EPG på alle kanaler til MCE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

EPG på alle kanaler til MCE

Hei

Kjører MCE med 2 x FireDTV-C fra Digital Everywhere med kort og CAM mot Kabel fra Canal Digital og det funker fint.

Jeg har kjørt "hacket" som gir tilgang til alle +40 guidene i MCE men det er fremdeles mange kanaler som ikke har EPG. Når jeg ikke har EPG blir det nesten som ikke å ha kanalen idet heletatt.

Jeg er lei av å vente på MS og har kikket på muligheten av å få guidedata fra andre plasser.

Har satt opp xmltv og laster ned guider derfra og der er det masse kanaler!

Å sette opp xmltv gikk ganske greit men for å få dataene inn i MCE må de pakkes og krypteres og så må MCE lures til å hente data fra fil isteden for fra nettet.

Bladerunner Pro (BRP) skal kunne gjøre akkurat dette og er akkurat kommet i en ny enklere versjon 3.5

Det er (som vanlig) dårlig dokumentasjon på dette og jeg sliter med å få BRP til å virke.

Er det noen andre her som kjører dette oppsettet som kan gi noen råd?

Er det noen andre her som har lyst til å prøve det samme så deler jeg gjerne mine erfaringer fram til nå.

Det må da være flere MCE brukere her som er lei av at det ikke er guide på alle kanaler???

Status så langt:
    - Kjører xmltv med tv_grab_no_gfeed og får xmltv.xml filer OK
    - Har installert BRP og fått den til å generere ChannelInfo.xml og kalle opp xmltv korrekt.
    - BRP leser nå xmltv.xml filen og produserer guide.bin uten feilmeldinger og kaller opp MCE for å lese guiden inn fra disk.
    - MCE leser nå guiden uten feilmelding (den berømte code23) men jeg får ikke opp noen kanaler å mappe fra inne i "add listings to channel"
    - Patchingen som BRP gjør av MCE ser normal ut da jeg får opp "EPG Guide" som "Service provider" ved kanal søk. (Istedenfor "Digital Terestrial" som FireTv driveren har satt opp)
    - Det jeg er spesiellt usikker på er om det må gjøres noen mapping i ChannelInfo.mlx filen som jeg ikke har gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

How to

For de som vil prøve (eller for de som kan sjekke at at jeg ikke har glemt noe) her er noe å komme i gang med:

Last Ned
    Last ned Bladerunner (BRP) herfra og installer.

Last ned xmltv fra SourceForge herfra og pakk ut.

For enkelhets skyld legg xmltv filene i samme directory som BRP:
    c:\windows\ehome\bladerunnerpro

Konfigurering av xmltv
    Ta opp et dos vindu og kjør:
    xmltv tv_grab_no_gfeed --configure --GUI TK
    Trykk OK på spørsmålet om URL til grabbing
    Legg inn denne pathen til cach
    c:\windows\ehome\bladerunnerpro\.xmltv\cache
    (Husk å opprette dette cache directoryet)
    Velg de kanalene du ønsker (start med noen få)
    Du har nå laget en config fil (tv_grab_no_gfeed.conf) i .xmltv directory

Lag filen "nyguide.bat" i c:\windows\ehome\bladerunnerpro og legg følgede 2 linjer i den:
    copy xmltv.dtd c:\windows\ehome\bladerunnerpro\guidedata
    xmltv tv_grab_no_gfeed --output C:\windows\ehome\bladerunnerpro\guidedata\xmltv.xm l

Konfigurer BRP
    Kjør BRP Configurator fra menyen
    Legg inn nyguide.bat som grabber (uten Arguments)
    Slett HDiT under PreProcesses
    Save/exit

Test
    Ta opp et DOS vindu og kjør Braderunner.exe fra C:\WINDOWS\ehome\BladeRunnerPro
    Sjekk at du ikke får noen feilmeldinger fram til den kaller opp MCE.
    Sjekk at du får en ChannelInfo.xml fil i \QuickGuide directory
    Sjekk at filene i \GuideData blir erstattet med en guide.bin fil (det er denne som MCE leser)

Start opp MCE og kjør kanalsøk som beskrevet her.

Du skulle nå ha hatt kanaler i MCE...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det funker !

I helga fikk jeg gjennombrudd!

Det som manglet var at ChannelInfo.xml filen måtte endres til å mappe til kanalene som xmltv.xml filen inneholdt. (Dette burde jeg ha skjønt før)

Takk for tips på mspc

Legg derfor dette til veiledningen i forrige post:

Etter å ha kjørt BRP en gang så du har en ChannelInfo.xml fil, åpne denne i notepad og xmltv.xml filen i en annen notepad.

Endre ChannelInfo filen slik at "channelid" tagene inneholder samme navn på kanelene som de har i xmltv filen:

Eksempel:
    Endre NRK1 til nrk1.nrk.no

Lagre Channel info og kjør BRP igjen. Du har nå denne kanalen som valgmulighet under "Add listing to channel"

Vistnok skal "Virtual channel" infoen i ChannelInfo filen kunne mappe til riktig kanal i MCE sånn at du slipper å gå inn og mappe kanalene med "add listing to channel" men dette har jeg ikke fått til ennå.

Jeg sliter også med kanal søk i MCE etter å ha kjørt inn BRP:
    Jeg får opp 600 kanaler (skulle vært ca 150) og de samme flere ganger. Andre kanaler manger.
    Det å søke kanaler tar LAAAAANG tid og jeg har derfor ikke kommet så langt med dette ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I Mål !

Ja da var jeg i mål og har fått guide på NRK3 og FEM (men mistet et par andre som xmltv ikke har ennå)

Løsningen lå i å ikke gjøre som BRP guiden forlanger: Å gjøre nytt kanal søk etter installasjon.

Repetive kanalsøk har det foresten med å rote til kanaler og guide også UTEN BRP...

Rekkefølgen blir da:
    Reset MCE
    Kjør Kanalsøk i MCE og si at du vil bruke MS guiden.
    Merk dine aktuelle kanaler med "edit channel"
    Installer Bladerunner Pro
    Installer xmltv og kjør denne en gang for å få xmltv.xml
    Kjør BRP og få generert ChannelInfo.xml filen
    Editer ChannelInfo.xml til å inneholde riktige channelID'er
    Kjør BRP for å laste inn guiden
    Gå i MCE og "add listing to channel"
    Sett opp BRP til å kjøre hver natt
    Ferdig!

Jeg kommer tilbake med en detaljert guide litt senere.

F

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    supert, får du også canal + sine kanaler

Gleder meg til guide

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det skulle gå bra

Nå har ikke jeg abonnement på Canal+
    (Men jeg fikk dem jo inn i de første 14 gratis dagene)

men guide finnes det på dem ja.

Du ser her hva som finnes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du VistaMCE blir det litt tillegg.En må bruke Bladerunner 3.0 og disse punktene 1-3-4-5-6-9-11-13-(14-15) i denne guiden:
    Windows Vista & XP Media Center Support Community
    Output fra xmltv må kalles listing2.xml .Det er også nok å kopiere xmltv.dtd 1 gang for Bladerunner 3 sletter den ikke,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beklager

Jeg lovet å komme tilbake med en detaljert guide men nå er det noe annet som hefter meg.

Jeg klarer ikke å få inn alle kanalene jeg skal ha fra CD på MCE/FireTV oppsettet lengre. (Dette er FØR jeg bringer inn Bladerunner)

Har startet helt fra formatert disk og kjørt inn kun MCE og digital-everywhere men like fordømt så mangler 2 BBC kanaler og FEM.

Når jeg endrer headend og strproviderid i registry (som OWN snakker om) så får jeg inn flere og ferre kanaler men aldri de 3!

Jeg får dem inn på C1201CX boksen som CD tvang meg til å kjøpe for å få kort og jeg får dem inn på en annen PC med FloppyDTV i et gammelt oppsett men ikke på den nye PCen med FireTV.

Transponder listen i registry er lik på de 2, men jeg skjønner ikke helt sammenhengen mellom transponder frekvenser og kanaler;
    Er det flere kanaler pr transponder frekvens?

Jeg blir gal av dette og er i ferd med å gi opp. Har bestilt en Vista Home Premium for å prøve om det gjør noen forskjell.
    Sukk, da blir det en ny runde med Bladerunner 3.0..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell på bokser !

La inn Vista. Det hjalp ikke. Så flyttet jeg en av FloppyDTV tunerne fra den andre PCen over og gjorde ett kanalsøk og VIPS så var de der!

Det er altså forskjell på hvilke kanaler jeg får inn med FireDTV og FloppyDtV !?!

Er det noen andre her som kjører FireTV mot CD i Oslo og får inn Alle kanaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FireDTV problem løst

Etter et tips fra Digital-Everywhere support fant jeg feilen i helga:

FIreDTV boksene leveres uten power (ivertfall fra komplett) men under canal scanningen må den ha (eksternt) power for å finne alle kanalene!

I tillegg tåler den ikke at det er andre bokser på samme antennekabel (ivertfall ikke hjemme hos meg)

Den likte helle ikke cardsplitter akkurat når kanal scannet skulle gjøres.

Men når kanalene vel er søkt inn og lagret tåler den å kjøre uten power, med flere bokser på samme antanne kable (koblet gjennom) og delt kort på flere bokser.

Dette kostet meg MANGE timer å finne ut av!
    (Et kanal scann tar nesten 20 min)

Var en tur innom Vista under testingen men gikk tilbake til MCE av diverse grunner...

Har også funnet en feil i beskrivelsen min over her når det gjelder Bladerunner:
    Du MÅ kjøre kanalsøket ETTER at du har installert BRP for å få guiden til å virke.

Kommer tilbake med ordentlig guide om hvordan sette opp MCE & Bladerunner med digitale tunere i PCen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og så til VMC

Flere andre har meldt erfaringer med at FireTv er følsom for signalstyrke. Dette kan være hovedproblemet jeg slet med på mine også.

Ellers ble plutselig MCE veldig ustabil og siden jeg hadde en VMC lisens liggende ble det til at jeg tok spranget dit.

Brukte linken som kaeri2 hadde postet her (takk for den) for å sette opp Bladerunner 3.0 og det gikk (ganske) greit:

Det stemmer at keepkey ikke er nødvendig lengre.
    Jeg fikk melding om at en av oppdateringene for dette "ikke var for mitt område" (var vel ment for australia) så den fikk jeg ikek installert MEN da jeg kjørte inn registy oppdateringene som fulgte med patchen sluttet KEYen å resette seg

Hadde også en del problemer med rettigheter i IIS
    Må sørge for at den brukeren som IIS bruker når noen logger seg inn anonymt har lesetilganger til bladerunner directory

Men nå kjører VMC fint med guidedata fra
    MSPC
    (Guide på NRK3 og FEM feks)

Har ikke glemt at jeg har lovet guide på dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode beskrivelser, Fermate69. Skulle gjerne sette opp en Vista Media center PC mot CD digitale signaler, men føler foreløpig at dette blir for komplisert da jeg ønsker mulighet for å se på TV mens opptak gjøres og i tillegg ha guide for alle canaler. Håper det finnes flere som deg - som "forsker" på dette og adresserer problemstillinger. En burde jo tro at markedet faktisk burde være tilstede for slike løsninger i dag...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Ja da var jeg i mål og har fått guide på NRK3 og FEM (men mistet et par andre som xmltv ikke har ennå)

Løsningen lå i å ikke gjøre som BRP guiden forlanger: Å gjøre nytt kanal søk etter installasjon.

Repetive kanalsøk har det foresten med å rote til kanaler og guide også UTEN BRP...

Rekkefølgen blir da:
    Reset MCE
    Kjør Kanalsøk i MCE og si at du vil bruke MS guiden.
    Merk dine aktuelle kanaler med "edit channel"
    Installer Bladerunner Pro
    Installer xmltv og kjør denne en gang for å få xmltv.xml
    Kjør BRP og få generert ChannelInfo.xml filen
    Editer ChannelInfo.xml til å inneholde riktige channelID'er
    Kjør BRP for å laste inn guiden
    Gå i MCE og "add listing to channel"
    Sett opp BRP til å kjøre hver natt
    Ferdig!

Jeg kommer tilbake med en detaljert guide litt senere.

F
    Takk for oppskriften! Den har virket noen dager nå. Den henter imidlertid epg kun for de neste 7 dagene. Ifølge http://epg.gfeed.info/xmltv/00index.html skal det være opplysninger tilgjengelig for de neste 14 dagene. Hvordan kan jeg få maskinen til å hente inn alle disse opplysningene?

Mvh Trond

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

--days 14

Sorry det stemmer:

linjen med:
    xmltv tv_grab_no_gfeed --output C:\windows\ehome\bladerunnerpro\guidedata\xmltv.xm l

skal inneholde parameteren --days 14 slik:

xmltv tv_grab_no_gfeed --days 14 --output C:\windows\ehome\bladerunnerpro\guidedata\xmltv.xm l

Om du tar opp et dos vindu og kjører
    xmltv tv_grab_no_gfeed --help
    så får du en oversikt over lovlige parametere

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av japasu
    Takk for gode beskrivelser, Fermate69. Skulle gjerne sette opp en Vista Media center PC mot CD digitale signaler, men føler foreløpig at dette blir for komplisert da jeg ønsker mulighet for å se på TV mens opptak gjøres og i tillegg ha guide for alle canaler. Håper det finnes flere som deg - som "forsker" på dette og adresserer problemstillinger. En burde jo tro at markedet faktisk burde være tilstede for slike løsninger i dag...
    Vel vi er tydeligvis for små her oppe i Norge til at MS gir oss guide på alle de kanalene vi trenger.
    Mens vi venter på "neste versjon der alle problemer blir løst og som har en catcy navn" fra MS får vi støtte opp om gode initiativ sånn som Christian W har kjørt igang med guide feeden
    Se MSPC Forum

Det du ønsker deg ("mulighet for å se på TV mens opptak gjøres og i tillegg ha guide for alle canaler") er akkurat det du får om du har 2 tunere fra digital-everywhere.

Guide på alle kanaler får du ikke ennå før MS eller Christian tilbyr flere.

Ellers er det ikke så veldig vanskelig å å kjøre guiden hans inn i MCE og VMC med BladerunnerPro. Jeg svarer gjerne på spørsmål om du får trøbbel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen hull i EPG, både i VMC og Christian sin XMLTV feed (gfeed), foreslår at du velger den som ligger tettest opptil de kanalene du tar opp fra til vanlig.
    Jeg gjorde en mapping over hvilke kanaler som var dekket for en del uker siden som jeg har lagt ved - mulig den ikke er helt oppdatert.

"VMC EPG" kolonnen er de som ligger inne i Vista med 820003 og XMLTV er de som er tilgjengelig i Christian sin feed.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp.....

Har brukt mye tid for å få til dette tidligere, og har aldri fått til dette. Fant denne tråden og tenkte at nå skal det gå!

Problemet er at jeg ikke kommer noe lengre her enn jeg har gjort tidligere. Jeg får opp alle kanalene i mce, men ingen programinformasjon. Har også prøvd med TVGrabber som inneholder veldig mange kanaler.

Får ikke opp noen programinfo med den heller...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK Fortellel hva du gjør så skal vi hjelpe deg.

Du bruker altså MCE, Bladerunner og gfeed ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også litt i samme båt som basebest. Kjører selv Home Premium x64.

Har prøvd å følge diverse guider (denne, mspc og xpmediacentre.com.au++), og har holdt på i 3 dager uten å få lastet guiden inn i VMC. Bladerunner 3 kjører uten feil, og jeg får grabbet med XMLTV. Men så begynner det å skjære seg. Når VMC skal søke etter kanaler, henger den på 61% av nedlastningen. Har prøvd å sette at alle brukere får gjøre alt med bladerunnerpro-mappen. Jeg bruker keepkey for å beholde url i registeret. Jeg har kjørt moden til Own i registeret+++

Var det noen som hadde en smørbrødliste for dummies?

Når det gjelder den listen fra etoel lenger oppe, er det en brøkdel av kanalene som er grønne i VMC-kolonnen som faktisk kommer opp (f.eks. tv2 er ikke med).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK SUPER mangler

Hei, jeg har testet litt med XMLTV og jeg får ikke inn programinformasjonen for barnekanalen NRK SUPER. Det er kun informasjon for NRK3. EPG informasjonen for NRK3 er altså kun på kveldstid mens barneprogrammer som går om morgenen osv. er ikke med. Er det noen som har en løsning på dette?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •