EPG på alle kanaler til MCE - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flere kanaler

Har kjørt Vista med Bladerunner og guide data fra mspc.no lenge nå og det funker helt fint.

Det er også lagt ut data for noen flere kanaler:

Sjekk her: Channel status

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva med guide for bruk av Vista med Bladerunner og guide data fra mspc

Fermate69 kunne du ha lagt ut en oppdatert guide for hvordan du får lastet inn EPG data for Vista WMC ?
    Kunne vært greit med litt oppdatert og systematisk erfaring (les: guide for dummies) for å unngå all feilsøkingen underveis.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke tid til guide nå

Har desverre ikke tid til å lage guide nå. Men jeg hjelper hjerne til med feilsøkingen din.

Les igjennom starten av tråden her og spør når det stopper.

Kanskje det blir du som lager guiden?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på å sette opp MegaEPG nå da den ser ut til å være det enkleste valget.

Problemet her er at ingen HD kanaler er tatt med.

Bladerunner ser bare vanskelig ut, men mulig det ikke er så gale når en først sitter i gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MegaEPG?

Hva er MegaEPG?
    Er det en screenscraoper tjeneste som leverer EPG data rett inn i Mediesenter?

Ja bladerunner er litt krevende å sette opp men den tar seg jo bare av det å få guide dataene inn i Mediasenteret.

Den andre delen er jo HVOR gudedataene blir hentet fra.
    Som jeg har skrevet før er jeg skeptisk til programmer som baserer seg på å lese dataene fra HTML sider (screenscraping) uten å ha en avtale med stedet de henter dataene ifra. EN endring på siden og du har ikke mere guide før programmet er endret til detn nye layouten.

Men fortell mer om erfaringene dine med MegaEPG, hvordan den intergerer seg med Mediasenter, hvilke (norske) kanaler den tilbyr og hvor den henter data fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ups

Ups Sorry
    Det er lenge siden jeg var inne her.

Jeg ser jeg har spurt om alt dette før.

Men som jeg sa sist hadde det vært interessant å se om en kunne bruke MegaEPG til å erstatte Bladerunner men fremdeles hente data fra gfeed.

Hva finnes av erfaringer med MegaEPG folkens?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare testet MegaEPG i et døgn nå, og så langt virker det greit.

Under installasjonen så spør en hvilken land og hvilke kanaler en vil ha med. Får her det meste som er, nrk, tv2, tv3, tvn, canal+ osv. Er nok noen mangler, men er ikke mange.

Programmet kjører fint i bakgrunnen og henter ned ny epg en gang i døgnet slik at en alltid har 14 dager fram i tid.

Den bruker dagenstv, noe som kanskje ikke er den beste løsningen?

Er i tillegg en imdb funksjon som gjør at en kan få opp "stjerner" på filmene i guiden og på den måte se hva som er anbefalt å se av andre.

Jeg forstod det slik at bladerunner ikke virker i tvpack 2008(fiji), noe som kan bekrefte\avkrefte dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Integresjonen med WMC

Hvordan funker integrasjonen med Mediasenteret? =Hvordan ser det ut i Mediasenteret når du setter det opp.
    Installerer du MegaEPG først og så kjører en konfigurasjon på mediasenteret?
    Får du opp andre sider der du normalt velger postnr for å hente MS sin guide?

Får du program data for 14 dager om gangen?

Kan du bruke søkeverktøyene inne i Mediasenter som å søke på tittel og tema?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Integrasjonen er veldig enkel.

En installerer MegaEPG og får valg under installasjonen om hvilket land og hvikle kanaler en ønsker EPG på. Når installasjonen er ferdig kjører programmet og henter ned EPG.

Når en nå setter opp kanalene i mediacenter så hentes epg fra megaEPG automatisk, og en har EPG for de neste 14 dagene på kanalene en har valgt.

Alt er som det var før, bare bedre EPG.

Jeg har likevel noen problemer her med at enkelte kanaler ikke får EPG, men aner ikke hva jeg har gjort feil her.

Etter å ha fått på plass indigo i mediaportal er jeg faktisk ikke helt sikker på om jeg kommer til å gå over til vista mediacenter likevel. Kommer helt ann på om jeg finner en løsning på problemene mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På'n igjen

Ja da har jeg installert Tv pack 2008 (som har en del forbedringer og kan vise HD med modifisert DLL) og så er det på'n igjen.

M$ har endret formatet på EPG databasen og Bladerunner funker ikke mere (ikke MegaEPG heller for den sakens skyld)

Riktignok har det kommet en mulighet for å ta EPG rett fra datastrømmen men det er bare om du går inn på kanalen og den henter bare 2 (!) programmer fram i tid.

Sukk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i fire dtv viewer er det info for de fleste kanaler, er det mulig å ta info derfra å få det inn i media center?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OTV:

Hør på MSPC.no
    Det er boardet til han som driver med XMLTV data. ChristianW

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV Pack 2008

Kan ellers melde at TV Pack 2008 har endret formatet på EPG databasen og at bladerunner ikke virker lengre.

Ingen andre eksterne EPG loadere heller (som jeg har klart å finne så langt)

Den har riktignok EPG fra TVdatastrømmen men bare for det programmet du ser og neste og bare om du går inn på kanalen og ser på den.... sukk

En positiv ting er at kanalsøket er blitt bedre (finner flere kanaler) og det er blitt enklere å sortere kanalene. Og en par andre fasiliteter...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løsning for Win 7

Om noen ramler inn på denne tråden vil jeg bare si at det nå finens en løsning for Win 7:

DVBLink sin TVSource software lar deg hente EPG fra feks. XMLTV og legger dette inn i WIN 7 for deg.

XMLTV og DVBLogic TvSource - Mspc

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •