Sony KDL-46X3500, Conax NP4 Cam og Canal Digital kabel-tv - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 175
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av flanglo
    Hei Andreas!

Hvordan skal jeg forklare dette enklest.. hmm.. Koblinger; Høres ut som at du har ordnet det riktig, bare pass på at scarten er riktig koblet på tv'en (Scart 2 - er vel den som har smartlink, viktig at du bruker riktig scart utgang). Det er også veldig viktig at du bruker en full pinnet scart ledning (en scart ledning som har alle pinnene i begge ender, og gjerne en av god kvalitet).

For å kunne bruke EPG'en på tv'et ditt, så må du ha en cam (bak på tv'et) og et kort i fra enten Canal Digital/Get eller Rikstv (*). EPG (Elektronisk Program Guide), er kun beregnet mot digitale sendinger (program informasjonen blir her sendt i fra leverandør(*)) - OG IKKE mot vanlig kabel tv, antenne tv eller satelitt tv (den bruker EPG'en på egen dekoder).

Om du har et "digitalt tv'kort" i tv'en din, så kan du bruke hvilken som helst nyere Sony harddisk/dvd opptaker. Da velger du på tv'en hvilket program du vil ta opp, så sender den infoen til timeren på harddisk/dvd opptakeren. MERK!: Den stiller automatisk inn tv kanalen du vil ta opp fra, når den begynner opptaket - du kan IKKE se på andre digitale kanaler samtidig! En fordel er også om du skrur tv'et på standby (kanskje du skal ta opp noe på natten), at du lar harddisk/dvd opptakeren på påskrudd gjennom natten.

Kom gjerne med flere spørsmål om noe er uklart!

Lykke til! :-)

Mvh,
    Fredrik
    Det vil ikke være mulig ta opp digitalt og samtidig benytte Smartlink, dvs. at Smartlink-signalet sendes over scart, men at bildet sendes over HDMI? For det blir vel ganske mye dårligere kvalitet med scart?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Net ID varierer

Vil bare informere om at NET ID varierer for hvor i landet du bor. Feks så har jeg 148 i Harstad. Fikk inn alle kanaler men utenom SVT HD som er halveis dekodet. Masse store pixler som kommer og går. Canal Digital sier de ikke kan levere her enda, mens lokale teknikerne mener de kan. Prøvde CD sin egen HD dekoder som åpnet SVT HD helt fint. Noen tips?, signalstyrke kan det leses av på Sony KDL-46X3500?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liste over net-ID (nettnummer) finner du her: https://www.canaldigital.no/template...e____6385.aspx

I mitt nett (nett 106) får jeg lyd på SVT HD. Men så har jeg ikke samme mottakeren som deg. Jeg har 46V3000, og den kan ikke håndtere HD med den innebygde mottakeren. Lyden er pulserende (kommer og går), og jeg antar at det skyldes at jeg har for dårlig signal for HD. På min V3000 kommer jeg til signalmåling ved å trykke meny > innstillinger > digital innstilling > teknisk innstilling > systeminformasjon. På V3000's fjernkontroll er det en tast som heter "Tools" som gir en hurtigmeny til de vanligste menypunktene. Systeminformasjon står nederst i denne hurtigmenyen. Jeg veit ikke om det er samme mulighet på X3500.

Hos meg vises signalnivået som "lav" på SVT HD (frekvens 482 MHz). På Silver HD (498 MHz) står det "middels", mens f.eks. NRK1 (426 MHz) vises nivået som "høy". Systeminformasjonen gir også anledning til å lese av noen måledata: Pre RS, UEC og QAM AGC - som jeg ikke helt skjønner hva betyr, men førstnevnte gjengis slik: 1.19 e-3, UEC: 0 og QAM AGC: 34. Dette er hentet fra SVT HD. I tillegg kan frekvens og symbolrate hentes ut.

Kanskje du skulle prøve med en annen Conax-cam, Leedsunited? Vil tro at ikke alle cammene støtter HD. Jeg bruker en Conax 4.00e (P/N: 904180 R 1.2) og jeg har ikke fått den til å virke på HD på en Vantage HD7100S-satelittmotaker. Jeg har også en Conax NP4-cam (slik som trådstarter flango), og den funker ikke i min Sony-TV. Cam'en får ikke kontakt med kortet. Har fått den til å funke sporadisk i nevnte Vantage-mottaker, men jeg synes NP4-cam'en er veldig sær og har lagt den i skuffen!

Mvh
    Bjørn 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant signalstyrkeindikatoren, SVT HD viser lavt signal og dekodes av og til halve bildet med store pixler på resten. De andre digitalkanalene har høy signalstyrkeindikator og er helt fine. CD sier jo at jeg ikke skal kunne få HD enda, de skal bytte nye forsterkere. En tekniker skjønte ikke dette helt da HD signalene lå på 490MHz og forsterkerne gikk opp til 550Mhz. Mulig de ikke er lineær så høyt opp og at det blir bedre når de nye kommer, forhåpentligvis før fotball EM.. Forøvrig anbefalte Sony support akkurat denne CAM modellen. CD har jo heller ikke godkjent Sony TV´n enda selvom de virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leedsunited
    Fant signalstyrkeindikatoren, SVT HD viser lavt signal og dekodes av og til halve bildet med store pixler på resten. De andre digitalkanalene har høy signalstyrkeindikator og er helt fine. CD sier jo at jeg ikke skal kunne få HD enda, de skal bytte nye forsterkere. En tekniker skjønte ikke dette helt da HD signalene lå på 490MHz og forsterkerne gikk opp til 550Mhz. Mulig de ikke er lineær så høyt opp og at det blir bedre når de nye kommer, forhåpentligvis før fotball EM.. Forøvrig anbefalte Sony support akkurat denne CAM modellen. CD har jo heller ikke godkjent Sony TV´n enda selvom de virker.
    Sony support anbefalte (2007-10-25) å bruke SMiT cam (de sa faktisk at det var den eneste som fungerer), antar at det ikke er den LeedsUnited referer til... ???:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er denne CAM som Sony anbefaler fra Smit og som selges herfra Turbosat International Ltd :: Cams :: SMIT Cams
    At jeg ikke får inn HD enda er vel pga dårlig signalstyrke. Alle digitalkanalene er perfekt med EPG og kvalitet. Tok ei god uke fra England før en ankom i posten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leedsunited
    Jo det er denne CAM som Sony anbefaler fra Smit og som selges herfra Turbosat International Ltd :: Cams :: SMIT Cams
    At jeg ikke får inn HD enda er vel pga dårlig signalstyrke. Alle digitalkanalene er perfekt med EPG og kvalitet. Tok ei god uke fra England før en ankom i posten.

For å være helt sikker; du mener Conax Cam-en? Altså denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nybegynner1
    For å være helt sikker; du mener Conax Cam-en? Altså denne?
    Jeg har den Camen og får kun inn STV HD og Canal Film HD. Ingen andre HD-kanaler. Alt annet virker. Hadde før det en cam fra komplett som ikke dekodet noe (den med ringer på).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alldog
    Jeg har den Camen og får kun inn STV HD og Canal Film HD. Ingen andre HD-kanaler. Alt annet virker. Hadde før det en cam fra komplett som ikke dekodet noe (den med ringer på).
    "får kun inn" - Vil det si at du
    1) ikke finner kanalene når du søker, eller
    2) at du finner kanalen når du søker, men får ikke vist kanalen??

Hvis 1) kan du kanskje prøve å søke på nærliggende frekvenser. Det gjorde jeg i går og antall kanaler som ble funnet varierte fra 0 (selvsagt) til alt fra 144 til 152..

Jeg snoka også rundt i menysystemet til dekoderen og så at det der var info om hvilke frekvens og symbolrate dekoderen bruker (husker ikke helt menypunktene, men det var ca noe sånn; Dekoderinnstillinger - Kanalsøk - Lokale innstillinger).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nybegynner1
    "får kun inn" - Vil det si at du
    1) ikke finner kanalene når du søker, eller
    2) at du finner kanalen når du søker, men får ikke vist kanalen??

Hvis 1) kan du kanskje prøve å søke på nærliggende frekvenser. Det gjorde jeg i går og antall kanaler som ble funnet varierte fra 0 (selvsagt) til alt fra 144 til 152..

Jeg snoka også rundt i menysystemet til dekoderen og så at det der var info om hvilke frekvens og symbolrate dekoderen bruker (husker ikke helt menypunktene, men det var ca noe sånn; Dekoderinnstillinger - Kanalsøk - Lokale innstillinger).
    Hallaisen!
    Finner kanalene, men får ikke bilde. Hadde prob med TV2 Sport også, men ved og sette lokal NetId så fikset det seg. Har veldig god kontakt med lokal kontakt av CanalDigital og han sier at signalet der jeg bor er topp?!?!? Har prøvd en HD-dekoder og den funka fint med mitt kort. Alle HD-kanaler..
    Står vel igjen med at conax-cam er ikke "tut og kjøyr"..men at CD vil (prøve) og rette på det i løpet av året...når de har solgt ut lageret av tunere de sitter inne med.
    (sorry alle skrive-feil, gidder ikke sjekke)
    Uansett......ingenting funker så langt for alle...noen har alt...noen har lite

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alldog
    Canal plus film HD sendes vel i MPEG-2 tror jeg, mens de fleste andre sendes i MPEG-4? Jeg TIPPER SVT også sender i MPEG-2....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD sier de ikke ar noen CAM å tilby, enda jeg leste et annet sted her at de kom seinere med dette.?

Har en kabel splitter på loftet som deler signalet til 2 uttak til resten av huset. Når jeg kjører UTEN splitter skulle signalet bli 3,5dB sterkere, men da finner Sonyen ingen HD kanaler, men med splitter kommer HD i kanallista og med dårlig dekodet SVT HD, CD HD filmkanaler står det ingen tilgang naturligvis da jeg ikke har abonnement. Signalidikatoren viser svakt HD signal med splitter så da trodde jeg at uten splitter og med 3,5dB sterkere skule bli bedre.....men nei..

Søke på nærliggende frekvenser? Jeg har vel bare enkelt søk og fullt søk å søke på, kommer opp 121 tjenester her i Harstad.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dreamlord
    Canal plus film HD sendes vel i MPEG-2 tror jeg, mens de fleste andre sendes i MPEG-4? Jeg TIPPER SVT også sender i MPEG-2....
    DVBViewer rapporterer at alle Canal Digital sine HD kanaler i kabel-tv nettet sender MPEG4.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Folk må bli mer spesifikk

Når noen sier at det virker, Hva virker, HD eller vanlige kanaler ?
    Jobber vi sammen finner vi fort ut hvilken cam som virker og hvilken som ikke virker. Har selv en 40W3000 med TECHNISAT TechniCrypt CX riks tv Cam. På denne camen funker alle "vanlige" kanaler men når det gjelder hd ser det sånn ut :

canal+ hd film : Funkerer helt fint
    canal+ sport hd: Funkerer helt fint
    discovery HD: Funkerer helt fint
    Voom HD: Funkerer helt fint
    Silver HD: Funkerer helt fint
    History HD: Funkerer helt fint
    Svt HD: Funkerer helt fint

Har heller ikke nrk 1,2 og 3 men vet ikke om det er camen sin skyld

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newyorker
    Når noen sier at det virker, Hva virker, HD eller vanlige kanaler ?
    Jobber vi sammen finner vi fort ut hvilken cam som virker og hvilken som ikke virker. Har selv en 40W3000 med TECHNISAT TechniCrypt CX riks tv Cam. På denne camen funker alle "vanlige" kanaler men når det gjelder hd ser det sånn ut :

canal+ hd film : Vet ikke (abonerer ikke på denne)
    canal+ sport hd: Vet ikke (abonerer ikke på denne)
    discovery HD: Virker ikke (no access står det)
    Voom HD: Virker ikke (no access står det)
    Silver HD: Virker ikke (no access står det)
    History HD: Virker ikke (no access står det)

Har heller ikke nrk 1,2 og 3 men vet ikke om det er camen sin skyld
    For selvfølgelig abonerer du på HD-pakka til CD? DiscoveryHD blir ikke inkludert i grunnpakka før senere i år.

Jeg har nettopp fått hjem en 40W4000 og venter på en CAM fra Turbosat i England. Denne heter SMiT eller noe i den duren. Kommer tilbake med post når jeg har fått den.

way_

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom CAMen fra Turbosat i dag!

Må si meg veldig fornøyd med at de sendte den som brev og ikke pakke. Da slapp jeg helt og holdent moms og ekspedisjonsgebyr hos tollvesenet.

Jeg satt modulen inn i TVen og alt fungerte med en gang! Ingen innstillinger. Alt på auto. Nydelige bilder og jeg er blitt kvitt en ekstra boks og fjernkontroll. EPGen er helt super.

Det eneste skår i gleden er at TVen finner 151 kanaler mot dekoderen som finner 153 kanaler. De 2 kanalene som ikke er med er Discovery HD og Voom HD. Dette tror jeg ikke har noe med selve CAMen å gjøre ettersom man kan ta kanalsøk på TVen uten at CAM er installert og disse 2 kanalene er ikke med da heller. Antar at det er ett SW problem i selve TVen, dog det er mulig at CD sender disse kanalene utenom DVB-C specen. En annen mulighet er at disse to kanalene ligger på en frekvens som dempes litt for mye i mitt kabelnett og at TVen har mindre følsomhet enn dekoderen. Hadde vært interessant å vist frekvensen til disse kanalene.

Uansett så jeg veldig fornøyd så langt!:-D

way_

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av way_
    For selvfølgelig abonerer du på HD-pakka til CD? DiscoveryHD blir ikke inkludert i grunnpakka før senere i år.

Jeg har nettopp fått hjem en 40W4000 og venter på en CAM fra Turbosat i England. Denne heter SMiT eller noe i den duren. Kommer tilbake med post når jeg har fått den.

way_
    Jepp, Abonerer på hd pakken og ja. Har i tillegg også prøvd conax camen til smardtv.com (se bildet) samt hd dekoderen til canal digital og får ikke inn hd kanalene der heller så har bestillt et nytt kort, Så får vi håper at det funker når det kommer Har også bestlilt meg canal+ Total og etter det ser det sånn ut

canal+ hd film : Funkerer helt fint
    canal+ sport hd: Funkerer helt fint
    discovery HD: Funkerer helt fint
    Voom HD: Funkerer helt fint
    Silver HD: Funkerer helt fint
    History HD: Funkerer helt fint

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av way_
    Da kom CAMen fra Turbosat i dag!

Må si meg veldig fornøyd med at de sendte den som brev og ikke pakke. Da slapp jeg helt og holdent moms og ekspedisjonsgebyr hos tollvesenet.

Jeg satt modulen inn i TVen og alt fungerte med en gang! Ingen innstillinger. Alt på auto. Nydelige bilder og jeg er blitt kvitt en ekstra boks og fjernkontroll. EPGen er helt super.

Det eneste skår i gleden er at TVen finner 151 kanaler mot dekoderen som finner 153 kanaler. De 2 kanalene som ikke er med er Discovery HD og Voom HD. Dette tror jeg ikke har noe med selve CAMen å gjøre ettersom man kan ta kanalsøk på TVen uten at CAM er installert og disse 2 kanalene er ikke med da heller. Antar at det er ett SW problem i selve TVen, dog det er mulig at CD sender disse kanalene utenom DVB-C specen. En annen mulighet er at disse to kanalene ligger på en frekvens som dempes litt for mye i mitt kabelnett og at TVen har mindre følsomhet enn dekoderen. Hadde vært interessant å vist frekvensen til disse kanalene.

Uansett så jeg veldig fornøyd så langt!:-D

way_
    Prøv Dette

gå inn i listen under og finn din frekvens (f eks. Bergen har 362000) Når det gjelder netid og pid Så bare overse disse . Så Velger du et Hurtig kanalsøk Taster inn DIN frekvens, La Nettverksid stå på Auto, Sett Symbolrate Til 6.95 og tjenestetype til Alle Tjenester Så er det bare å søke Så skal discovrey HD og voom komme opp å.. Når det gjelder frekvensen disse sendes på er denne 482000 i bergen (ikke bruk denne når du skal søke), Da er det frekvensen som ligger i listen under som gjelder, for det er på frekvensene i listen under at canal digital sender info til tv'en om hvilke frekvenser de andre kanalene ligger på

http://www.canaldigital.no/templates...e____6385.aspx

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newyorker
    Prøv Dette

gå inn i listen under og finn din frekvens (f eks. Bergen har 362000) Når det gjelder netid og pid Så bare overse disse . Så Velger du et Hurtig kanalsøk Taster inn DIN frekvens, La Nettverksid stå på Auto, Sett Symbolrate Til 6.95 og tjenestetype til Alle Tjenester Så er det bare å søke Så skal discovrey HD og voom komme opp å.. Når det gjelder frekvensen disse sendes på er denne 482000 i bergen (ikke bruk denne når du skal søke), Da er det frekvensen som ligger i listen under som gjelder, for det er på frekvensene i listen under at canal digital sender info til tv'en om hvilke frekvenser de andre kanalene ligger på

http://www.canaldigital.no/templates...e____6385.aspx
    Takk for tipset! Prøvde dette nå og får akuratt samme kanalen som når alt står på auto. Aka 151 stk. Lurer virkelig hva som er galt her.

En annen ting som irriter meg grønn er at når jeg har sotert alle kanalene som jeg ønsker og tar kanalsøk igjen så kommer alt "hulter til bulter". Og når jeg var så uheldig å slette en kanal i kanalsorteringen så er det ingen mulighet å få denne tilbake enn å ta ett kanalsøk på nytt.:neutral:

Så du får ikke HD-kanalene med CD-dekoderen en gang?

way_

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foto visning

Noen som vet en omvei for å vise jpeg bilder på KDL-46x3500 fra en IKKE Sony minnestick eller Sony kamera, feks Canon kamera. Får opp "Ingen USB enhet funnet" når jeg dytter inn en vanlig USB stick.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •