Avansert scartveksler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avansert scartveksler

Litt i tvil hvor jeg skal stille dette spørsmål, så jeg tar det like godt her.

Er på jakt etter en avansert scartveksler som kan styre signalet til flere kilder samtidig og i tillegg styre en kilde til f.eks harddiskopptaker mens en annen kilde går til TV'n.

Artikkel 38-2191 hos Clas Ohlson kan gjøre alt dette, men på den er det to ting som irriterer meg. Den slipper ikke alltid igjennom 16:9 signalering, og den ser ikke ut til å støtte S-video (selv om det står i brukermanualen at den skal).

Noen som har forslag?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddjob
    Litt i tvil hvor jeg skal stille dette spørsmål, så jeg tar det like godt her.

Er på jakt etter en avansert scartveksler som kan styre signalet til flere kilder samtidig og i tillegg styre en kilde til f.eks harddiskopptaker mens en annen kilde går til TV'n.

Artikkel 38-2191 hos Clas Ohlson kan gjøre alt dette, men på den er det to ting som irriterer meg. Den slipper ikke alltid igjennom 16:9 signalering, og den ser ikke ut til å støtte S-video (selv om det står i brukermanualen at den skal).

Noen som har forslag?
    Jeg har lillebroren - 38-1311 - som jeg har brukt i mange år. Bruker denne til spillekonsollene mine.

Den fungerer perfekt - jeg benytter meg av rgb-signaler. Anbefaler den hvis du kan klare deg uten fjernkontroll.

Ser at den omkopleren du nevner har elektronisk behandling av signalene - virker som det lager krøll??
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avansert scartveksler

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg har lillebroren - 38-1311 - som jeg har brukt i mange år. Bruker denne til spillekonsollene mine.

Den fungerer perfekt - jeg benytter meg av rgb-signaler. Anbefaler den hvis du kan klare deg uten fjernkontroll.

Ser at den omkopleren du nevner har elektronisk behandling av signalene - virker som det lager krøll??
    38-1311 ser også kjekk ut men den har for få inganger for meg og den har ikke fjernkontrol (jeg er lat :-))

Kan man splitte signalet til 2 tv'er og se på begge samtidig med den? Min erfaring er at bildet blir mørkere når man splitter signalet i en paralellkoblet scartsplitter. Det skjer ikke med 38-2191. Med den kan kilden splittes til 2 Tv'er og video/hardiskopptaker uten at det blir mørkere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg trenger en SCART-veksler med innganger fra dekoder, DVD og VHS video samt opptak til VHS. Er denne SCART-veksleren tingen?

Går ut fra at knappen B-A i RECORD-gruppen gjør DEVICE A til utgang sammen med TV/MONITOR 1, men det ville være fint å få det bekreftet.

Sigmund

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SigmundT
    Jeg trenger en SCART-veksler med innganger fra dekoder, DVD og VHS video samt opptak til VHS. Er denne SCART-veksleren tingen?

Går ut fra at knappen B-A i RECORD-gruppen gjør DEVICE A til utgang sammen med TV/MONITOR 1, men det ville være fint å få det bekreftet.

Sigmund
    Desverre er denne ikke i bruk akkurat nå, så jeg har ikke mulighet til å få testet dette.

Men jeg tror som deg at det er slik det virker.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •