RiksTv, hakking (dårlig signal?) *Bilde*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RiksTv, hakking (dårlig signal?) *Bilde*

Hei trenger hjelp

Problemet med hakking(vil kalle det mer slowdowns) er at man kan se det godt på rulle tekster, folk som løper eller biler som kjører. Det er akkuratt som alt går smooth som vanlig tv også begynner den å henge litt etter, akkuratt som når man ser på en dårlig kvalitets clip.. (Kvaliteten er nog det sammen med det blir litt slowdowns)

Dette skjer mest på de norske kanalene som:

TvNorge, Tv2 (Zebra, filmkanalen, nyhetskanalen) og kanalen FEM...

Virker som det bare er problemer der...

På noen andre kanaler eller stort sett alle når man ser på feil svart bakrund så har jeg mange blasse streker(svart og hvit, så vidt synelig) i bakrunden som går over hele tven. Dette er ikke noe stort problem men virker som bilde er delt opp selv om det ikke er sånn når det vises programmer som ikke har svart bakrund.

Jeg bruker en gammel husantenne som jeg mener er litt dårlig stand siden vi ikke en gang fikk inn nrk 2 på den før RiksTv og tv norge var stadig dårlig..

Dette har vel mest sannsynelig noe med signalet å gjøre? Det ligger på ca 50-60 hele tiden.. Men gir dere et bilde slik at dere kan se hva jeg mener også kan dere kanskje forklare hva jeg bør gjøre om jeg i det hele tatt bør gjøre noe.

Dere som vet noe, vær så snill å hjelp...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melvh
    Hei trenger hjelp

På noen andre kanaler eller stort sett alle når man ser på feil svart bakrund så har jeg mange blasse streker(svart og hvit, så vidt synelig) i bakrunden som går over hele tven. Dette er ikke noe stort problem men virker som bilde er delt opp selv om det ikke er sånn når det vises programmer som ikke har svart bakrund.

Du har veldig bra signal - mye bedre signal enn jeg har. Så lenge kvaliteten er 100% så har du ingen feil i signalet.

Jeg fikk selv et problem med at Grundig boksen ikke søkte inn de frekvensene som er best der jeg bor. Måtte derfor gjøre et kanalsøk uten antenne tilkoblet (sletter i praksis kanallisten) og etterpå søke manuelt på de frekvensene som gir bra og stabilt signal. Har ikke hatt noen store problemer med Grundig boksen.

Hvis du ser antydning til striper i bildet så tipper jeg at du har satt mottageren til å gi ut 1080i. Oppskalering til 1080i ser like dårlig ut som i Canal Digitals HDTV dekoder.

Grundig oppskalerer veldig dårlig til 1080i men gjør en mye bedre jobb på oppskalering til 720p (også betydelig bedre enn Canal Digitals HDTV dekoder). Det er i allefall slik det ser ut på Pioneer 507XA. 720p ser betydelig bedre ut enn 576i så oppskaleringen er et større kvalitetsløft enn selve HDMI overføringen. Kvaliteten på oppskaleringen er likevel ikke i nærheten av oppskaleringen som gjøres i satellitt mottagere som f.eks. Humax HDCI-2000. I Grundig mottageren blir det sagtann effekter ved oppskalering til 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei den går på 568i eller hva det er.. Det er sånne svarte/grønne striper som er så vidt synelig over hele skjermen

er slik :

---------------------
    ---------------------
    _------------------
    --------------------

-----------------

noe sånt noe bare at de ikke synes så bra.

Og det største problemet her er hakkingen på de norske kanalene, at alt går smooth først også plutselig går de nesten i slowmotion før det ser ut som det blir satt på play igjen eller fastforward om man tenker det slik..

Yea yea :P ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slik ser strekene ut.

og tv jeg har er Toshiba 42Z3030D

Slik har jeg det. et mareritt å se på tv i mørke

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du investert i en god kabel mellom antenne og boks? Husker RiksTV gikk ut med at hvis man sliter med hakking så kunne dette være en av løsningene. Så kanskje prøve å skaffe deg en god og solid kabel fra antenne til boks?

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig vs Sagem.

Sitat Opprinnelig postet av bobboen

og tv jeg har er Toshiba 42Z3030D

Slik har jeg det. et mareritt å se på tv i mørke
    Du har akkurat det samme problemet som meg!
    Jeg har byttet dekoder to ganger uten at det hjelper, må være en generell feil på Grundig dekoderene uansett hva RiksTV sier.
    Til meg ble stripene nesten borte når jeg satte oppløsning til 1080i, men best bilde (bortsett fra stripene) var det når jeg satte dekoderen til å sende ut 576i, på andre oppløsninger ble bildet blasst og uklart (Panasonic PV60).
    Har nå etter anbefaling fra RiksTV byttet til Sagem.
    Her er ikke stripene synlige og svartnivået oppfattes også å være bedre.
    Så langt så godt, men...
    Sagem kan ikke sende ut 576i på HDMI, kun 1080i, 720p og 576p.
    Resultatet er at bildet oppleves som mer "uklart" enn det var på Grundig, bildet er vel så bra med scart som med HDMI. På Grundig var HDMI helt klart best.
    Legg til dårlige innstillinger for å endre størrelsesforhold på bildet, elendige og mangelfulle menyer(epg), treg fjernkontroll med dårlig rekkevidde og varierende lipsync så oppleves Sagem som et uferdig og gammeldags produkt.
    På alle disse punktene var Grundig mye bedre, men så var det disse stripene da.
    Angrer nå på at jeg gikk for RiksTV sitt tilbud og vurderer å si opp hele greia og montere parabol istedet!

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riks-TV sug ræva...
    Har hatt dette en stund, kort rett i tv'n, og fri sikt, fra min ute antenne og rett over fjorn til riks-tv senderen, og ennå hakket og låste det seg noe så inni hælvette... Spesielt vaisat4 og tv3..tvn og tv2 tror jeg også..

Hva **** er dette for noe piss?
    Noen andre som er plaget med at riks-tv signaler suger dritt?

Ringte de og fikk beskjed om at jeg måtte kjøpe meg en bedre antenne og bedre antenne kabel, KA **** E DET FOR NÅ PISS???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Riks-TV sug ræva...
    Har hatt dette en stund, kort rett i tv'n, og fri sikt, fra min ute antenne og rett over fjorn til riks-tv senderen, og ennå hakket og låste det seg noe så inni hælvette... Spesielt vaisat4 og tv3..tvn og tv2 tror jeg også..

Ringte de og fikk beskjed om at jeg måtte kjøpe meg en bedre antenne og bedre antenne kabel, KA **** E DET FOR NÅ PISS???

Hva slags utstyr bruker du? Hvis du kan gi meg litt informasjon om det så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riks-TV sug ræva...

Når man ser enkeltes språk, tror jeg det må være en tøff jobb for de på helpdeskene..............

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benoni
    TRor det må være en tøff jobb på helpdesk..............
    Ja, virke som det e mange som plages med dette..
    Fant mange poster med det her når jeg søkte litt på kvasir og google ...

Drit opplegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drit opplegg...
    Det er vel uansett mulig å ordlegge seg seg litt annerledes? Tror det er bedre å forklare problemene i konsist ordelag uten å komme til konklusjoner før løsning er funnet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av melvh
    Hei trenger hjelp

Første betingelse for å se på digital bakkesendt tv er å ha utstyret i orden...
    Antenne som er laget for å ta i mot digital tv, og ny kabel=coax med ordentlige plugger osv osv sjekk ntv.no for gode råd....og signalstyrke er ikke alt...kvaliteten på signalstyrken er mer viktig...lykke til

ps: og mens analoge tv signal med refleks laget dobbeltbilder, så liker de digitale signalene reflekser...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drit opplegg...
    Skjønner at du har problemer med noe av utstyret ditt, kan du gi meg litt mer informasjon om hva slags utstyr du bruker?
    Hvilken boks bruker du? Antenne? OSV, så kan det hende vi kan finne en løsning på problemet ditt.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    Skjønner at du har problemer med noe av utstyret ditt, kan du gi meg litt mer informasjon om hva slags utstyr du bruker?
    Hvilken boks bruker du? Antenne? OSV, så kan det hende vi kan finne en løsning på problemet ditt.
    Har en del problemer ja.. Bor i bodø, post nummer 8012, adr: svendborgveien, så kan du også se at jeg bor i 'rett ved siden av' senderen, selfølgelig i bunnen av fjellet.. Har cam stående i en Philips 5404 tv, og inne antenne 'One for all - SV9360 R01' ...med en antenne kabel på ca 10m ..
    (dette siden antennen på stå i vinduet for og finne noen kanaler som helst)...
    Og bruker da en enkel kabel, kjøpt på elkjøp...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har en del problemer ja.. Bor i bodø, post nummer 8012, adr: svendborgveien, så kan du også se at jeg bor i 'rett ved siden av' senderen, selfølgelig i bunnen av fjellet.. Har cam stående i en Philips 5404 tv, og inne antenne 'One for all - SV9360 R01' ...med en antenne kabel på ca 10m ..
    (dette siden antennen på stå i vinduet for og finne noen kanaler som helst)...
    Og bruker da en enkel kabel, kjøpt på elkjøp...
    Du bør sjekke signalstyrke og signalkvalitet. Er de under anbefalte verdier er vel løsningen å montere en utendørs antenne. Ser i andre tråder på forumet at mange har dårlige erfaringer med innendørs antenner. Lykke til!
    Hilsen fra Rønvik.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel uansett mulig å ordlegge seg seg litt annerledes? Tror det er bedre å forklare problemene i konsist ordelag uten å komme til konklusjoner før løsning er funnet.
    hehe.. ble nok skrevvet i et øyeblikk hvor få kanaler på tv'n virket

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør sjekke signalstyrke og signalkvalitet. Er de under anbefalte verdier er vel løsningen å montere en utendørs antenne. Ser i andre tråder på forumet at mange har dårlige erfaringer med innendørs antenner. Lykke til!
    Hilsen fra Rønvik.
    Joda, har tengt på ute antenne, men er så mye styr, og koster jo litt.
    Tok jo seff. ikke vare på kvitten fra elkjop på inne antennen, og den kostet jo en halv tusen lapp.. så er det jo ikke akkurat mitt hus da, bor i en kjeller... så er nok ikke bare og hive opp ting på veggen... Vet ikke helt hvor jeg får målt signalstyrke / kvalitet.. har ikke boks, men som sakt rett i tv'n...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har tengt på ute antenne, men er så mye styr, og koster jo litt.
    Tok jo seff. ikke vare på kvitten fra elkjop på inne antennen, og den kostet jo en halv tusen lapp.. så er det jo ikke akkurat mitt hus da, bor i en kjeller... så er nok ikke bare og hive opp ting på veggen... Vet ikke helt hvor jeg får målt signalstyrke / kvalitet.. har ikke boks, men som sakt rett i tv'n...
    "Boksen" er innebygd i Tv'en. Håper du har bruksanvisning da. Det står det nok hvilken meny du skal gå inn i for å sjekke disse verdiene.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Boksen" er innebygd i Tv'en. Håper du har bruksanvisning da. Det står det nok hvilken meny du skal gå inn i for å sjekke disse verdiene.
    Joda, har nok en plass

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

risk tv

Så var det på`ann igjen ....
    Om riks tv er så jævli bra og alt er mitt og utstyrets feil, hvorfor funker tvn fram til klokken 4 da? Og fra 4 og utåver hakker det på alle kanaler - hele tiden.. Vell, uten om i reklame pausene da.. av en markelig grunn.. -eller?

Æ blir så førbanna!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •