Hvordan splitter jeg inntakskabelen til huset?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan splitter jeg inntakskabelen til huset?

Ante ikke hvor jeg skulle poste dette men her er det nå foreløpig til en admin flytter det.

Problemet mitt er egentlig usikkerhet, har hatt utdanning for slikt men husken er ikke alltid like god

Selve problemstillingen her er at jeg har en inntakskabel som kommer inn fra bak huset, den går opp på baksiden, over taket og ned på framsiden og inn i det eneste uttaket til TV (Har digital TV fra GET) Og dette er da ganske surt fordi har laget til et kontorrom nedi kjelleren (Gutterommet mitt ) Med TV, Anlegg og selfølgelig ett monster av en PC og vill gjerne ha TV og her nede.
    (Uttaket til TV er jo i Anonym etasje så er uaktuelt og legge opp dette fra det punktet i serie.)

Her har jeg tegna (Er jeg ikke flink?) selve problemet mitt

Den rød kabelen som du ser er inntakskabelen, den blå er den fra gutterommet mitt og der den er "gjennomsiktig" er hvor den er trekt i rør. Der den er fyllt ut er hvordan jeg har tenkt å få den ut og mot inntakskabelen.

Slik som jeg hadde tenkt og gjøre det var og rett og slett kutte inntakskabelen, montere på 2x Hun kontakt og 1 han kontakt (coax) der han kontakten er på den som kommer inn mot huset, hun kontakter mot "gutterommet" og mot uttaket som er på framsiden inni huset med en vanlig T-Split (I en IP68 koblingsboks og fuge rundt inngangene slik at dette blir tett mot vann / vind. Har endemotstand i TV uttaket på gutterommet.
    Planen er å få TV og internet boksa fra GET nedi gutterommet.
    Kabelen fra gutterommet er på 10 meter og fra "?" på tegninga ca 15-20 meter der til uttaket inni huset.

Dilemmaet mitt er det at viss jeg gjør det slik, mister jeg båndbredde, tror jeg.
    En T-Split er 0-1000MHz, og i tilleg blir signalet lavere siden denne demper.

Noen som har noe råd til hvordan jeg skal sammenføye dette på best mulig (og billigst) måte ? Må gjerne linke til produkter osv, eventuelle guider og lignendes, hadde vært kjekt å fått mest mulig inn på go' rommet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cypher
    vanlig T-Split
    Dilemmaet mitt er det at viss jeg gjør det slik, mister jeg båndbredde, tror jeg.
    En T-Split er 0-1000MHz, og i tilleg blir signalet lavere siden denne demper.
    Sjekk at ditt hoveduttak også har endemotstand og at signalet ikke går videre til naboen, slik at evnt problemer bare berører deg.
    Bruk et skikkelig T-ledd, ikke noe fra biltema eller clas ohlson.
    Triax type:102MM/F er en bra en.
    Båndbredde er ikke noe problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •