Sony KDL-46X3500, Conax NP4 Cam og Canal Digital kabel-tv - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 175 av 175
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mortlind
    Har lest litt på denne stien av innlegg. Er det noen som kjenner til om CD kommer til å godkjenne noen TVer og CAM som gjør det mulig å få se alle kanaler uten alt for mye trøbbel?
    Og ikke minst er det noen som vet om en CAM som fungerer 100% og en får kjøpt til en billig penge?
    Satellit Information Online har en rapport fra Canal Digital forhandlerseminar i Danmark. Der ble det opplyst at det kommer "paring" CAM for TV'er med integrert tuner. De nye CAM'ene skal støtte Conax CAS7 systemet & pairing. Man bør være klar over at de CAM'ene som selges i butikker og på nett nå mest sannsynlig aldri vil fungere med CAS7 krypteringssystemet & "parring".

Hele artikkelen kan leses på Privat diskussion men det krever at man er medlem (kr. 660 DKR / år).

Dette seminaret var arrangert av Canal Digtial Danmark så det er ikke automatikk i at det samme gjelder for Norge.
    På [url=http://www.satinfo.dk] er det også info om at NDS (sViasat & GET kryptering) også jobber med en "parring" CAM for TV'er. Det kan jo tyde på at CAM'er til TV'er er noe som operatørene kommer til å tilby en gang i framtiden.

Mere info om CAS7 finnes på
    Conax - en, products, cas extended, pairing
    Conax - en, press&events, press releases, 2008, conax with extra level of content security through chipset pairing

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortlind
    Har lest litt på denne stien av innlegg. Er det noen som kjenner til om CD kommer til å godkjenne noen TVer og CAM som gjør det mulig å få se alle kanaler uten alt for mye trøbbel?
    Og ikke minst er det noen som vet om en CAM som fungerer 100% og en får kjøpt til en billig penge?
    Jeg kjøpte en CAM fra turbosat og den fungerer feilfritt på alle kanaler hos meg.
    Gjorde absolutt ingenting annet enn å sette kortet i CAM'en og CAM'en i TV ( W4500 ) alle kanaler og EPG samt teksting fungerer.

Nå bruker ikke jeg min CAM da kona og ungene tar opp i hytt og pine på HD PVR'en og det blir da for tungvint med CAM'en i TV.
    Må eventuelt kjøpe en ekstra dekoder for å få ett ekstra kort til TV'en men det er tvilsomt at jeg gidder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ca Modul

Heisann.

Jeg har kjøpt en Sony 32W4000. Er det noen som vet om denne Komplett.no - Dilog Conax CAM, CAM for CI-slot (CA-Modul) fungerer sammen med tvn, slik at jeg slipper HD-boksen fra CD?

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianson
    Heisann.

Jeg har kjøpt en Sony 32W4000. Er det noen som vet om denne Komplett.no - Dilog Conax CAM, CAM for CI-slot (CA-Modul) fungerer sammen med tvn, slik at jeg slipper HD-boksen fra CD?

Takk for svar
    Jeg har samme cammen og den funger. Jeg har kun testet den med et lånt kort en kort periode. I følge de opplysningene jeg har fått er det ikke mulig å oppdatere kortet når den står i en uregistrert cam. Du må derfor ta den ut og sette den inn en godkjent dekoder når CD kjører oppdateringer. Er det noen her som har hatt kortet stående i cammen i lang tid og sett om dette stemmer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt kortet i siden kjøpet av X3500 i mai.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok et problem

Har KDL40W4500, Canal Digital kabel og Conax CA modul. Alle kanaler fungerer, men når jeg skrur av TV`n og senere på igjen, er ingen kanaler tilgjengelige. Må da ta ut CA modulen og sette denne inn igjen og er alt ok!
    Noen forslag til løsning??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flanglo
    Hei igjen!

Byttet i fra en Conax NP4 (MPEG 4 cam) til en vanlig Conax (MPEG 2) cam. Nå virker alt !! :-D Fullt bilde på alle Canal Digital kanalene. Kan absolutt anbefale dette Sony tv'et...

Dette er post fra første side i tråden, har lest litt om MPEG4 og MPEG2 CAM, også Canal Digital koding i MPEG2, hvis jeg har forstått alt riktig her..

Så tenkte jeg, hmm, hvis jeg har en eldre Sony, modell W2000 med MPEG2 digital dekoder, kan ikke jeg bruke vanlig Conax MPEG2 cam, for å få bilde fra CD på TV ?!?!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen andre merket om BBC HD mangler EPG-info? Det gjelder forsåvidt en annen BBC-kanal også, som jeg ikke husker i farta. Dette er med innebygd tuner, har ikke testet om boksen til Canal Digital gir samme resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mangler 4 kanaler på 402000 Khz

Alle 4 kanalene TV2 Zebra Filmkanalen Nyhetskanalen og TV2 Sport (1) som ligger på samme frekvens 402 000 Khz lar seg ikke åpne. Hentet min fars Sony W4000 og satte inn min Smit CAM uten bedring, samme svarte skjermen. Venter på en ny CONAXCX TECHNISAT CAM fra Sony Centeret som kanskje klarer brasene?

Fikk mail fra Sony på problemet : "Saken er at Telenor først nå har fått på plass et system for godkjenning av digitale tunere for deres Canal Digital kabel TV. En viktig del av en slik godkjenning er release av tekniske spesifikasjoner som er særegne for deres nett. Dette betyr at KDL46X3500 ikke er godkjent av Canal Digital for bruk på deres kabelnettverk og ei heller spesialtilpasset deres særkrav. Dette medfører at vi ikke markedsfører kompatibilitet utover sitatene i klippet under. På det tidspunktet sitatene ble gitt hadde Telenor signalisert at de var klare til å igangsette testing og godkjenning av produkter – noe som senere viste seg å ikke være tilfellet dessverre.

Alle våre apparater med DVB mottakere være seg for T eller C tilfredsstiller DVB standarden men denne åpner for en rekke lokale tilpasninger for enhver distributør. Dette betyr at selv om apparatene tilfredsstiller DVB kravene er ikke dette det samme som at de vil fungere perfekt med enhver distributør.

"
    Her er hva som stod i Teknofil før Telenor gjorde helomvending:

Programkort med CAM
    Når løsningen er klar, kan du bestille Canal Digital programkort for kabel-TV.
    - I stedet for en digital mottakerboks, får du da utlevert kortet sammen med en CAM (CA-modul) som kortet skal stikkes inn i, før det plugges inn på baksiden av flatskjermen, forteller Marienborg til Teknofil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slutten for intern dekoder bruk

Fra Canal digital sine sider:

Vil dette si at snart er det slutt for min KDL-X3500 med cam modul. CD vil jo sikkert ikke godkjenne tv for bruk?
    Viktig i 2009

Vi øker sikkerheten

Som distributør av høykvalitets tv-innhold til våre kunder er vi pålagt at de digitale tv-signalene ikke kommer på avveie til brukere som ikke har betalt for tilgang til dem. Siden vi ikke eier tv-programmene selv, men kun har rett til å videredistribuere disse, stilles det strenge krav til oss for å sikre rettighetene på best mulig måte. Dette gjør vi ved at vi benytter oss av programkort og en CA-løsning (CA=Conditional Access) fra det norske selskapet Conax som skal fungere sammen med din digitale mottaker fra Canal Digital. Har du som kunde betalt for tilgangen til de kanalene du vil se på, åpner vi opp for dette via programkortet.

Nå som vi har introdusert HD-kanaler på tv-plattformene våre, stiller våre HD-leverandører enda strenger krav til sikkerheten og vi må dermed koble programkortet til mottakeren. Dette kaller vi for pairing. Pairing innføres fordi programselskapene ikke ønsker at HD-kanalene skal kunne vises på mottakere som ikke tilfredsstiller de strenge kravene til sikkerhet som vi er pålagt å etterkomme. Dette vil ha noen effekter for deg som kunde. For eksempel kan du som abonnent ikke lenger ta med deg programkortet over til naboen for å se "dine" tv-pakker der – fordi dette vil være et brudd på dine og våre rettigheter som programselskapene pålegger oss.

Våre godkjente mottakere vil kunne "kjenne igjen" alle programkort som er registrert på deg som kunde – forutsatt at vi vet hvilke mottakere du har. Så har du mer enn en tv-mottaker hjemme hos deg, må vi få vite hvilke du har slik at vi kan koble programkortet til dem. Hvis ikke vil du oppleve sort skjerm.

Merk at vi ikke kan godkjenne at programkortene våre brukes i alle typer mottakere, men at vi kun kobler kort til mottakere godkjent av Canal Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :razz: HURRA, Canal Digital har funnet feilen i Harstad på allekanaler muxet på frekvens 622Mhz som sender Zebra, Nyhetsk, TV2 , Sport etc. Kom ingen vei med min "Ikke godkjente" Sony x3500 da jeg feilmeldte. Men så kom Panasonic med en godkjent tv som virket i resten av landet utenom her i Harstad og fikk påtrykk på feilsøkingen. En ekspert fjernlogget seg og justerte noe og visp, alt OK:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har min x3500 fungert flott med Canl Digital kabel TV i flere år, ja helt siden jeg kjøpte apparatet.

Men idag var det slutt, andre som har opplevd det samme?

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vinylman
    Nå har min x3500 fungert flott med Canl Digital kabel TV i flere år, ja helt siden jeg kjøpte apparatet.

Jeg har kjørt på uorginal CAM fram til siste omlegging, måtte bite i det sure eplet og bestille ny CAM fra CD - nå fungerer det igjen. (Sony KDL 26V4500K).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har også problemer. Hva er der de har endret?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde samme problem, satte kortet i annen TV med canal digital sin CAM og flyttet det tilbake. Nå fungerer allt som før igjen.Tydelig at kortet må oppdateres ellers noe slikt.

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •