Canal Digital HD dekoder vs. Le46M87BDX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD dekoder vs. Le46M87BDX

Fikk nettopp min boks fra Canal digital. Den ble montert og slått på. Ingen lyd kom fra tv. Konfronterte det med installatøren, men fikk til svar at tv`n var for "ny", eller rettere sagt, HDMI-inngangen var for ny for at dekoderen taklet dette.

Kom fram til at Samsungen kun tar bitratelyd, mens dekoderen sender PCM, altså må jeg oppdatere tv`n min. Ringte Samsung Norge, de aviste meg blankt og sa jeg måtte ta kontakt med butikken jeg kjøpte den i. Ringte så nettbutikken. Dette hadde de aldri hørt om, men kanskje de kunne kanskje hjelpe meg for en pen liten sum (?)

Kjører idag lyden via dekoderen og til forsterkeren, men ønsker jo primært å ha lyden der den skal komme fra.

Er det flere som har hatt slike problemer?

Håper på en snarlig løsning

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel en del som har dette problemet ja, les i hovedtråden for m86/7

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilbud om gratis dekoder og to nye, valgfrie kanaler fra Canal Digital denne uken. Høres jo fristende ut det, men vil jeg oppleve samme problem med min Samsung 32R72? Den er jo hakket eldre enn M8 modellene...

Evt. hvilke andre tilkoblingsmuligeter enn HDMI er det på dekoderen, er det f.eks. komponent?

EDIT: Eller er det noen som har hele speccen på denne boksen? Det er dekoderen uten PVR, står ingenting om det HD eller ikke men jeg går ut fra det er basic/standardmodellen til CD for tiden de tilbyr her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun M8, F8 og F9 modellene som har lydproblemer med denne boksen fra CD, i følge dem selv. Tror det er mulighet for component-tilkobling, mente jeg så noe bak der, men er ikke 100% sikker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •