Billigst mulig digitaltv. Har kabeltv fra før

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billigst mulig digitaltv. Har kabeltv fra før

Heisann!
    Jeg har vanlig kabel tv fra canal digital gjennom boretslaget fra før som er inkl. i husleia... Hva er den absolut billigste måten det går an å få digital tv på? Har jo alle kanalene fra før...

Jeg blir helt forvirra av alt som står på de forskjellige sidene

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på du MÅ gjøre noe som helst ?
    Lurer på om analog kabeltv regnes som digital-tv i denne sammenheng ?

Ring til CD og hør ..
    Med mindre du vil ha flere kanaler og/eller bedre bilde? Da blir sikkert CD det billigste alternativet ?

Eller du kan skifte til GET , de får visst fortsette med analog kabel etter det "slukkes".
    Ingen hast med bakkenett: Get fortsetter med analog kabel-TV - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos pappa blir det sinnsykt mye bedre bildekvalitet når jeg kikker på tv gjennom dekoderen i forhold til vanlig kabel tv... regner med jeg får en kraftig forbedring hos meg og på 37" lcd... for det er ganske kornete...

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuuDpus
    Heisann!
    Jeg har vanlig kabel tv fra canal digital gjennom boretslaget fra før som er inkl. i husleia... Hva er den absolut billigste måten det går an å få digital tv på? Har jo alle kanalene fra før...

Jeg blir helt forvirra av alt som står på de forskjellige sidene
    Hei

Det absolutt billigste er hvis borettslaget ditt oppgraderer sin avtale med CD til også å omfatte Digital-TV. Da vil alle beboerne få hver sin dekoder, og husleia økes kanskje med noen få kroner. Dette må du undersøke med styret i borettslaget ditt.

Alternativ 2 er at du selv går til innkjøp av digital-dekoder. De koster fra 795,- til 2.495,- avhengig av om du vil ha den helt enkle typen, eller med PVR eller evt HDTV.
    I tillegg kommer en årlig kortavgift på 299,-.
    Du bør i så fall ringe CD på 06090 slik at de kan finne ut hva slags kabelnett du er tilkoblet og hva som er mulig å levere til deg.

I tillegg til at en digital-dekoder også gir mye bedre bilde (i alle fall på en LCD eller Plasmaskjerm), er det også forskjell på antall kanaler hos CD. Har du kun analoge signaler er det vel 18 kanaler i "grunnpakka", mens med dekoder får du 31 kanaler for samme pris.

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •