Sony KDL-46X3500, Conax NP4 Cam og Canal Digital kabel-tv - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 175
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av flanglo
    Hei Rune!

Du må ikke ha en scart mellom digital tuneren i tv'et og hdd/dvd opptakeren. Du kan nemlig legge inn EPG manuelt i tv/opptakeren. Om du bruker system link, altså scart (Scart 2 på tv'et) mellom tv'et opptakeren (NB: i tillegg til HDMI som du har nå), så slipper du å legge opptaket inn manuelt - da gjør system link det automatisk på hdd/dvd opptakeren - veldig greit egentlig...

Jeg har ikke klart å ta opp 2 kanaler samtidig (analogt/digitalt) - da tror jeg at en må ha 2 opptakere...

Noen andre som vet?

Mvh,
    flanglo
    Har du mulighet for å forklare nærmere hvordan du har satt opp dette? og hvordan du får opptakeren til å ta opp valgte digitale kanal dekoded i tven? Jeg har x3500 med Sony rdr950-opptakeren. Kan ikke se noe info om å laste ned epg i spilleren. Må jeg ha en spiller med digital-tuner for i det hele tatt å ha støtte for epg?

Oppsettet mitt er som følger:

Opptaker hdmi-> TV
    Opptaker <- scart smartlink -> TV

På forhånd tusen takk!

Mvh

Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffed
    Har du mulighet for å forklare nærmere hvordan du har satt opp dette? og hvordan du får opptakeren til å ta opp valgte digitale kanal dekoded i tven? Jeg har x3500 med Sony rdr950-opptakeren. Kan ikke se noe info om å laste ned epg i spilleren. Må jeg ha en spiller med digital-tuner for i det hele tatt å ha støtte for epg?

Oppsettet mitt er som følger:

Opptaker hdmi-> TV
    Opptaker <- scart smartlink -> TV

På forhånd tusen takk!

Mvh

Andreas
    Hei Andreas!

Hvordan skal jeg forklare dette enklest.. hmm.. Koblinger; Høres ut som at du har ordnet det riktig, bare pass på at scarten er riktig koblet på tv'en (Scart 2 - er vel den som har smartlink, viktig at du bruker riktig scart utgang). Det er også veldig viktig at du bruker en full pinnet scart ledning (en scart ledning som har alle pinnene i begge ender, og gjerne en av god kvalitet).

For å kunne bruke EPG'en på tv'et ditt, så må du ha en cam (bak på tv'et) og et kort i fra enten Canal Digital/Get eller Rikstv (*). EPG (Elektronisk Program Guide), er kun beregnet mot digitale sendinger (program informasjonen blir her sendt i fra leverandør(*)) - OG IKKE mot vanlig kabel tv, antenne tv eller satelitt tv (den bruker EPG'en på egen dekoder).

Om du har et "digitalt tv'kort" i tv'en din, så kan du bruke hvilken som helst nyere Sony harddisk/dvd opptaker. Da velger du på tv'en hvilket program du vil ta opp, så sender den infoen til timeren på harddisk/dvd opptakeren. MERK!: Den stiller automatisk inn tv kanalen du vil ta opp fra, når den begynner opptaket - du kan IKKE se på andre digitale kanaler samtidig! En fordel er også om du skrur tv'et på standby (kanskje du skal ta opp noe på natten), at du lar harddisk/dvd opptakeren på påskrudd gjennom natten.

Kom gjerne med flere spørsmål om noe er uklart!

Lykke til! :-)

Mvh,
    Fredrik

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk!

Jeg gjorde feilen med å leite frem epg på opptakeren, dum som jeg var, der finnes det jo nada. Det funket mye bedre å velge opptak fra epgen til tven. Tenkte ikke på at tven og opptakeren kommuniserte så bra sammen. Det fungerer utmerket!

Har hatt x3500 i en uke nå, og må si meg så sinnssykt fornøyd. Det er moro med et så bra TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et problem desverre, men denne gang til topic. Jeg har i dag endelig fått mitt cam fra komplett. Det er samme cam som han fyren på qxl har (P/N 904180 R1.2). Hadde gledet meg til å få inn noe annet enn TV3 og Visjon Norge.

Jeg hadde søkt inn kanalene på forhånd med settingene i tråden her. Men når jeg puttet inn cam og kort ville ikke kanalene dekodes.

Har søkt kanalene inn på nytt, men det hjalp heller ikke. Har også prøvd med CD-kortet til naboen uten hell. Konkluderer da med at enten cam eller tuner i TV ikke er helt som det skal (mest sannsynlig cam). Hvis jeg da ikke har oversett noen andre innstillinger?

Jeg får opp CA-modulinfo, så TVen oppdager at det er et cam der. Signalene er klassifisert som "Høy" av TVen.

Noen ideer for videre feilsøking?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snu kortet?

Mvh Bjørn 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd alle mulige veier

Men vi kan da dobbeltsjekke at jeg har gjort riktig så det er riktig for videre feilsøking. Ser jeg på kortet/cam så ser jeg grafikksida. Riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd alle mulige veier

Men vi kan da dobbeltsjekke at jeg har gjort riktig så det er riktig for videre feilsøking. Ser jeg på kortet/cam så ser jeg grafikksida. Riktig?
    Hei igjen, Andreas!

Et par utvalg i fra tråden her:

1) Fungerer som sagt med en vanlig Conax Cam! Bare ikke denne MPEG4 modellen i fra Conax som heter NP4!! Den ville ikke dekode signalene i fra Canal Digital!

SVAR: Er du 100 % sikker på at det er MPEG 2 vanlig Conax Cam? Om du har kjøpt den som heter Conax NP4, så vil ikke den dekode signalene dine.

2) Har du lagt inn disse kodene:

Nett id nr.: 101
    Frekvens: 354000
    Symbol Rate: 6950

SVAR: Dette er for å kommunisere med Canal Digital - Conax Cam'en klarer ikke å legge inn disse tallene selv når du har på "auto".

Hva med å prøve Conax Cam'en din hos naboen (om han har samme tv)? Hva med å prøve Canal Digital kortet ditt hos naboen, får han bilde på det?

Conax Cam'en din er nok sikkert riktig satt inn (den går vel bare en vei inn) - du skal i hvert fall se skriften mot deg.

Håper det ordner seg! :-)

Mvh,
    Flanglo

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Ja, jeg har kjøpt mpeg2 conax cam. Komplett.no - CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en Ã¥pen slot CI for CAM.

2. Jeg bruker innstillingene som er referert til i denne tråden ja. Jeg får søkt inn alle kanalene, men de vil ikke dekodes. Men jeg søkte de inn første gang uten cam og kort, men regner ikke med at skal ha noe å si?

Mulig jeg kan ta med meg cam til Sony Center her i Skien. Hvis jeg ikke finner ut noe fornuftig får jeg ta meg en prat med komplett om å få sendt den som doa.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt samme kortet med de innstillingene en stund, og det har fungert veldig bra. Inntil for et par uker siden, da jeg skulle søke inn History Channel HD.
    Opplevde da at Canal+ FilmHD og Discovery bl.a. ikke ble funnet, og VoomHD, DiscoveryHD ikke vil dekodes.
    Samme hvordan jeg søker, så får jeg samme resultat, 137 tjenester funnet mot 152 på CD-dekoderen. Noen som har noen ideer?

Har vært i kontakt med CD kundeservice, som kan fortelle meg at det er en løsning på vei hvor CAM kan kjøpes via de mot Sony DVB-C tv'er, men kunne ikke si noe om tidsaspekt dessverre.

Så det er et håp i hengende snøre.. kanskje..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny oppdatering. Det viste seg at det var Conaxmodulen fra komplett som var problemet. Snakket med Sony Center/Strandberg her i grenland og de hadde oppdaget mye ustabilitet (det fungerer for noen, ikke for andre) med den modulen.

Tok med meg en slik cam: Dilog Nordic AB

Denne fungerte med en gang, og virker veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd både med Komplett Conax CAM (produsent SMARSTV, tidligere SCM) og Conax CAM fra SMIT (kinesisk), jeg har problemer med begge.
    Ingen av dem klarer alle HD kanalene (da må jeg ty til den "flotte" CD dekoderen).

Har du prøvd alle de "vanlige" 6 HD kanalene:
    Canal + Sport HD
    Canal + Film HD
    Discovery HD
    VOOM HD
    SVT HD
    Silver HD

(Ikke det at disse kanalene alle sammen gir kvalitetsinnhold, tvert imot, mye juks)

Ny oppdatering. Det viste seg at det var Conaxmodulen fra komplett som var problemet. Snakket med Sony Center/Strandberg her i grenland og de hadde oppdaget mye ustabilitet (det fungerer for noen, ikke for andre) med den modulen.

Tok med meg en slik cam: Dilog Nordic AB

Denne fungerte med en gang, og virker veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke HD-abonnement, desverre. Og glemte faktisk å sjekke ut SVT-HD i går.

Skal se om jeg får sjekket det ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVT HD fungerte fint!

EPG er dog ikke hundre prosent med dette camet, virker som samme problem som på de andre cams At epg ikke oppdaterer seg før man går inn på kanal, eller går til total hits nordic.

Men epg problemet er ikke verre enn det lar seg håndtere. En ny verden ble det med å slippe å bruke cd dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVT HD fungerte fint!

EPG er dog ikke hundre prosent med dette camet, virker som samme problem som på de andre cams At epg ikke oppdaterer seg før man går inn på kanal, eller går til total hits nordic.

Men epg problemet er ikke verre enn det lar seg håndtere. En ny verden ble det med å slippe å bruke cd dekoderen.
    EPG fungerer faktisk fint, hvis du bare passer på å zappe innom Total Hits Nordic..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mpeg2

Hei

Jeg har en Sony KDL-37P3000K og Canal Digital.
    Vet at denne bare har mpeg2 tuner, men er det noen som vet om det er mulig å få dette til å fungere?
    Har kjøpt meg en conax CAM fra Satbutikken: Satbutikken.no - Conax CAM
    for å teste om jeg fikk det til.
    Har ikke fått det til, og lurer på om jeg bare kan sende den i retur, eller om det er en eller annen løsning på dette?

Hilsen Joakim

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte dilog cam hos strandberg i dag , og den funker som snus med disse innstillingene

Nett id = auto
    Frekvens = auto
    Symbol rate = 6.950

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har funnet riktig modell her Sony : KDL-37P3000 (KDL37P3000) : Tekniske spesifikasjoner : Norge så har TVen din kun støtte for digitalt-bakkenett med mpeg2 coding. Dvs det ikke vil fungere med kabel eller satelitt fra Canal Digital.

Sitat Opprinnelig postet av Joakimg
    Hei

Jeg har en Sony KDL-37P3000K og Canal Digital.
    Vet at denne bare har mpeg2 tuner, men er det noen som vet om det er mulig å få dette til å fungere?
    Har kjøpt meg en conax CAM fra Satbutikken: Satbutikken.no - Conax CAM
    for å teste om jeg fikk det til.
    Har ikke fått det til, og lurer på om jeg bare kan sende den i retur, eller om det er en eller annen løsning på dette?

Hilsen Joakim

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henbr
    Hvis jeg har funnet riktig modell her Sony : KDL-37P3000 (KDL37P3000) : Tekniske spesifikasjoner : Norge så har TVen din kun støtte for digitalt-bakkenett med mpeg2 coding. Dvs det ikke vil fungere med kabel eller satelitt fra Canal Digital.
    Takk for tilbakemelding, vet du om jeg jeg kan kjøpe meg et tunerkort til pc med mediacenter som kan bruke denne camen?

Hilsen Joakim

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivrig
    Jeg har prøvd både med Komplett Conax CAM (produsent SMARSTV, tidligere SCM) og Conax CAM fra SMIT (kinesisk), jeg har problemer med begge.
    Ingen av dem klarer alle HD kanalene (da må jeg ty til den "flotte" CD dekoderen).

Har du prøvd alle de "vanlige" 6 HD kanalene:
    Canal + Sport HD
    Canal + Film HD
    Discovery HD
    VOOM HD
    SVT HD
    Silver HD

(Ikke det at disse kanalene alle sammen gir kvalitetsinnhold, tvert imot, mye juks)

Canal + Sport HD - Fungerer veldig bra
    Canal + Film HD - Har ikke abo, så jeg får ikke testet om teksting er ok
    Discovery HD - Fungerer veldig bra
    VOOM HD - Fungerer veldig bra
    SVT HD - Fungerer veldig bra
    Silver HD - Denne sliter jeg litt med, men trur ikke det er cam sin skyld. Får opp at program ikke er innstilt. Ikke en slik feilmelding som dekodinga ga.

Dette gjaldt da CAM kjøpt hos Strandberg/Sony Center i Grenland. Link i et tidligere innlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke sett kanalene..

hei,

jeg har en 52x3500, med CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM fra komplett.

Etter søk av kanaler (Frekvens 354 MHz, Nettverks-ID Auto, Symbol Rate 6.95 Msym/s, Tjenestetype Alle tjenester) har tv-en funnet 151 kanaler.

Jeg prøver så å se på dem, men det er kun et fåtall av kanalene som vises (foreløpig har jeg kun funnet ut at tv3 og viasat 4 virker). På tv 2 Sport står det f.eks "Det valte programmet er ikke innstilt".

Prøver jeg å se på FEM får jeg beskjed om "Ingen tilgang".

Cam-en (og smartkortet) fungerer fint sammen med FireDTV-C i HTPC-en. Smartkortet fungerer også (selvsagt) fint med HD-dekoderen..

Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre?

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •