BKK med fiber/Altibox til privatmarkedet i Hordaland

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BKK med fiber/Altibox til privatmarkedet i Hordaland

Endelig fiber i Hordaland/Bergensområdet

BKK har som mange andre kraftselskaper inngått avtale med Altibox og skal tilby fiberløsninger til privatkunder i Hordaland. Utbyggingen starter i 2008 ut i fra hvor interessen er størst og hvor det allerede ligger eksisterende fiber infrastruktur.

Les mer på websidene til BKK. Altibox fra BKK

Cyberdog

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var ikke akkurat for tidlig!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt dette i ett år allerede jeg, vestlandet (Bømlo)

Dere har noe å glede dere til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke Altibox-løsningen i detalj, men er det dual tuners og PVR funksjonalitet her?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runewa
    Kjenner ikke Altibox-løsningen i detalj, men er det dual tuners og PVR funksjonalitet her?
    Ikke foreløpig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleanl
    Ikke foreløpig.
    *Sukk* Dette blir jo mest bare for å få luftet frustrasjonen, da... Er det pga rettighetsproblematikk rundt opptakene? Altså, hvilken produsent av slik utstyr (og tilbyder) i 2007 er det som ikke tror at det kan være aktuelt for abonnentene å kunne ta opp et program og se det senere? Og å gjøre dette mulig i samme boksen, slik at man slipper digital-analog-digital konverteringen hvis man må bruke en ekstern HD-opptaker?

Get tilbyr jo dekoder med PVR, så de har jo tydeligvis løst dette med rettighetene. Jeg NEKTER å ha digitale TV-signaler, digital TV og så måtte lagre opptakene mine analogt!

*Sukk*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Altibox, kan ikke si er jeg fornøyd!

Jeg har hatt denne Altibox'en i hus noen dager nå, og jeg er rett og slett veldig skuffa!

Følgende synes jeg suger herfra til evigheten:
    -Fjernkontrollen! Trege taster, plastikk-inntrykk.
    -Kanalskifte, tregt Vi lever i 2007 gjør vi ikke?
    -Så kommer kanskje det værste.. Generell kvalitet på TV bildene. Jeg synes rett og slett ikke at bilde er så mye bedre enn mitt gamle signal fra GET, levert rett på koax kabel.
    Jeg har koblet Altibox'en til TV'en med HDMI kabel, valgt 720p i setup-menyen til Altiboxen, men allikevel kan jeg ikke si at jeg er veldig imponert over bilde.
    Jeg sammenlikner med det analoge signalet fra GET (levert på std. koax) og selvsagt fra DVD, koblet til TV'en via komposite kabler.

Skal det være sånn?

Jeg har EB som min leverandør av Altibox.

Vi har jo tilbud om filmleie over fibernettet, men søren om jeg vil leie film med så dårlig kvalitet til 39,- eller 49,- pr. stk.

Newcomer jocke sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BKK har nå valgt ut to områder i Bergen, som utgjør ca. 1000 husstander. De kjører samme rutine som alle andre plasser, at dersom over 60% sier ja, bygger de ut.

Jeg bor i ett av de to utvalgte områdene (Fana/Nordås) og har takket ja. Dersom de får nok folk, skal alle være oppkoblet mot fiber innen tidlig høsten 2008.

Regner med at de får nok folk, da det ikke har vært et problem hittil.

Et par spørsmål;

1) Vi får fiber inn i huset. Denne kobles til "hjemmesentralen". Jeg har forstått det rett at det kun trengs å trekkes vanlig cat5/cat5e-kabler til Altiboxen? Er ikke behov for noe coax e.l.?

2) Er det mulig å få TV-kanalene fra denne Altibox-løsningen inn på en HTPC, som f.eks. Media Portal?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått brev i posten om at Fredrikstad Fibernett nå tilbyr PVR. Ingen info om pris osv, men det tyder iallefall på at det er ting på gang. Såvidt jeg kan huske så var det dual-tuner osv. 50 timers opptak reklamerte de med, men HD-størrelse sto ikke. Jeg har ikke sjekket nærmere da jeg uansett vil bruke stand-alone HD-opptaker slik at jeg kan brenne ut matriell ved behov.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenn_osterud
    Jeg har hatt denne Altibox'en i hus noen dager nå, og jeg er rett og slett veldig skuffa!

Følgende synes jeg suger herfra til evigheten:
    -Fjernkontrollen! Trege taster, plastikk-inntrykk.
    -Kanalskifte, tregt Vi lever i 2007 gjør vi ikke?
    -Så kommer kanskje det værste.. Generell kvalitet på TV bildene. Jeg synes rett og slett ikke at bilde er så mye bedre enn mitt gamle signal fra GET, levert rett på koax kabel.
    Jeg har koblet Altibox'en til TV'en med HDMI kabel, valgt 720p i setup-menyen til Altiboxen, men allikevel kan jeg ikke si at jeg er veldig imponert over bilde.
    Jeg sammenlikner med det analoge signalet fra GET (levert på std. koax) og selvsagt fra DVD, koblet til TV'en via komposite kabler.

Skal det være sånn?

Jeg har EB som min leverandør av Altibox.

Vi har jo tilbud om filmleie over fibernettet, men søren om jeg vil leie film med så dårlig kvalitet til 39,- eller 49,- pr. stk.
    Jeg synes ikke kanalskifte er så tregt, jeg. Det er ikke momentant, men heller ikke veldig tregt. Rundt halvannet sekund, kanskje?

Når det gjelder bildekvalitet så er det jo varierende bitrate på de forskjellige kanalene, men NRK og TV2 pleier å være veldig bra her hos meg. Jeg kjører 1080i ut fra Altiboxen (1960-boksen) til en Samsung 40F86, og det fungerer strålende. Jeg har ikke prøvd 720p, jeg kan ikke se at det skulle ha noen hensikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i bergen i fana/steinsviken og har nettopp bestillt Fiber alitibox fra bkk:P

skulle egentlig betale 7000 for grave arbeid, men selgeren trodde vi bodde i Rekkehus, så vi får det for leilighetspris som er på bare 2000:P egentlig bor vi jo i enebolig og skulle betalt 7000:P men dette blir bare om et par andre naboer bestiller og, gleder meg sinnsykt

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe mer mtp BKK og utbygging i de utvalgte områdene i Bergen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt for en god stund siden, men har ikke fått noe informasjon om det blir utbyggning. tenkte å ringe til lyse/bkk å spørre om ikke så lenge. jeg bestiltle bare Fiber uten tv og det.

Newcomer BF-Medic sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i Mannsverk-blokkene og har fått beskjed om at jeg får besøk på torsdag denne uken for oppkoblingen av selve altibox'en. Linjene inn til blokkene og leilighetene har vært på plass en god stund.

De hadde tidligere oppgitt at dette skulle ha vært gjort innen 30.juni, men 3-4 ukers forsinkelse er vel å forvente.

Er veldig spent på resultatet...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått bekreftet pr. mail fra BKK at Altibox skal være online i Fana-området fra 2.oktober.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk Brev 22.08.08 der det står:

Vi er glade for at du har bestilt Altibox fra oss.

I ditt boligområde holder vi fortsatt på med salg av produktet, men det har tatt lengre tid enn forventet.

Derfor har du ikke hørt fra oss på en stund, og vi beklager dette.

Vi vil etter hvert sende deg mer informasjon om det videre arbeidet.

Vennlig hilsen

BKK

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det idag jeg også. Sikkert en dårlig unskyldning for at de ikke planla godt nok før de reiste på fellesferie, og så har ting stått på is i ferien.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fiber BKK, LYSE mm.

Noe av poenget med denne løsningen er jo å få en leverandør av Bredbånd, telefoni og tv signaler.

Svigers vil spare flere hundre kroner pr. mnd. ved å benytte dette tilbudet, de bruker i dag de billigste alternativene.

Teknologien på dette virker det som om er i 2 rekke, her har de laget et godt produkt som kan gjøre ting billigere og enklere for folk flest. samtidig får man jo fiber.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått Altibox igang, mangler fremdeles IP telefon, men den kommer når BKK har ordnet med Telenor for meg.

Internett går som en drøm.
    TV er jeg ørlite skuffet over, har brukt endel tid på å innstille TV'en, og det er nå nesten tilnærmet lik bildekvalitet som med CD parabol.
    Litt lite innstillingsmuligheter på STB'en.
    En annen ting som skuffet var leiefilmutvalget i nettportalen (dyrt og dårlig:-( ).
    Internett surfing via portal var bare tøys...jeg får det ikke til ihvertfall
    Også er det ikke norske tegn i tekst TV.

Brukte også mye tid på å finne ut hvordan jeg skulle legge inn TV boksen i Harmony'en.

FC

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •