Sony KDL-46X3500, Conax NP4 Cam og Canal Digital kabel-tv - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 175
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Tv'en er i hus og søking av kanaler er gjort. På fellesanlegget her hjemme, er det to leverandører - både Viasat og CD. Fikk inn Viasat kanalene, men ikke CD kanalene.... På Philips QAM tuneren, for jeg inn alle Viasat kanalene også. For heller ikke brukt CD QAM tuneren uten kort - kommer ingen vei uten kort.

Kan det være at jeg må ha cam modulen med kort for å få søkt opp kanalene?
    Nei, Kort og cam trenger du kun for å få bilde på kanalen. Ikke for å finne dem.
    Hør med ditt kabelnett om de har en kanalplan med frekvenser og symbolrate, du må nok ta et manulet søk pr frekvens for å få dette til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Sony KDL-40W4000 idag, og siden Smit Dilog Conax CAM modulen fra England dumpet ned i postkassa igår, så stappet det rett inn i TV'en og alt fungerte glimrende etter et hurtigsøk. Endret ikke på noe symbol rate eller noen ting. Dette er noe annet enn CD C1201CX!

Får inn nydelige HD signaler. Hadde lest og hørt mye om dårlig EPG, men for øyeblikket har jeg EPG for hele kvelden! Vet ikke hva jeg har gjort men...

To kanaler savner jeg derimot. Travel Channel og MTV får jeg ikke inn. Får "Det valgte programmet er ikke tilgjengelig". Dette er kanaler jeg fikk inn med min gamle dekoder, og som er med i den digitale grunnpakken. Er det flere som ikke får inn disse? Hva kan gjøres for å få de inn?
    Dette blir supporten, da CD ikke har support på Sony dekoderne. (Ikke det at CD har noe særlig support fra før heller...)

Mvh
    Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanaler forsvant

Hei

Plutselig får jeg ikke inn de fleste HD kanalene (Discovery Hd, Svt HD, Canal + film HD og Canal + sport HD) på min X-3500. Når jeg setter kortet inn i min Canal Digital tuner virker det helt fint. Det virket på Sonyen inntill i går. Noen andre med samme problem? bor i Bergens området.

mvh
    C.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mistet Zebra og TV2 Nyhetskanalen

Oppgradering i nettet her og flere HD kanaler lagt til, toveis forsterkere med mulighet for internett. Men nå forsvant bla TV3, TV2 Zebra og TV2 Nyhetskanalen. Nytt søk og bare TV3 kom inn. De to andre står med samme frekvens 402Mhz begge to? Men kopler jeg opp gammel dekoderen virker begge der. Noen tips?

Er det noen oppgradering på Sony x3500 som lar deg søke etter nye kanaler digitalt uten at du må stokke om alle kanalene til slutt. Håpløst!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen vært i kontakt nylig med CD om CAM modul som de går god for. Har mista div TV2 kanaler utenom selve TV2. Søkt på nytt men svart skjerm når bildet liksom skal slå til etter kanalvalg. Ingen advarsler om "ingen tilgang " heller, bare svart skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har alle gitt opp?

Har alle gitt opp med Canal Digital og Sony eller fungerer det for alle, merkelig stille på forumet.

Snakket nettopp med Sony Support, de har INGEN dialog med Canal Digital for tiden eller tips å komme med. Min Conax Smit cam var den de anbefalte.Ble satt videre til Teknisk support som ikke hadde noe løsning /software oppdatering som ville løse problemet. Siden de ikke støttet offiesielt Canal Digital var det lite hjelp å få, henviste tilbake til Sony support igjen.

Traff en tekniker fra Canal Digital som lovet å ringe i morgen samt ta med en annen cam modul og sitt åpne kort for å prøve. De bruker QAM64 og QAM 256 for HD kanalene. På min TV står det QAM36 på Zebra. Spent på morgendagen om vi kommer lengre. Han sa også at de endelige forsterkerne ikke var byttet så da er det enda et håp når det skjer?
    Prøvde en annen conax også, den med bobler på, mpeg2 uten at det ble bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke gitt opp nei. Jeg også mistet tilgang til Canal+HD + diverse andre kanaler, men etter ett nytt kanalsøk så fikk jeg tilgang til de. Jeg har aldri hatt noe problem foruten rar tekst på canal+HD. Men dette er nå ordnet, så jeg har ingenting å klage på.

Mvh
    Geir Ove

Sitat Opprinnelig postet av Leedsunited
    Har alle gitt opp med Canal Digital og Sony eller fungerer det for alle, merkelig stille på forumet.

Snakket nettopp med Sony Support, de har INGEN dialog med Canal Digital for tiden eller tips å komme med. Min Conax Smit cam var den de anbefalte.Ble satt videre til Teknisk support som ikke hadde noe løsning /software oppdatering som ville løse problemet. Siden de ikke støttet offiesielt Canal Digital var det lite hjelp å få, henviste tilbake til Sony support igjen.

Traff en tekniker fra Canal Digital som lovet å ringe i morgen samt ta med en annen cam modul og sitt åpne kort for å prøve. De bruker QAM64 og QAM 256 for HD kanalene. På min TV står det QAM36 på Zebra. Spent på morgendagen om vi kommer lengre. Han sa også at de endelige forsterkerne ikke var byttet så da er det enda et håp når det skjer?
    Prøvde en annen conax også, den med bobler på, mpeg2 uten at det ble bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med lyd (antar at dere andre også leverer lyd fra TV til receiver via optisk kabek), klarer TV'en (med SmIT CAM eller den med bobler) å levere Dolby Digital 5.1 med de kanalene som sender slikt ? (f.eks. Canal+ Film HD).
    Min klarer det fra f.eks. Discovery HFD, men ikke Canal+ Film HD, den siste er da helt stum slik at jeg på sette TV'en til kun å levere stereo (PCM 48) ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer nesten knirkefritt for min 40W4000 og SmIT-CAM. Det eneste problemet er at det ikke er undertekst på HD-kanalene jeg har tilgang til. Når jeg bruker CD-dekoderen så er det ingen problem med undertekstene.

Ellers, som andre her i tråden har nevnt, irriterer jeg meg over at manuelt søk ikke går. Om man har brukt en god time og sortert alle kanalene slik man vil ha dem, og er så uheldig og sletter en kanal, så er det ingen annen mulighet å få kanalen tilbake enn å ta nytt automatisk kanalsøk. :?

way_

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd kanaler

Hei igjen

Plutselig virker alt som smurt igjen, alle HD kanalene er på plass. Noen som vet hva som skjer, har vært uten i 2 uker, har ikke gjort noe for å få dem igjen.

Chris

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gå litt offtopic: Hvilken CAM er det folk har hatt god erfaring med? Prøvde å se etter SMIT cam på QXL men det var det ingen som solgte såvidt jeg så

Fant det til 700kr på en butikk i sverige, er dette det billigste jeg finner ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til lyden. Ungene ser jo konstant på Disney og Cartoon som sender flerspråklig norsk og svensk/dansk oppå hverandre. Der kan du jo trykke på lydknappen og velge A eller B språk eller begge som er vanlig stereo på andre kanaler. Men velger du da A eller B får du bare mono ut på optisk/analog utganger på alle kanalene. Stor forskjell på mitt surroundanlegg.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på hvilken CAM de fleste er fornøyd med?

Har lest i gjennom alle sidene og det virker som om det er SmIT-CAM som man kan bestille herfa:Turbosat International Ltd :: Satellite Shop :: Cams :: SMIT Cams :: Smit Conax Cam

Er det noen av de CAM'ene som de norske nettbutikkene selger som fungerer i Sony TV'ene?
    For eksempel denne:Dilog CAM Modul CONAX versjon 4.0 - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens

Jeg har fulgt med på denne tråden i påvente av å gå til innkjøp av ny TV og det er fint å se at det for det meste går greit å bruke Sony TVer med MPG4-tunere med kabel-TV fra Canal Digital.

Det er et par spørsmål jeg lurer på som dere sikkert kan hjelpe med. Hvilken CAM trenger jeg til min Sony 40W4210? Stemmer det at de fleste her har god erfaring med denne Smit Conax CAMen? Turbosat International Ltd :: Satellite Shop :: Cams :: SMIT Cams :: Smit Conax Cam

Hvor er den beste plassen å bestille den? turbosat.com sine sider virker liksom ikke helt pålitelige?

Til sist har jeg et spørsmål som kanskje går litt utenfor tema til denne tråden, men som jeg ikke har klart å finne informasjon om andre steder; kan man bruke den samme CAMen for å få in Canal Digital på Panasonic TH-42PZ800?

Takker for all hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte SmIT-CAM fra TurboSat i England. Fungerte smertefritt. Tok ca en uke og kostet litt over 500,- inkl frakt. De sendte t.o.m som brevpost så den ikke ble stoppet for tollklarering. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg lurer også på hvilken CAM de fleste er fornøyd med?

Har lest i gjennom alle sidene og det virker som om det er SmIT-CAM som man kan bestille herfa:Turbosat International Ltd :: Satellite Shop :: Cams :: SMIT Cams :: Smit Conax Cam

Er det noen av de CAM'ene som de norske nettbutikkene selger som fungerer i Sony TV'ene?
    For eksempel denne:Dilog CAM Modul CONAX versjon 4.0 - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Jeg har brukt denne, og nå virker som sagt alt helt fint
    Datakjeden Webshop / Dilog Conax CAM, CAM for CI-slot (CA-Modul)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en conax Cam som funker fint i en 46W4000, har dog problemer med teksting på Discovery HD som flere her har. (Noen som har løst dette?)

Bruker noen av dere 1:1 pixelmapping på HD-kanalene? Har testet selv men det ser ikke ut som hele bildet blir fyllt opp alltid under HD-sendinger. Er det meningen at TV'en skal klippe bildet på tv-sendinger kanskje...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HeRbie
    Bruker noen av dere 1:1 pixelmapping på HD-kanalene? Har testet selv men det ser ikke ut som hele bildet blir fyllt opp alltid under HD-sendinger. Er det meningen at TV'en skal klippe bildet på tv-sendinger kanskje...
    Kjører 1:1 på alle kanalene og det er ikke meningen at bildet skal klippes eller beskjæres på noen måte.
    TV'en mottar jo 1080i og deinterlacer dette til 1080p og det burde passe:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen program på Discovery HD som ikke fyller hele skjermen, men da blir det vel heller kanskje en feil i produksjonen av programmet?
    Aldri sett noe "tomme" pixler i 720p fra SVT HD eller når Eurosport HD sender i HD. Har ikke testet National Geographic HD (har ikke søkt, mister jo rekkefølgen på kanalene )

Men, f.eks på en sending på STV HD eller Eurosport hvor opptaket ikke er gjort i HD, blir det fort krøll i bildet når jeg kjører 1:1. Bildet fyller ikke hele skjermen på noen av kantene, blinkende striper øverst/nederst i bildet osv. Tydlig at man ser deler av bildet som ikke skulle vært vist.

Det samme fikk jeg når jeg prøvde å kjøre 1:1 når jeg brukte tuneren til CD, masse feil i kantene på bildet.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ligger ikke i oppløsningen for den er nok 720 eller 1080 men heller i formatet på selve det "aktive" bildet.

Det er derfor man alltid hadde overscan i gamledager, for å skjule slike feil i kanten på bildet.
    I dag med digitale displayer blir alle slike feil nådeløst avslørt.

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •