WIFi distribusjon til andre TV`er hjemme

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

WIFi distribusjon til andre TV`er hjemme

Heisann!
    Er det noen som har kommet over en god løsning for distribusjon av tv signaler i hjemmet? selvfølgelig kan en bruke masse penger på å kjøpe flere "tunere/recivere"....men hva om det fantes en distribusjonsboks(WIFI) som kunne distribuere til enkelt TV`ene i ditt eget hjem ved hjelp av en distribusjonsboks....og en liten mottakerdel som var direkte plugget i antenneingang/scart/hdmi ( lignende usb WIFI "pinnene" ) finnes det noe slik i dag?
    Legger ved en liten skisse.

Takknemlig for svar

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint an dette, men problemet slik du har satt det opp er at alle i huset må se samme TV-kanal

Skal du derimot sende alle TV-kanalene trådløst og ha en mottaker ved hver TV medfører dette litt større problemer, fordi WiFi ikke er i nærheten av å kunne sende høy nok bitrate til å kunne sende alle kanalene fra f.eks. Canal Digital kabelTV videre til resten av huset.

Strekke kabel er nok eneste gode løsning

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm ja

Det var nok bare en optimistisk drøm dette

Det blir nok kabel....

Har kun analog antenne jeg pr. nå, men går vel muligens for digitalt bakkenett når de får en ok mottaker......og 70% pr 2. og 3. boks....hmm

TV er for dyrt!!

Newcomer Blacksmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde hvert genialt om noe slikt finnes.

Løsningen min er koble sammen 2 rom med trådløst lyd/bilde.. med digitale dekoderen i den ene rommet, siden jeg sitter aldri i begge rommene og ser på tv samtidig. Så deretter ha en digital dekoder til som jeg kobler til en RF-modulator (ca.. 300 kr på clas o), og sender bilde signal over vanlige antenne ledninger som eller er lagt opp i huset fra før av.

Dette vil jo føre til at jeg må se på samme kanal på noen av tv'ene, men det skal ikke være noe problem for min del..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MythTV støtter dette: En sentral backend-server (feks en htpc) og x antall frontend (feks mindre pc, laptop, apple mini etc) som kobler til backend over trådløst nett. Ser ofte fotball på laptopen i sofaen med et headset, dersom dama blir lei av Premier League eller Champions League og vil se på noe annet på hoved-tven.

Riktignok kan man maksimalt se live på like mange kanaler som det er tunere i backend-serveren - ihvertfall foreløpig. mythtv-multirec er en spennede sak under utvikling for digital-tv. Da vil begrensningene ligge i cam'en som er koblet til hver tuner.

Dessuten er jo mythtv gjerne beregnet på opptak, så for eldre opptak (eller dvd/musikk/bilder etc) vil antall frontends bare bli begrenset av kapasiteten i trådløs-ruteren (1 mpeg2-stream bruker vel fra 2-8mps, 802.11n-rutere takler 300mps = regn ut selv

Anbefaler de som er interessert å sjekke ut mythbuntu for enkelt oppsett og test.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=heikkih]MythTV støtter dette: En sentral backend-server (feks en htpc) og x antall frontend (feks mindre pc, laptop, apple mini etc) som kobler til backend over trådløst nett. Ser ofte fotball på laptopen i sofaen med et headset, dersom dama blir lei av Premier League eller Champions League og vil se på noe annet på hoved-tven.

Og Media Portal sin TVE3 støtter dette... og det finnes en MCE klient mot denne serveren fra MP.

KRL

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •