Erfaring med Sagem ITD91HD (Rikstv) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Hedvall
    Jeg får ikke bilde signal over HDMI i det hele tatt, jeg fikk det til en gang når jeg skiftet oppløsning innstillinger på tuneren og hadde source menyen klar på hdmi 1 der jeg hadde hd kabelen inn i det den arbeidet med å skifte oppløsning trykte jeg på hdmi 1 og da kom det et 4:3 bilde i elendig bilde kvalitet. Høres bisart ut men det var eneste muligheten til å få HDMI bilde. Og takket være tuneren sine jevnlige avslåinger og restarter til nrk1 gikk den til stadighet tilbake til scart utgangen (som faktisk ga bedre bilde!)
    Lever inn hele skitboksen,her er det noe feil helt klart.:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KongeKongle
    Jeg har de siste dagene fått et nytt problem med min sagem boks. Den skifter til en sender med for lavt signal av seg selv hver dag.

Noen som vet hvordan man får satt senderen manuelt? Får valgt de riktige kanalene under signalsjekken, men er ikke noen lagre-knapp.

Eneste måten jeg har funnet så langt er å sette dekoderen tilbake til fabrikk-instillinger å kjøre kanalsøk på nytt hver kveld. Utrolig irriterende og tid-krevende. Fatter ikke hvorfor den skal hoppe til den andre senderen.
    Denne tråden er kanskje litt gammel men har samme problem som deg.. Har du funnet ut hva som kan gjøres eller er det noen andre som vet?

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Merkelig

Har byttet Sagem boksen 4 ganger nå og har gitt opp med å oppdatere til siste firmware.........gjør jeg det så får jeg dårligere tv-signaler og skrapelyd i høytalerne ved kanalskifte
    Har bl.a kontaktet Sagem og forklart hva som skjer men de kunne ikke gi meg noe løsning på problemet.
    Ellers fungerer den helt ok,kjører hdmi til en Yamaha rx v1800 og fra den til Lg plasmaen og bildet blir overraskende bra:-D
    Har som andre problemer med å slå den på med fjernkontrollen men ikke plagsomt ofte.
    Txt-tv er supertreigt så den blir brukt sjelden.

Min "stuekino" AVforum.no - hunden's hjemmekino

Newcomer K_K sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis skikkelig kvalitet dette ja... Skrapelyden er spesielt morsom på litt volum. Min har nå bestemt seg for at kortet ikke er satt inn, henger i opptil 15 sekunder ved kanalbytte, random shutdowns etc... Får vel ta turen til feilkjøp for ett bytte. Noen som vet om jeg er nødt til å ha kvittering? Har jo selvsagt ikke tatt vare på den :roll:

RiksTV hadde ihvertfall kjøpssted i sine systemer. Time will show.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er ikke imponert over det Sagem har laget for å si det sånn.. Helt utrolig at den ikke lagrer kanal med best signalstyrke!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også dårlig erfaring med Sagem. På loftet har jeg en Grundig dekoder som tar inn NRK1 og sender signalet analogt via RF-modulator på mitt interne antennenett. Da kan jeg se NRK1 på flere apparater i huset (ja, jeg vet jo at dette er analoge signaler som gir lavere kvalitet, men det er jo greit å ha muligheten til å se f.eks. nyheter på flere apparater).

For en tid siden var det et godt tilbud på Sagem, så jeg kjøpte en ITD91HD som jeg også satte på loftet for å sende ut TV2 i antennenettet. Jeg hadde hørt at det var problemer med Sagem, men tenkte at den kunne vel gjøre nytte her. Det første som jeg fant ut var at følsomheten var elendig i forhold til Grundig. Med samme inngangssignal som Grundig var det noen svake kanaler som den overhodet ikke fant. Grundig tok disse fint inn. Men det store problemet med Sagem var lyden. Mange ganger ble lyden forsinket opp til 10 sekunder i forhold til bildet, og noen ganger ble lyden hakkete. TV2 kommer inn med utmerket kvalitet og signalstyrke. Jeg forsøkte også å bytte om slik at Sagem tok inn NRK1 og Grundig TV2, men Sagem hadde samme problemet med lyden på NRK også. Jeg fikk byttet til en ny Sagem, men etter en tid begynte også denne å oppføre seg på samme måte. Da sa butikken at jeg skulle få bytte til en Grundig. Denne har nå stått der en god tid uten noen som helst problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu kjenne jeg faktisk at æ bli forbanna snart. Har nå prøvd ditt od datt uten resultater. Nrk tar kanal 21 inn meget bra. Men om jeg har på tv2 er det elendige forhold og kanalen står her på 27, om jeg prøver å bytte til 21 lagrer ikke boksen det og hopper til 27 igjen som ikke er en frekvens i hele tatt her som jeg bor. Er Sagem bare søppel?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker litt liv i denne tråden igjen.

Tenkte å kjøpe meg en sånn Sagem nå, Elkjøp har den til 599kr. Skal brukes uten noe kort, skal bare ha gratis kanalene og satser på å få inn de svenske og.

Ville denne være et greit valg til prisen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Vekker litt liv i denne tråden igjen.

Tenkte å kjøpe meg en sånn Sagem nå, Elkjøp har den til 599kr. Skal brukes uten noe kort, skal bare ha gratis kanalene og satser på å få inn de svenske og.

Ville denne være et greit valg til prisen?
    Skeptisk..... ville styrt unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna, dårligere Riks-TV boks tror jeg du skal lete lenge etter. Kjøpte min for 2-3 år siden, den ble brukt i noen måneder før den ble erstattet med en Grundig.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •