er også veldig bra i 576i men det er også de eneste kanalene som gir brukbar kvalitet i 576i ( siden de benytter opp til 9Mbit/s videobitrater). Det er likevel ikke i nærheten av Premier League HD.

Om det er verdt ekstrakostnaden må man nesten vurdere selv. Det avhenger jo av hva man er interessert i å se på. Jeg er hvertfall interessert i Premier League HD og HD filmene på CANAL+FILM HD. At samtlige Fotball EM kamper skal sendes i HD er også interessant. Forhåpentligvis dukker det opp mange flere HD kanaler for det er litt få i øyeblikket.

Ja, det har også vært årsaken til at jeg ikke har gått for HD-dekoderen: mangelen på HD-dedikerte kanaler, relativt høy månedspris (295,-) samt det faktum at jeg personlig ikke er interessert i sport. Filmer kunne vært interessant men jeg må innrømme at jeg har sett det meste av det som vises på filmkanalene.

Når Kensington spør om PVR-dekoderen er verdt bryderiet så må jeg vel si at det er et valg som avhenger av hvor godt det analoge bildet er der han bor. Jeg kan vel ikke si jeg angrer på kjøpet av PVR, bildet har blitt veldig mye bedre enn det anal(oge) bildet jeg hadde før. Likevel synes jeg boksen og menyvalget er lite brukervennlige. Bare det å slette et opptak var jo en egen studie i hvor kronglete det går an å lage menyer! Dersom du er veldig sugen på HD, interessert i sport og film, så ville jeg nok rådet deg til å vente til CD slipper ut en bedre HD dekoder/evt. slår til på den som eksisterer. Du behøver jo egentlig ikke en harddiskopptaker da du har det fra før av (slik som meg som sitter nå med 2).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •