Sony KDL-46X3500, Conax NP4 Cam og Canal Digital kabel-tv - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 175
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kongsvada
    Jeg har en Sony Kdl-40t3500, som da bare har mpeg2 innebygd. Er det da mulig for meg å få tak i en CAM å sette i, slik at jeg slipper den ikke fullt så hendige dekoderen fra CD? Har parabol.
    (Og hva er det med den fjernkontrollen som følger med den dekoderen??)

Anywho, undret på om denne var noe tess til evt dette formålet?
    Din tv har ikke DVB-S, derfor kan du ikke bruke den direkte med en parabol uten ekstern dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg fryktet.. jaja, sånn går det. :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nybegynner1
    Jepp.. jeg bor også i bergen og har akkurat samme problemet med min x3500 og Smit Conax Cam ...

Noen i bergen som har fått det til å funke med nrk?

Har en Sont 40W4000. Har hatt problemer med NRK i Bergen

Har nå fått dette til å virke. Har endret to ting.
    - Har skiftet til en Conax cam fra 3son.
    - Har fått software i fjernsyn oppgradert hos lokalt Sony verksted.

Hvilke av tiltakene som fikk NRK til å virke vet jeg ikke:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atum
    Har en Sont 40W4000. Har hatt problemer med NRK i Bergen

Har nå fått dette til å virke. Har endret to ting.
    - Har skiftet til en Conax cam fra 3son.
    - Har fått software i fjernsyn oppgradert hos lokalt Sony verksted.

Hvilke av tiltakene som fikk NRK til å virke vet jeg ikke:-P
    Min W3000 virker også nå på NRK kanalene. Det eneste jeg har gjort er å være vekke 2 uker på ferie. Kom tilbake og hverken CD dekoder eller TV fikk inn kanaler. Lot kortet stå i CD dekoderen over natten etter en nulstilling av denne og vips så virket alt også via W3000 dekoderen. Nå har Eurosport HD også kommet inn i grunnpakken. Tror fortsatt det er CD som står bak dette rotet. Muligens det har noe med EM i fotball å gjøre. NRK forsvant fra W3000 rett før EM og kom altså tilbake rett etter????????? Håper ting ikke forsvinner i forbindelse med OL

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innkjøpt av W4000 gjøres innen et par uker, og vil i den anledning anskaffe canal+ total gjennom canal digital kabel-tv. Ser en her skriver at man må kjøpe boks samtidig som man skaffer kort hos canal digital? Dette blir jo i tilfelle veldig dumt om man har tenkt å benyttet dekoderen i tv'n. Dere som har kort fra canal digital og bruker innebygd dekoder har altså alle en ubrukt dekoder. Høres veldig merkelig ut.

Men uansett. Dere som har W4000. Er den innebygde dekoderen bra? Om jeg velger å benytte meg av denne vil det i tilfelle være fordi den er klart bedre enn hd-pvr fra canal digital.

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Innkjøpt av W4000 gjøres innen et par uker, og vil i den anledning anskaffe canal+ total gjennom canal digital kabel-tv. Ser en her skriver at man må kjøpe boks samtidig som man skaffer kort hos canal digital? Dette blir jo i tilfelle veldig dumt om man har tenkt å benyttet dekoderen i tv'n. Dere som har kort fra canal digital og bruker innebygd dekoder har altså alle en ubrukt dekoder. Høres veldig merkelig ut.

Men uansett. Dere som har W4000. Er den innebygde dekoderen bra? Om jeg velger å benytte meg av denne vil det i tilfelle være fordi den er klart bedre enn hd-pvr fra canal digital.
    Canal Digital VIL IKKE selge deg abonnement (kort) uten dekoder.. DERFOR må du kjøpe dekoder fra Canal Digital for å få CD kortet.
    Merkelig?
    Tjaaa...
    De vil vel tjene penger på oss kunder, kundeservicen er det ikke SÅ nøye med. :-(

Dekoderen som sitter i Sony TV'n er god, bedre enn de fleste eksterne dekodere, men i forhold til CD's HD-pvr er det 2 ting du skal være klar over:

1. TV-dekoderen er "ikke godkjent" fra CD, så når CD oppdaterer kortet (endrer krypteringen) kan ikke den interne dekoderen dette.. Så, da MÅ du ut med kortet, koble CD-dekoderen i veggen og oppdatere kortet i den. Dette skjer 5-10 ganger i året (?)

2. HD-pvr (PVR = Personal Video Recorder) dekoderen har en harddisk innebygd for opptak av programmer.
    Dekoderen i TV'en har ikke harddisk, så om du skal ta opp, må du ha en annen opptaker. Sony RDR-HX1095 / 980 / 780 er DVD-spillere/opptakere med harddisk, som kan snakke godt med TV'en, men er nok ikke fullt så enkelt å sette opp som pvr dekoderen.

RiksTV har godkjent dekoderen i Sony TV'ene og gir deg kort til bruk i Sony dekoderen.
    Canal Digital "klarer det ikke", visstnok..
    De har hatt dekoderne inne for godkjenning i ett år, men får visstnok ikke dette til.. Jeg tror personlig heller at det er fordi de ønsker å pushe egne dekodere ut på markedet.
    De påstod lenge at "dersom kunden ikke har HD abo/dekoder, var det ingen grunn til å bruke HDMI kabel fra digital dekoder til en FullHD tv".
    At et digitalt signal, fra en digital dekoder, til en digital TV burde ha en DIGITAL kabel (HDMI).. var visstnok ikke logisk hos Canal Digital's salgs- og brukerservice avdeling.
    Det hadde selvsagt INGENTING med at deres "gratis dekodere" ikke hadde HDMI utgang ? :-D
    De hadde nye, bedre dekodere på lager.. MED HDMI utgang, men.. å gi kunden det de hadde behov og krav på, var veldig vanskelig..
    Scart ER en analog kabel.. og mye dårligere formidler av signaler, enn en digital HDMI kabel.

-

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at canal digital vil tjene penger, men det får da være måte på. Hva hvis jeg feks sier at jeg har tatt over min fars dekoder som han har skaffet gjennom canal digital? Må jo være mulig å trikse det til på en måte :twisted:

Men si at jeg velger å bruke dekoderen i TV'n. Om jeg kjøper den billigste dekoderen canal digital har (som sikkert ikke har HD-dekoder). Vil likevel kortet bli korrekte oppdatert sånn at HD-kanalene vil fungere med den innebygde dekoderen?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Skjønner at canal digital vil tjene penger, men det får da være måte på. Hva hvis jeg feks sier at jeg har tatt over min fars dekoder som han har skaffet gjennom canal digital? Må jo være mulig å trikse det til på en måte :twisted:

Men si at jeg velger å bruke dekoderen i TV'n. Om jeg kjøper den billigste dekoderen canal digital har (som sikkert ikke har HD-dekoder). Vil likevel kortet bli korrekte oppdatert sånn at HD-kanalene vil fungere med den innebygde dekoderen?
    Kortet oppdateres KUN mot godkjent dekoder.. til og med serienummer på dekoderen må visstnok stemme, så.. det hjelper lite å "late som" om du har en dekoder hjemme.

Kortet kan benyttes først som "vanlig CD" for så å oppdateres til å godkjenne "HD CD".. men.. igjen.. godkjent dekoder må til for å oppdatere kortet v skifte av kryptering.. så da er vi like langt.. :-/

Får håpe de "klarer å få Sony-dekoderen godkjent" snart :-)

Er bare så rart at lille, unge Riks TV har klart det, mens store, gamle CD .. som har holdt på m dekodere, kryptering og utvikling av systemer i flere 10år.. ikke klarer det.. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske idiotisk av CD (min mening) at man ikke får benytte sin innebygde dekoder.

Jeg flytter nå til en sokkelleilighet, hvor husverten over meg har CD. Han har ingen dekoder, tar signalene inn med vanlig antennekabel. Hvis jeg vil ha HD kanaler, må jeg ifl. CD opprette et nytt abn., betale 1500kr i nyinstallasjonsavgift, SELV om all kablingen er lagt opp. Når jeg nå leser at dekoderkortet kun lar seg oppdatere med en dekoder med riktig serienummer, blir jeg rett og slett irritert.

En rotete post, men agresjonen er på topp nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore-
    Det er ganske idiotisk av CD (min mening) at man ikke får benytte sin innebygde dekoder.
    Men de er jo eid av Telenor, ikke annet å vente da vel...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener dere med at kortet må oppdateres i "godkjent dekoder" med serienummer osv.?
    Har hatt CD kortet kun i Sony tv´n i over 2 mnd uten å måtte oppdatere dette i den gamle dekoderen. Etter ferien tok riktignok ca 5 min etter påslag før den åpnet kanalene. Uten å ha brukt ekstern dekoder.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leedsunited
    Hva mener dere med at kortet må oppdateres i "godkjent dekoder" med serienummer osv.?
    Har hatt CD kortet kun i Sony tv´n i over 2 mnd uten å måtte oppdatere dette i den gamle dekoderen. Etter ferien tok riktignok ca 5 min etter påslag før den åpnet kanalene. Uten å ha brukt ekstern dekoder.
    Det varierer MYE når de legger inn nye koder.
    Av og til er det 1 gang pr mnd, andre ganger er det 3 mnd mellom hver gang.

Ellers er det jo flott OM dekoderen skulle klare å oppdatere kortet :-)

-Leeds forever! :-D

-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fiber og Sony KDL-46X3500

Får tilbud fra to leverandører nå om fiber, Canal Digital og lokalt kraftlag.
    Noen som vet om det er slutt for bruk av innebygd HD dekoder da? Vil man bli påtvunget et fibermodem med dekoder utenom Tv´n da?
    Hadde det så kjekt nå med analogt til gammel tv og en fjernkontroll på bordet til Sony´n med HD sendinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leedsunited
    Får tilbud fra to leverandører nå om fiber, Canal Digital og lokalt kraftlag.
    Noen som vet om det er slutt for bruk av innebygd HD dekoder da? Vil man bli påtvunget et fibermodem med dekoder utenom Tv´n da?
    Hadde det så kjekt nå med analogt til gammel tv og en fjernkontroll på bordet til Sony´n med HD sendinger.
    Har du ikke CD allerede da?
    Hvis du får fiber fra CD så blir alt likt som i dag, både digital-tv og analog-tv.
    De leverer fiberen til kåken din så blir det konvertert til vanlige Tv-signaler og spredd rundt i kåken på det eksisternde coax nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har rett. Kraftlaget som er den andre aktøren leverer en Altibox sak med en hjemmesentral enhet med 3 TP uttak for inntil 3 dekodere som da koples med HDMI inn i TVéne. Finner ikke hva CD leverer av hardware.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Har i dag bestilt meg en Sony KDL-32V4500. Er tilknyttet et frittstående antennelag som det så flott heter. Vi har vanlige analoge kanaler over nettet og enkelte som ønsker det har noe Canal Digital kaller begrenset digitalt-tv-nett. Som dekoder har vi like mye valg som Henry Ford la opp til på T-forden - du kan få hvem boks du vil, bare du velger en Philips QAM boks...

Nå som denne tv'en kommer i hus (eller soverommet er mer korrekt å si), så kunne jeg tenke meg muligheten å kunne snike med kortet i tuneren ut i stua og inn på soverommet for å se fotball. Har lest en del i denne tråden, men største delen overgår min fattevne pr dags dato hva gjelder digital tv. Forstår det slik at jeg trenger en Cam Modul. Kan jeg feks benytte denne? Vil det fungere?

Skal bli spennende å prøve dette. Er relativt inntresert i teknikk, men dette er et område jeg aldri har sett behov for å sette meg inne.

Meget takknemlig for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Forstår det slik at jeg trenger en Cam Modul. Kan jeg feks benytte denne? Vil det fungere?
    Jepp, den kan du bruke hvis du får inn kanalene.
    Ikke kjøp den før du får de digitale kanalene inn på TV-en, klarer du ikke det så hjelper det lite med en Cam.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Jepp, den kan du bruke hvis du får inn kanalene.
    Ikke kjøp den før du får de digitale kanalene inn på TV-en, klarer du ikke det så hjelper det lite med en Cam.
    Så jeg kan søke dem inn uten å ha denne tilgjengelig? Det hørtes jo helt suverent ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Så jeg kan søke dem inn uten å ha denne tilgjengelig? Det hørtes jo helt suverent ut.
    Jepp, du kan søke de inn.
    En av BBC kanalene skal du også få bilde på uten Camen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Jepp, du kan søke de inn.
    En av BBC kanalene skal du også få bilde på uten Camen.
    Tv'en er i hus og søking av kanaler er gjort. På fellesanlegget her hjemme, er det to leverandører - både Viasat og CD. Fikk inn Viasat kanalene, men ikke CD kanalene.... På Philips QAM tuneren, for jeg inn alle Viasat kanalene også. For heller ikke brukt CD QAM tuneren uten kort - kommer ingen vei uten kort.

Kan det være at jeg må ha cam modulen med kort for å få søkt opp kanalene?

Fikk forøvrig bare sett på en kanal over den digitale delen av fellesanleggt.

Kom gjerne med tips hvis dere har noen råd, vet om det lar seg gjøre med denne tv'en å få inn CD på et slikt fellesanlegg med "begrenset digital nett".

Som vanlig, veldig takknemlig for alle svar

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •