CD HD - skalering av bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD HD - skalering av bilde

Nettopp fått hd-dekoderen i hus her. Virker litt plastic fantastic, men bildet var bra.

Er det umulig å få dekoderen til å sende alle kanalene i 16:9/full screen med kun hdmi koblet til tven?

Dette gjelder vel omtrent halvparten av kanalene i pakka..

Ved å bruke "hd" knappen på fjernkontrollen kan jeg endre bildet til full screen, men denne innstillingen forsvinner så fort man skifter kanal..

Noen forslag bortsett fra å koble analog kabel til tven...?

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en feil i tuneren som gjør bildet slik. Ifølge CD så skal det komme en softwareoppgradering som vil fikse dette. Personlog så har jeg bestilt meg en Yamaha rx 1800 reciever somjeg har tenkt å kjøre bildet gjennom med oppskalering. Litt spent på hvordan det blir.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thsun
    Nettopp fått hd-dekoderen i hus her. Virker litt plastic fantastic, men bildet var bra.

Er det umulig å få dekoderen til å sende alle kanalene i 16:9/full screen med kun hdmi koblet til tven?

Dette gjelder vel omtrent halvparten av kanalene i pakka..

Ved å bruke "hd" knappen på fjernkontrollen kan jeg endre bildet til full screen, men denne innstillingen forsvinner så fort man skifter kanal..

Noen forslag bortsett fra å koble analog kabel til tven...?
    HD knappen er dessverre den eneste løsningen på kanaler som sender 4:3. Dette er noe som Sagem bør kunne fikse i software.

Det finnes også kanaler som alltid sender 16:9 og som selv sender ut de sorte stolpene i video(pillar box) når de sender 4:3 programmer. F.eks. NRK3 og FEM. Dette vil ikke kunne fikses i software.

Strekking av 4:3 til full skjerm gir helt feil proporsjoner/bildegeometri men foretrekkes av mange likevel (inkl. meg selv).

Sagem boksen kan faktisk strekke NRK3 og FEM bildene til full skjerm vha. HD knappen noe f.eks. Humax HDCI-2000 ikke klarer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •