Problemer SW oppdatering Riks TV Sagem-boks

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer SW oppdatering Riks TV Sagem-boks

Jeg kjøpte meg en Sagem dekoder bare noen dager etter at den var ute i butikken. Når jeg satte den opp og ventet på at kanalene skulle bli tilgjengelige satte jeg i gang en Soft Ware oppdatering. Denne startet og gikk en stund, men så stoppet den opp. Hjalp ikke å trekke ut kontakt å starte den på nytt. Da satte den bare i gang i oppdaterings-modus og stoppet igjen. Riks TV kunne ikke hjelpe så jeg dro og byttet den til en ny. Denne turte jeg lenge ikke å kjøre oppdatering på, men bildet hakket litt på noen kanaler og jeg ble anbefalt å kjøre SW oppdatering. Men hva tror dere skjedde? Den stoppet denne også. Folka på Riks TV sa nå at denne nye oppdateringen ikke er kommet ennå! Men de skjønte heller ikke hvorfor den ikke kunne startes igjen ved å trekke ut/sette i kontakten igjen. De sa det måtte være feil på mottakeren. Før jeg bytter denne også tenkte jeg å høre om andre har vært borti dette??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hengemyra
    Jeg kjøpte meg en Sagem dekoder bare noen dager etter at den var ute i butikken. Når jeg satte den opp og ventet på at kanalene skulle bli tilgjengelige satte jeg i gang en Soft Ware oppdatering. Denne startet og gikk en stund, men så stoppet den opp. Hjalp ikke å trekke ut kontakt å starte den på nytt. Da satte den bare i gang i oppdaterings-modus og stoppet igjen. Riks TV kunne ikke hjelpe så jeg dro og byttet den til en ny. Denne turte jeg lenge ikke å kjøre oppdatering på, men bildet hakket litt på noen kanaler og jeg ble anbefalt å kjøre SW oppdatering. Men hva tror dere skjedde? Den stoppet denne også. Folka på Riks TV sa nå at denne nye oppdateringen ikke er kommet ennå! Men de skjønte heller ikke hvorfor den ikke kunne startes igjen ved å trekke ut/sette i kontakten igjen. De sa det måtte være feil på mottakeren. Før jeg bytter denne også tenkte jeg å høre om andre har vært borti dette??

Det er mye som tyder på at Sagemen er ekstremt kresen på antennesignalet. Jeg kjøpte en slik for et par uker siden, men måtte levere den tilbake fordi den tok imot for dårlig. Har fra før en Grundig som jeg fint tar imot flere Svenskekanaler (jeg bor nærme grensen), men Sagemen ville ikke det. Den hakket også på de Norske kanalene selv om jeg har topp antennesignal.

Jeg ble også spurt om jeg ville kjøre softwareoppdatering på Sagemen, men det viste seg å være vanskelig. Fikk error melding hver gang jeg prøvde. Etter mange forsøk gikk det til slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det løste seg

Problemet mitt løste seg i går. Jeg kappet min coax fra antennen noen cm, satte på en ny plugg og dermed var det nok til at den fikk gode nok og stabile nok signaler til å oppdatere seg. Det vi kan lære av dette er vel at det er viktig at ledninger og kontakter/plugger er intakte og er festet på skikkelig vis, eller så er sagem'en så følsom at den ikke godtar signalene. Ikke mere som skulle til for at det løste seg og at jeg er fornøyd. Det er sikkert mange andre som sitter på gammelt antenne-utstyr som kan dumpe borti samme problemene som meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hengemyra
    Problemet mitt løste seg i går. Jeg kappet min coax fra antennen noen cm, satte på en ny plugg og dermed var det nok til at den fikk gode nok og stabile nok signaler til å oppdatere seg. Det vi kan lære av dette er vel at det er viktig at ledninger og kontakter/plugger er intakte og er festet på skikkelig vis, eller så er sagem'en så følsom at den ikke godtar signalene. Ikke mere som skulle til for at det løste seg og at jeg er fornøyd. Det er sikkert mange andre som sitter på gammelt antenne-utstyr som kan dumpe borti samme problemene som meg.

Fint at det løste seg. Det kan noen ganger være noe så enkelt som antenneledning eller plugg som er årsaken. Ja, det stod faktisk et stykke om akkurat det i VG eller Dagbladet i går.

Når det gjelder Sagemen så tar den desverre i mot dårlig. Jeg og andre her på forumet har erfart det. Snakket også med RiksTV kundeservice og de la ikke skjul på at flere har problemer med mottak på Sagemen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •