EPG på alle kanaler til MCE - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av otv
    Hei, jeg har testet litt med XMLTV og jeg får ikke inn programinformasjonen for barnekanalen NRK SUPER. Det er kun informasjon for NRK3. EPG informasjonen for NRK3 er altså kun på kveldstid mens barneprogrammer som går om morgenen osv. er ikke med. Er det noen som har en løsning på dette?
    Det er nok fordi NRK Super ikke har noe EPG-innhold. Når jeg bruker dekoder fra CanalDigital, ligger ingen NRK Super-programmer inne i EPG.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nrk Super

Sitat Opprinnelig postet av hssp
    Det er nok fordi NRK Super ikke har noe EPG-innhold. Når jeg bruker dekoder fra CanalDigital, ligger ingen NRK Super-programmer inne i EPG.
    Jeg mener ganske bestemt at jeg får opp EPG informasjon fra CanalDigital på min tuner, uansett burde jo ikke dette ha noe å si. Xmltv kan jo settes opp til å hente programguiden rett ifra dagbladet sine nettsider og så lenge dagbladet viser informasjonen må jo også xmltv kunne hente informasjonen ned.

Dersom jeg ikke bruker tv_grab_no_gfeed men heller setter opp tv_grab_no med denne kommandoen:

xmltv tv_grab_no --configure

Kommer begge kanalene opp (både NRK3 og NRK Super) men dersom jeg nå prøver å laste ned kanal informasjonen til en XML fil:

xmltv tv_grab_no --out xmltv.xml

får jeg bare en feilmelding....Dagbladet er nede akkurat nå desverre derfor får jeg ikke postet feilmeldingen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må skrive --output xmltv.xml

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må skrive --output xmltv.xml
    Som allerede sagt, bruker jeg tv_grab_no_gfeed mangler nrk super, bruker jeg tv_grab_no fungerer det ikke. Er det noen som vet hvorfor tv_grab_no ikke fungerer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet bare at gfeed ble laget fordi tv_grab_no var ustabil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MegaEPG

Hei!

Jeg har i en periode nå benyttet MegaEPG som jeg har vært relativt fornøyd med. MegaEPG er såre enkel å installere og man er ikke avhengig av noen ekstra programvare for å få det til å fungere og intregreres automatisk i MCE.

Jeg får EPG informasjon på alle kanaler jeg er interresert i, inkludert NRK3 og FEM.

Noen ulemper: Den har EPG informasjon til NRK SUPER men ikke "riktig". En eller annen bug gjør at programmene ikke kommer opp på riktig tidspunkt. Jeg kan ikke søke etter kommende komedier i media senter lenger. For å finne kommende filmer f.eks. må jeg søke på et nøkkelord og velger komedie.

Har sett liten eller ingen diskusjon rundt MegaEPG på forum her. Er det noen som har erfaringer med dette?

For de som vil teste det ut er det tilgjengelig på denne siden:

HTPC & PVR | Yet another related site, the home for MegaEPG

Er det noen som kjenner til andre alternativer til XMLTV og bladerunner som er svært lite vista kompatibelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

epg i mce

Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    OK Fortellel hva du gjør så skal vi hjelpe deg.

Du bruker altså MCE, Bladerunner og gfeed ?
    Jepp, fulgte dine instruksjoner step by step, får inn kanalene i lista, men ingen program guide. Prøvde også med tv grabber, men får heller ikke opp informasjonen i programguiden der heller, men alle kanalene kommer opp i lista.

Det tyder på at bladerunner gjør det den skal gjøre, men det virker på meg som at informasjonen i xmltv.xml ikke blir lest.

Kan det være jeg må gjøre noen endringer i registeret, eller at jeg trenger en oppdatering av noe slag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otv
    Hei!

Jeg har i en periode nå benyttet MegaEPG som jeg har vært relativt fornøyd med. MegaEPG er såre enkel å installere og man er ikke avhengig av noen ekstra programvare for å få det til å fungere og intregreres automatisk i MCE.

Jeg får EPG informasjon på alle kanaler jeg er interresert i, inkludert NRK3 og FEM.

Noen ulemper: Den har EPG informasjon til NRK SUPER men ikke "riktig". En eller annen bug gjør at programmene ikke kommer opp på riktig tidspunkt. Jeg kan ikke søke etter kommende komedier i media senter lenger. For å finne kommende filmer f.eks. må jeg søke på et nøkkelord og velger komedie.

Har sett liten eller ingen diskusjon rundt MegaEPG på forum her. Er det noen som har erfaringer med dette?

For de som vil teste det ut er det tilgjengelig på denne siden:

HTPC & PVR | Yet another related site, the home for MegaEPG

Er det noen som kjenner til andre alternativer til XMLTV og bladerunner som er svært lite vista kompatibelt?
    Jeg forsøkte å kjøre opp MegaEGP her om dagen. Enkel å sette opp, men jeg klarte ikke å få den til å fungere, så jeg kan desverre ikke si noe om EPG innholdet og kvaliteten. Her er mine erfaringer:
    - Setup guiden til MegaEPG for Vista stemmer ikke helt overens med det jeg opplevde i min Vista Home Premium (Norsk)
    - Nedlasting av EPG'en feiler etter 54-60% eller noe (VMC prosessen som kjører retreive krasjer)

Tenkte jeg skulle teste ut BladeRunner, men jeg ser at oppsettet på den er temmelig mye mer kompleks enn for MegaEPG

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MegaEPG

Hmmm....rart at nedlasting av EPG data feilet. Hos meg gikk det uten noen problemer...Jeg har Windows Vista Home Premium, engelsk versjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basebest
    Jepp, fulgte dine instruksjoner step by step, får inn kanalene i lista, men ingen program guide. Prøvde også med tv grabber, men får heller ikke opp informasjonen i programguiden der heller, men alle kanalene kommer opp i lista.

Det tyder på at bladerunner gjør det den skal gjøre, men det virker på meg som at informasjonen i xmltv.xml ikke blir lest.

Kan det være jeg må gjøre noen endringer i registeret, eller at jeg trenger en oppdatering av noe slag?
    Hvordan ser ChannelInfo.xml filen din ut?

OBS om du kjører Vista må du kjøre Bladerunner 3.0 og da MÅ mxmltv.xml filen din hete listing2.xml

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn at Bladerunner/XMLTV gjør noe med ChannelInfo.xml? Eller må man gjøre alt "møkkaarbeidet" selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Hvordan ser ChannelInfo.xml filen din ut?

OBS om du kjører Vista må du kjøre Bladerunner 3.0 og da MÅ mxmltv.xml filen din hete listing2.xml
    Her følger channelinfo:

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jtor
    Jeg forsøkte å kjøre opp MegaEGP her om dagen. Enkel å sette opp, men jeg klarte ikke å få den til å fungere, så jeg kan desverre ikke si noe om EPG innholdet og kvaliteten. Her er mine erfaringer:
    - Setup guiden til MegaEPG for Vista stemmer ikke helt overens med det jeg opplevde i min Vista Home Premium (Norsk)
    - Nedlasting av EPG'en feiler etter 54-60% eller noe (VMC prosessen som kjører retreive krasjer)

Tenkte jeg skulle teste ut BladeRunner, men jeg ser at oppsettet på den er temmelig mye mer kompleks enn for MegaEPG

Hadde samme problem som deg.
    Fant ut av 2 problemer, det første er at navnet på brukeren som installere programmet ikke kan ha æøå i navnet. Lagde en ny bruker som jeg kalte megaepg.
    andre problemet hos meg var en kanal i kanallista som ikke fungerte, discovery travel, fjernet den og alt fungerer nå meget bra.

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MEGAepg

Ja da har jeg løst problemet mitt..... Testet Megampg og det funket med eng gang!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn at Bladerunner/XMLTV gjør noe med ChannelInfo.xml? Eller må man gjøre alt "møkkaarbeidet" selv?

Du må redigere channelinfo filen etter at den er generert. -og ja det er et møkkaarbeid, men det er ivertfall engangs

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her følger channelinfo:
    Skulle du laste opp den fila?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg løst problemet mitt..... Testet Megampg og det funket med eng gang!

Hvor er det Megampg henter program dataene fra?

Kan den brukes sammen med gfeed som en erstatter for Bladerunner?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva mener du med å "få kanalene opp i lista"?

I lista som du kan ta "add listing to channel" fra?

Inneholder xmltv.xml filen din data?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

megaepg

Megaepg henter datane fra dagenstv, den gjør jobben både for gfeed og bladerunner... Hadde lagt ut filene, men fjerna de etter at jeg testet megaepg, da det tok opp mye plass i tråden.

Jeg fikk opp alle kanalene i programguiden, men ingen informasjon om hva som ble sendt på kanalene.

Takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm
    Om den skraper sidene fra DagensTV er jeg ikke så interessert.
    (Da holder det at de endrer sidene og så slutter det å virke)
    Men om de har en avtale med DagensTV og får dataene direkte er det mere aktuellt.

Det ser jo ut som om MegaMPG kan sette opp egene skript også.

Da burde det være mulig å bruke den sammen med gfeed
    (Som henter dataene direkte fra TVselskapene etter avtale)

Er veldig interessert i erfaringer/informasjon om dette

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •