EPG Fra hvor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: EPG Fra hvor?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

EPG Fra hvor?

Hei

Jeg har kjørt MCE en stund og er veldig fornøyd med det.

Kjører med 2 x FireDTV-C fra Digital Everywhere mot Kabel fra Canal Digital og de andre TVene i huset kjører Mediasenter på Xbox 360 og det funker bra.

Har ganske god kontroll på muligheter og begrensninger i dette oppsettet nå.

Jeg og dama går i gjennom programmet en gang i uka og krysser av det vi har lyst på og ser nesten aldri live TV lengre, bare innspillt når det passer oss. (Har masse disk)

MEN:
    Vi sanver EPG på flere kanaler og når disse mangler er det for oss som ikke å ha kanalen i det heletatt.

Nå er jeg iferd med å gi opp MCE og har lastet ned Mediaportal.
    Og så melder spørsmålene seg:

#1 Hvilken EPG skal jeg velge i Mediaportal?
    Fra DVB strømmen? Får jeg 14 dager framover da eller bare 1-2?

#2 Om jeg velger XMLTV, hvem skal jeg velge til å levere data dit? Hvem er de mest stabile? -Komplette? -Norske? -Enkle å sette opp?

#3 Det virker som det finnes masse folk som leverer EGPer av XMLTV typen. Finnes det ingen mulighet til å få levert noe sånnt inn til MCE?

#4 Om jeg ender opp med å kjøre Mediaportal, hva skal jeg gjøre med de andre TVene da? Kan jeg spille av innspillte programmer fra Mediaportal i Xbox 360 (dersom jeg beholder en PC som kan kjøre ekstender)

#5 Det å sette opp kanaler, frekvenser og EPG til disse er litt vanskelig i Mediaportal. Hva er den beste rekkefølgen (med minst mulig manuellt arbeid)?

-Jeg har startet med en fil herfra KK’s and HK’s Blogg » Blog Archive » Canal Digital (kabel) og Mediaportal
    Deretter kjørte jeg kanalscann (som tar en evighet) og lastet ned TVGrabber. Jeg får nå EPG på mange kanaler skjønner ikke helt koblingen mellom EPG, kanaler og frekvenser.

* Noen råd noen? *

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja..

Hei har brukt Mediaportal litt.. Synes det fort blir litt knot spessielt med å få satt opp xmltv. Men når du er ferdig med det så får du det akkurat slik som du vil ha det til slutt. Og så er jo alt gratis da... :-D

Svar:
    #1 Jeg får 7 dager fremover ved hjelp av xmltv.

#2. Bruker xmltv som henter fra dabladet sine sider, funger ok for meg.

#4. Du kan jo bruke TVersity » Home. Med det programmet får du sett på opptakene ved hjelp av Xbox 360. De kommer frem som en helt vanlige filmfiler på Xboxen. Med Mediaportal kan du jo fjerne reklamen med eks denne
    Det fungerer veldig fint for meg på eks Tv3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bladerunner?

Jeg har lest litt mere rundt og funnet en del skriverier om Bladerunner.

Bla. her: Windows Vista & XP Media Center Support Community

Om jeg har forstått det riktig kan jeg kjøre en tjeneste som henter ned en XML fil med passende (norsk) EPG og bruke Bladerunner til å legge denne inn i MCE guiden?

Er det noen som har erfaring med et slikt oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Riktig spor?

Har funnet en fyr som heter ChristianW som driver en guidefeed:
    MSPC Forum

Og et program som kan laste ned derfra. (?)
    TVxb - the world's TV schedule grabber!

Og så bruke bladerunner til å laste inn i MCE..

Er jeg på riktig spor???

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har lest litt rundt på forumet her og funnet hacket for guide før, men legger den med her også likevel.

Husk å Hent nyeste guidedata, og restart maskinen etter endring. Du må så gå i Instillinger - TV - TVGuide - Legg til oppføringer....

Gå i Regedit, søke ette headend. Endre verdi, søk så ett strProviderId og endre verdi.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Media Center\Service\EPG\headend

Gammel setting f.eks.: 8200001
    Ny setting: 8200003

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Media Center\Settings\ProgramGuide\strProviderId

Gammel setting f.eks.: 8200001
    Ny setting: 8200003

Dessverre må du sortere kanelenes rekkefølge på nytt etter denne oppdateringen, men nå har du +40 guidekanaler.

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt feil spor

Ja takk OWN. Jeg bruker det "hacket" i dag for å få opp ca 38 kanaler. (Jeg har fremdeles ikke funnet ut hvordan postnr påvirker kanalantallet)

Problemet er at Microsoft ikke tilbyr alle de kanalene jeg trenger så jeg må gå andre steder få å en EPG løsning mens jeg venter.

-----
    Jeg var ikke helt på riktig spor i går:
    Jeg trenger IKKE TVxb.

Jeg kan tydeligvis laste ned xmltv fra SourceForge og denne inneholder tv_grab_no_gfeed som henter data fra ChristianW.

Denne produserer xmltv.xml og ChanneInfo.xml som mates inn i Bladerunner Pro.

Bladerunner formaterer guidedataene og krypterer dem til guide.bin og "Hacker" MCE til å hente guidedata fra denne filen.

Jeg har ikke funnet noe god beskrivelse på oppsettet ennå og har ikke helt oversikt over alle filer og hvor de skal ligge så Bladerunner feiler og jeg har ikke fått inn noen guide data ennå men xmltv ser ut til å kjøre bra og jeg henter guidedata til xml.

Problemet med antall kanaler i kanalsøket og patchen som får MCE til å tro av DVB-C kortet er en DVB-T har jeg ikke begynt på ennå. Dette hadde jeg full kontroll på fra før og lurer på om det blir nødvendig nå og/eller på om det konflikter med Bladerunner.

Det jeg trenger nå er hjelp med å få Bladerunner til å virke sammen med xmltv/tv_grab_no_gfeed og MCE.

#1 Er filene xmltv.xml, xmltv.dtd og ChannelInfo.xml de eneste filene som skal mates fra xmltv og inn i Braderunner?

#2 Må jeg gjøre en "matching" av kanaler (canal ID er) fra ChannelInfo.xml og til ett eller annet sted i MCE? Eller er det det jeg gjør i "Add listings to channel" inne i MCE etetrpå?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Husk å Hent nyeste guidedata, og restart maskinen etter endring. Du må så gå i Instillinger - TV - TVGuide - Legg til oppføringer....

OW
    Vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg har ikke lenger dette valget i mine instillinger.
    Jeg bruker media centeret i Vista Ultimate, med nedlastet norsk språkpakke. Har rikstv-boks tilkoblet som STB.

Ikke bare at "Legg til oppføringer" mangler, men "online spotlight" skifter mellom norsk og engelsk hele tiden. VMC virker noe uferdig. Savner MCE litt. Spesielt biblioteksgreiene er forferdelig i VMC, sammenlignet med MCE.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Add listings

Fant denne for MCE (selv om du sa du kjører Vista)

Windows Vista & XP Media Center Support Community

Kanskje det er et spor..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny tråd

Forøvrig kom jeg et langt skritt videre i går når det gjelder å få EPG på alle kanaler i MCE.

Flytter meg over i denne tråden for oppfølging på dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EPG-tøbbel

Hei, folkens.
    Har lest i forumet her og andre steder noen uker nå. Har nylig kjøpt meg HTPC med vista home og MC. Har Firetv - floppy og har fått dette til å fungere fint. Sliter som en del av dere andre med EPG fra ms. Har lest en del av de diskusjoner som har pågått rundt dette, men jeg kommer litt kort... Er det noen som kan anbefale / forlkare for meg - "dummies", hvordan jeg kan få dette til å fungere bra - med eller uten noen 3.parts programmer?

Instalerte TVpack 2008 og de fixene som anbefales til, men tv guiden henger ikke godt nok med. Noen knaler viser den for lngre tid, mens andre først ikke vises epg for, så etter litt vises dette og neste pgm. Dette er jo helt på trynet...

Hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det kan jeg desverre ikke for:

Kjører du MCE under XP eller Under Vista kan du bruke Bladerunner for å hente inn data fra ChristianW sine guidedata.
    Bladerunner er ikke LETT å installerer men det går.

Det finnes også andre programmer men de baserer seg på å skrape data fra VG og sånn og slutter ofte å virke når VG endrer sidelayouten sin.

Har du installert TV Pack kan du få TV program fra datastrømmen i TV signalet med bare "dette og neste" og bare etter at du er gått inn på kanalen (suger!)

TV Pack (og Windows 7) har også endret internformatet på dataene så Bladerunner funker ikke lengre.

Og JEG har ikke funnet noen alternativ ennå!
    (Si ifra om du gjør det)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •