TV bytter ikke over til digital boksen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV bytter ikke over til digital boksen

Hei,

har nettopp montert grundig rikstv boksen med HDMI kabel til min Panasonic PV60. Bruker inngang HDMI1 på tv'n. Problemet er at når jeg slår på TV'n og så digital boksen, skjer det ingen ting. For å få frem lyd og bilde, må jeg trykke TV/AV på fjernkontrollen, og derretter HDMI1 for å få bilde. Skal ikke det komme automatisk når jeg slår på TV'n og boksen?

Er det noen innstillinger som står feil på TV'n? Forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei hdmi har vel ikke den funskjonen som scart har, at tven switcher over automatisk... men tver pleier jo å huske hva de sto på da de ble skrudd av, så det er vel bare første gangen du må velge slik...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdrag fra bruksanvisning til TV'n: ''Ingangsvalget skifter automatisk fra TV til AV-innstilling, når det utstyr som tilsluttes via SCART eller HDMI-terminalen, betjenes''

Har ikke HDMI den funksjonen ???

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trodde jeg hadde lest et sted at den ikke har det, men kanskje det bare var på førstegenerasjonen hdmi...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde å koble riks-tv boksen med scart til tven. Den switchet ikke over automatis da heller? Er det noen innstillinger på riks-tv boksen som er feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket nettopp med riks-tv, de hadde ingen løsning på det. Utrolig tungvindt å må gå inn på TV/AV og derretter HDMI1 hver gang jeg slår på tven. Jeg vil at dette skal gå automatisk når jeg slår på boksen, som det gjør med dvd spiller'n. Ingen forslag?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange TV'er som ikke er særlig stødige på automatisk kildeoppdagelse. Skaff deg en fjernkontroll med macro, så kan du programmere inn det du ønsker. F.eks en knapp som heter "Se TV" hvor fjernkontrollen programmeres til å slå på dekoderen, slå på tv'en og sette rett input.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av th0mas...
    snakket nettopp med riks-tv, de hadde ingen løsning på det. Utrolig tungvindt å må gå inn på TV/AV og derretter HDMI1 hver gang jeg slår på tven. Jeg vil at dette skal gå automatisk når jeg slår på boksen, som det gjør med dvd spiller'n. Ingen forslag?
    Nå har jeg ikke Panasonic TV men er du sikker på at dette ikke har noe med hvordan du slår av og på TV'n ?

Min Pioneer TV kommer alltid opp på sist valgte AV eller HDMI input dersom jeg slår på skjermen med standby knappen på fjernkontroll. Slår jeg på Pioneeren med nummertastene , f.eks. 1 så kommer den på kanalnr. 1 fra analog tuner. Da må jeg velge HDMI manuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde det nå. starter på analog tuner uansett. Er det noen innstillinger på tv'n da? kommer til å kjøpe meg univsal fjernkontroll hvis jeg ikke får det til.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Fant ut at min 50PX70 hopper automatisk til sist valgte inngang dersom jeg slår på med av/på knappen.

Skal prøve å sjekke i morgen om dette gjelder på 42PV60 også, har en slik på jobb.

Har også samme "problemet" men må uansett skifte ,mellom en del kilder, så det går greit. Ønsker meg receiver med HDMI inn/ut og opp og nedskalering alle veier
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •