Sony KDL-46X3500, Conax NP4 Cam og Canal Digital kabel-tv - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 175
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sony 40W4000 - CD - Dialog Ca module conax og NRK

Her fått ny Sony 40W4000. Meget god TV. Kjøpte denne for å unngå Canal Digital boksen på veggen.

Har en CA MODULE CONAX fra Dilog. DVB/MPEG2.

Har satt inn symbolrate på 6,95 og startet søk. På full søk får jeg alle kanaler. Alle virker som de skal inklusive HD kanal fra Svensk TV.

Eneste skåret i gleden er at ingen NRK kanaler virker. Det vil si at de kommer opp i kanaloversikten men med teksten ' Det valgte programmet er ikke tilgjengelig'.

Har forsøkt å lagt inn frekvens 362 000 og nettnummer 103 (Bergen) i nye søk. Får da feilmelding på nettnummer. Med bare frekvens innlagt får jeg opp 132 kanaler. Så ikke så vellykket dette.

TV'en er kjøpt via norsk netthandel. Ser på manualene at den må være paralell impotert da det ikke er med norske eller engelsk brukerveiledning. Kan dette væreproblemet ?

Er det noen der ute som har opplevd det samme eller har et forslag til løsning ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atum
    Her fått ny Sony 40W4000. Meget god TV. Kjøpte denne for å unngå Canal Digital boksen på veggen.

Har en CA MODULE CONAX fra Dilog. DVB/MPEG2.

Har satt inn symbolrate på 6,95 og startet søk. På full søk får jeg alle kanaler. Alle virker som de skal inklusive HD kanal fra Svensk TV.

Eneste skåret i gleden er at ingen NRK kanaler virker. Det vil si at de kommer opp i kanaloversikten men med teksten ' Det valgte programmet er ikke tilgjengelig'.

Har forsøkt å lagt inn frekvens 362 000 og nettnummer 103 (Bergen) i nye søk. Får da feilmelding på nettnummer. Med bare frekvens innlagt får jeg opp 132 kanaler. Så ikke så vellykket dette.

TV'en er kjøpt via norsk netthandel. Ser på manualene at den må være paralell impotert da det ikke er med norske eller engelsk brukerveiledning. Kan dette væreproblemet ?

Er det noen der ute som har opplevd det samme eller har et forslag til løsning ?
    Gratulere med ny tv då

Bor selv i bergen og har samme problem som deg, ingen nrk tv eller radio kaneler virker Men ellers er alt bra. Å Tror net id i bergen er 104 ikke 103 men dette er noe som du ikke skal legge inn. Og til alle som har problemer med at noen hd kanalen ikke virker, Prøv og la discovery sience stå på i minst en time og helst med en vanlig dekoder (ikke sony tv).
    Dette var det som løste det for meg etter 2 uker med trail and error.
    Tror det var kortet som trengte en stor oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo oppdatere mine erfaringer siden siste post.

Discovery HD forsvant fra CDs dekoder også så det var tydelig noe galt med signalet. Ringte og feilmeldte og det kom en Relacom-figur dagen etter og byttet uttaket mitt. Litt bedre målinger ble det men ingen Disc HD. Han mente da at det var feil på dekoderen og bestilte opp en ny som jeg skulle få innen noen dager.... Den har fortsatt ikke kommet.

Uansett... Jeg feilsøkte litt på egenhånd og har fått løst hele problemet! Uten å legge ut om all jeg har gjort så kan jeg konkludere med 2 ting:
    - Antennekabelen som fulgte med boksen holder ikke mål.
    - Galvanisk skille lager problemer for signalet.

Jeg byttet ut antennekabelene med en fra Hama (tror jeg det het) som var spesifisert for å klare båndbredden til HDTV. Galvanisk skille er det ikke behov for på W4000 ettersom TVen ikke er jordet.

Og nå søker TVen inn 159 kanaler! :-D

Forøvrig så virker det som om Tven har litt lavere følsomhet for signalstyrke enn boksen til CD.

Det eneste jeg har å utsette er kanalsorteringen. Når man har bruket en god time til å sortere kanalene og man ved en feil sletter en kanal fra lista så er det ingen måte å få kanalen tilbake på. Må ta nytt kanalsøk og alt kommer "hulter til bulter". Samme sak når man skal søkte inn nye kanaler som kommer i fremtiden.

way_

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD kanalene

Hei, jeg fikk låne et ganske nytt cd kort av en venn, og der var det en egen seksjon med HD under abonnement status på conax kortet, og da fungerte TV2 Sport HD 1 og 2 med en gang. Kanskje jeg må sette det gamle kortet i en original tuner for å få det oppdatert, ellers så må jeg få et nytt kort og det er sikkert ikke så enkelt...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newyorker
    Gratulere med ny tv då

Bor selv i bergen og har samme problem som deg, ingen nrk tv eller radio kaneler virker Men ellers er alt bra. Å Tror net id i bergen er 104 ikke 103 men dette er noe som du ikke skal legge inn. Og til alle som har problemer med at noen hd kanalen ikke virker, Prøv og la discovery sience stå på i minst en time og helst med en vanlig dekoder (ikke sony tv).
    Dette var det som løste det for meg etter 2 uker med trail and error.
    Tror det var kortet som trengte en stor oppdatering.
    Jepp.. jeg bor også i bergen og har akkurat samme problemet med min x3500 og Smit Conax Cam ...

Noen i bergen som har fått det til å funke med nrk?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonerik
    Hei, jeg fikk låne et ganske nytt cd kort av en venn, og der var det en egen seksjon med HD under abonnement status på conax kortet, og da fungerte TV2 Sport HD 1 og 2 med en gang. Kanskje jeg må sette det gamle kortet i en original tuner for å få det oppdatert, ellers så må jeg få et nytt kort og det er sikkert ikke så enkelt...
    Jepp satt det gamle kortet mitt i cd tuneren på discovery sience (Vikig at man velger en kanal som sender på 362 Mhz) i en times tid så når jeg da gikk inn på abonomangstatus var siste felte byttet navn fra "Avidi" til "HD". Så etter dette har alt funket flott

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nybegynner1
    Jepp.. jeg bor også i bergen og har akkurat samme problemet med min x3500 og Smit Conax Cam ...

Noen i bergen som har fått det til å funke med nrk?
    Tror ikke dette har noen med camen å gjøre for eg har prøvd flere camer nå og ingen funker. Men lå merke til at NRK kanalene har en litt anderledes koding en alle de andre kanalene. Alle kanaler i CD sitt nett trenger et nytt CW (control Word) fra kortet hvert 10'ende sek. untatt NRK der er intervallet 15 Sek.
    Kansje det har noe med saken å gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problemer som dere over. Jeg har W3000 og får ikke inn noen av NRK kanalene (forsvant for noen uker siden), får heller ikke inn tv2 sport HD. Jeg har prøvd både med mitt CD kort og min bror sitt med samme resultat. Jeg får inn kanalene på den originale HD tuneren men ikke via tv tuneren. Kanalene vises men det står bare "det valgte programmet er ikke tilgjengelig".

Jeg bruker Conax Cam type Smith fra turbosat i England. Alt fungerer fint utenom de nevnte kanalene. Får inn den svenske HD kanalen så noe HD fungerer iallefall. Håper noen finner en løsning på dette. Vil nødig bruke CD's stygge tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Hos meg så har det skjedd noe merkelig i kveld. Jeg har en SMIT Conax cam og fikk ikke inn HD kanalene (Bildet var VELDIG korrupt), jeg reiste da på Lefdal og kjøpte en ny antennekabel av merket Huma som var HDTV sertifisert. Dette virket veldig bra i går kveld på fotballkampene. Men ikveld så er det noen frames innimellom som er korrupt, dette er veldig irriterendes. Er det noen andre som har vært borti dette problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveist
    Hei,

Hos meg så har det skjedd noe merkelig i kveld. Jeg har en SMIT Conax cam og fikk ikke inn HD kanalene (Bildet var VELDIG korrupt), jeg reiste da på Lefdal og kjøpte en ny antennekabel av merket Huma som var HDTV sertifisert. Dette virket veldig bra i går kveld på fotballkampene. Men ikveld så er det noen frames innimellom som er korrupt, dette er veldig irriterendes. Er det noen andre som har vært borti dette problemet?
    Sjekk Signalet i systeminformasjon.. HD kanalene blir ofte plassert på høye frekvenser for økt båndbredde, men høyere frekvens betyr også dårligere rekkevidde ved samme sendestyrke. Visst det ikke er dårlig signal kan du ta tiden mellom hvert korrupte frame, visst det skjer 2 ganger med mindre en 10 sekunders mellomrom er det lite sannsynlig at det er kort eller cam

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt hyggelig info også.
    Igår kveld etter Tyskland kampen som ble sett på vanlig digital format. Zappet innom kanallista og DER plutselig ble jeg blank i øya. TV2 sport HD dukket opp med HD1 og HD2 fra fotball EM i KNALLKVALITET:-D . Litt etterpå kom studio inn med Davy Wathne i standard digital format igjen, tydelig forskjell på sendingene. Canal Digital hadde byttet ut TV2 Sport 1 og 2 med TV2 Sport HD1 og 2. Normalt sluttet disse sportsendingene etter 10 min men de ligger med i famileabonnementet. Gjett om det blir Frankrike Italia i HD ikveld?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk Signalet i systeminformasjon.. HD kanalene blir ofte plassert på høye frekvenser for økt båndbredde, men høyere frekvens betyr også dårligere rekkevidde ved samme sendestyrke. Visst det ikke er dårlig signal kan du ta tiden mellom hvert korrupte frame, visst det skjer 2 ganger med mindre en 10 sekunders mellomrom er det lite sannsynlig at det er kort eller cam

Fått sjekket litt mer nå ....... de korrupte bildene kommer hvert 30´e sekund ...... innimellom får jeg også "ingen tilgang" og så kommer infoboksen opp igjen og bildet kommer også opp igjen etter en stund ..... Skikkelig irriterendes :´

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Devildog
    Jeg har samme problemer som dere over. Jeg har W3000 og får ikke inn noen av NRK kanalene (forsvant for noen uker siden), får heller ikke inn tv2 sport HD. Jeg har prøvd både med mitt CD kort og min bror sitt med samme resultat. Jeg får inn kanalene på den originale HD tuneren men ikke via tv tuneren. Kanalene vises men det står bare "det valgte programmet er ikke tilgjengelig".

Jeg bruker Conax Cam type Smith fra turbosat i England. Alt fungerer fint utenom de nevnte kanalene. Får inn den svenske HD kanalen så noe HD fungerer iallefall. Håper noen finner en løsning på dette. Vil nødig bruke CD's stygge tuner.
    Jeg har også samme problemet. Alt som har med NRK å gjøre (både TV og radio kanaler) sluttet å virke for ca. 1 mnd siden. Alt annet virker fortsatt perfekt (inkl svtHD) med unntak av jeg ikke får inn TV2-Sport HD. Har selv en W3000 og benytter TechniCrypt CXV conax cam. Denne har alstå fungert på alt før. Jeg har forsøkt alt som er angitt i denne tråden, samt at jeg har kontaktet både Sony og CD. Det eneste de sier er at jeg må forsøke å nullstille TV'en. Har forsøkt dette "100" ganger uten hell. Jeg misstenker her at CD har gjort dette for å sabbotere vårt "system" siden det ikke gir salg av dekodere. Er det noen som har klart å få NRK kanalene tilbake igjen??? Bor i Bergensområdet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Her i Oslo fungerer alle kanaler...unntatt TV2 Sport HD 1 & 2.
    Har KSL-40W4000 med SMiT Conax-CAM fra Turbosat.
    C+ Sport HD, C+ Film HD og SvT HD fungerer fint.

CD var ikke direkte begeistret når jeg ringte og sa jeg brukte Sony-TV istedetfor deres boks, men lovte å oppgradere kortet...uten resultat.

Lurer på om dette kan skyldes at C+ kanalene ligger inkludert i C+ abonnementsnøkkelen på kortet, mens TV2 Sport HD ligger på et eget nøkkelsegment...som ikke blir oppgradert eller lest skikkelig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp satt det gamle kortet mitt i cd tuneren på discovery sience (Vikig at man velger en kanal som sender på 362 Mhz) i en times tid så når jeg da gikk inn på abonomangstatus var siste felte byttet navn fra "Avidi" til "HD". Så etter dette har alt funket flott
    Fungerer dette om en ikke har Discovery Science i abonnementet (Har du adgang eller er den sperret?)? Hvilke kanaler sender ellers på 362mhz?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homer Thompson
    Fungerer dette om en ikke har Discovery Science i abonnementet (Har du adgang eller er den sperret?)? Hvilke kanaler sender ellers på 362mhz?
    Jeg har to kort, det ene fikk jeg med HD-PVR dekoderen, og det andre er et gammelt kort.

Selv det nye kortet måtte oppdateres for å få opp HD under abbonement status, og det fungerte å sette den på Discovery Science, men siden det var et nytt kort så hadde jeg tilgang til den kanalen.

Det gamle kortet har jeg ikke lykkes med å få oppdatert, hverken når det står i sony tv'en eller i den nye HD-PVR dekoderen. Har prøvd Discovery Science, og TV1000. Har bedt de på canal_digital oppdatere det gamle kortet men det hjalp heller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonerik
    Jeg har to kort, det ene fikk jeg med HD-PVR dekoderen, og det andre er et gammelt kort.

Selv det nye kortet måtte oppdateres for å få opp HD under abbonement status, og det fungerte å sette den på Discovery Science, men siden det var et nytt kort så hadde jeg tilgang til den kanalen.

Det gamle kortet har jeg ikke lykkes med å få oppdatert, hverken når det står i sony tv'en eller i den nye HD-PVR dekoderen. Har prøvd Discovery Science, og TV1000. Har bedt de på canal_digital oppdatere det gamle kortet men det hjalp heller ikke.
    Skal ikke ha noe å si om du har tilgang til kanalen eller ikke, EMM(oppdaterings) meldingene blir sendt til kortet uansett men prøv over natten på Total hits nordic den er på 362 mhz

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PVR-dekoder eller HD-dekoder?

Har akkurat fått en 40w4000 inn i stua, og her må det oppgraderes!

Jeg datt over denne tråden, og har bestemt meg for å oppgradere mitt analoge kabel CD-abonnement til digitalt. Jeg har forstått at jeg må kjøpe meg en CD-boks for å få CD-kortet, men får men det samme kortete om man velger PVR-dekoderen eller HD-dekoderen? Vil jo helst ta inn noen ekte HD-kanaler. Samtidig er det jo en prisforskjell, og jeg skal ha kortet inn i TV'n med en cam likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suiramo
    Har akkurat fått en 40w4000 inn i stua, og her må det oppgraderes!

Jeg datt over denne tråden, og har bestemt meg for å oppgradere mitt analoge kabel CD-abonnement til digitalt. Jeg har forstått at jeg må kjøpe meg en CD-boks for å få CD-kortet, men får men det samme kortete om man velger PVR-dekoderen eller HD-dekoderen? Vil jo helst ta inn noen ekte HD-kanaler. Samtidig er det jo en prisforskjell, og jeg skal ha kortet inn i TV'n med en cam likevel.
    Jeg lånte iallfall et kort fra en kamerat som har en helt vanlig dekoder, og den fungerte fint på HD kanalene, men mitt eget gamle kort får jeg altså ikke oppdatert av en eller annen grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

undres

Jeg har en Sony Kdl-40t3500, som da bare har mpeg2 innebygd. Er det da mulig for meg å få tak i en CAM å sette i, slik at jeg slipper den ikke fullt så hendige dekoderen fra CD? Har parabol.
    (Og hva er det med den fjernkontrollen som følger med den dekoderen??)

Anywho, undret på om denne var noe tess til evt dette formålet?

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •