Advarsel for ny Rikstv-boks fra Sagem!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Advarsel for ny Rikstv-boks fra Sagem!

Jeg har fra før en Grundig boks. Tenkte det kunne være greit med en til så jeg har muligheter til å ta opp fra en kanal mens jeg ser på noe annet osv. så jeg kjøpte likegodt den nye boksen fra Sagem.

Det ble en stor skuffelse. Når jeg kommer hjem og kobler den opp så får jeg ikke inn de noe svakere Svenskekanalene som jeg har fått inn helt fint uten "hakking" med Grundigboksen. Den sliter også med de Norske kanalene og jeg opplever hakking i bildet flere ganger hvert minutt.
    Jeg drar så til butikken og bytter den, men også den hakker.

Jeg mistenker derfor at boksen fra Sagem har veldig dårlig følsomhet og råder dere til å være obs. på det.

Jeg kan tilføye at det var nøyaktig samme antennesignal/ledning jeg brukte på begge motakerene, jeg bare nappet den ut av Grundigen og puttet den inn i Sagemen, altså ingen splittere eller annet som kunne dempet signalet.

Skal jeg si noe positivt om den må det være at den har 2 scartuttak og at jeg ikke så noe til lipsyncproblemet de 2-3 timene jeg testet den.

Jeg har nå levert den tilbake. Så lenge jeg er så heldig å få inn en del Svenskekanaler gratis "på kjøpet" vil jeg selvsagt ha en boks som takler det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser man det, gresset var kanskje ikke så grønt på andre siden likevel...

Har tilgode å oppleve at Grundigboksen svikter, og kjenner flere som har den uten å hatt trøbbel, men det gjelder sikkert mange med Sagem boks også.

Uansett vil det vel være til alles beste at det kommer flere bokser på markedet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •