Ny firmware til Grundig DTR8720? (RiksTV)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny firmware til Grundig DTR8720? (RiksTV)

I går var Grundig-mottakeren vår helt eksepsjonelt ustabil på dagtid! Da jeg restartet boksen på ettermiddagen, gikk jeg inn og sjekket software-versjon i menyen, og da viste den "versjon 2". Jeg husker selvfølgelig ikke om det alltid har vært versjon 2... Kan noen sjekke hva slags software-versjon de har i sin Grundig DTR8720? Opplevde nemlig ingen ustabilitet i går kveld, så det er jo lov å håpe...

Fikk forøvrig et Conax CAM v5.0 i går som jeg testet i Sony-tv'n med innebygget mpeg4-dekoder, og det funka ikke :?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GTH
    Fikk forøvrig et Conax CAM v5.0 i går som jeg testet i Sony-tv'n med innebygget mpeg4-dekoder, og det funka ikke :?
    Dette vil vel ikke virke før Riks-Tv sier at det skal virke, de må parre camen mot kortet ditt. I dag er Grundig boksen din parret med kortet og kortet vil ikke virke i noen andre produkter, heller ikke andre Grundig bokser.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Dette vil vel ikke virke før Riks-Tv sier at det skal virke, de må parre camen mot kortet ditt. I dag er Grundig boksen din parret med kortet og kortet vil ikke virke i noen andre produkter, heller ikke andre Grundig bokser.
    Det er jeg ikke overbevist om, men det skal jeg teste hos naboen i løpet av uka!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to bokser, og kan ikke flytte kortene frem og tilbake...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du registrert begge boksene opp mot det samme kortet hos rikstv?
    Kan gjøres per telefon eller fra https://www.kw.rikstv.no/cw/pages/login.aspx

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... hvordan skal de kunne parre kort og mottaker når de ikke modifiserer noen av delene når man henter dem i butikken? Det var helt tilfeldig hvilken boks og kort jeg fikk... Da må de i såfall legge inn en spesiell kode i sendingene sine da, for hver mottaker/kort-kombinasjon...?

Men uansett, hva slags software-versjon har deres bokser?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... hvordan skal de kunne parre kort og mottaker når de ikke modifiserer noen av delene når man henter dem i butikken? Det var helt tilfeldig hvilken boks og kort jeg fikk... Da må de i såfall legge inn en spesiell kode i sendingene sine da, for hver mottaker/kort-kombinasjon...?

Men uansett, hva slags software-versjon har deres bokser?
    Forhandleren sender inn de opplysningene i kontrakten. Mulig det er litt forskjellig for gratiskortene som gir TV2.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Forhandleren sender inn de opplysningene i kontrakten. Mulig det er litt forskjellig for gratiskortene som gir TV2.
    Hos meg scannet de strekkoden på utsiden av eskene til decoderne, samt strekkoden til kortene. Fikk beskjed om å holde dem adskilt, slik at riktig kort kom i riktig boks.

Sending hos meg var stabil i går. Jeg har sw ver 2

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TytnII
    Hos meg scannet de strekkoden på utsiden av eskene til decoderne, samt strekkoden til kortene. Fikk beskjed om å holde dem adskilt, slik at riktig kort kom i riktig boks.

Sending hos meg var stabil i går. Jeg har sw ver 2
    Hvordan greier Rikstv å parre kort og dekoder når de ikke har tilgang til boksen og kortet etter kunden har tatt det med seg? Sender de ut spesielle koder over bakkenettet som parrer kort og dekoder, eller endrer de signalene de sender ut til alle?
    Det skal visst ha vært noe ustabilitet på dagtid i dag med Grundigboksen, selv om vi har versjon 2...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir gjort ved at kvar boks har sin NTV ID og kvart kort har sitt kortnummer. Desse blir registrert ilag når en kjøper boksen og da blir kortet "parret" med boksen.

Så har det med dekodinga å gjera at ein ikkje kan bytte kort og boks om kvar andre. Nett som på på Canal digital eller Viasat.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok nettopp det de gjør ja! De sier jo også at det første gang kan ta 10 min før kortet virker i boksen, og det er nok nettopp for at det tar litt tid før nettopp din pairing id er sendt ut og mottatt av boksen.

Jeg har også versjon 2.

Øystein

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •