Kvalitet på Canal Digital Kabel TV HD-dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitet på Canal Digital Kabel TV HD-dekoder

Hei,

jeg er en av de "heldige" som har gått til innkjøp av HD-dekoderen fra CD, og jeg lurer på om det er flere som er misfornøyde med denne?

1. EPG!
    EPGen er jo bare helt latterlig dårlig. For det første så følger den ikke med i det hele tatt når jeg skifter kanal. Den kan f.eks. vise programmer som avsluttet for flere timer siden, eller den kan fortsette å vise forrige times program helt opp til et kvarter inn i en ny time. Maks irriterende!
    I tillegg så vises programmene for en gitt kanal i selve EPG-menyen feil program! Den kan f.eks. vise mange NRK-program når jeg har valgt TV2 osv osv.
    2. Tekst-TV
    Når jeg blir tvunget til å se TV gjennom dekoderen så forventer jeg en tekst-tv som ikke bruker votter og vintre på å lete etter sider. I tillegg så har jeg lagt til med den (u?)vanen at jeg skriver inn et sidenummer,f.eks. 201, og går tilbake til TV-modus for å se der mens tekst-tv'en henter inn siden. Dette fungerer jo knirkefritt på ALLE TVer jeg noen gang har brukt, men ikke på dekoderen. Nei, der nullstilles tekst-TVen når jeg trykker på 'EXIT' for å få se hele TV-bildet. Her kan jo ikke designerene ha brukt hjernen i noen voldsom grad...
    3. Generell byggekvalitet og utseende.
    OK, dette er vel ikke så voldsomt viktig, men det irriterer meg likefullt. Hvordan er det mulig å lage en så inni granskauen kjedelig og totalt ubrukelig design på noe som mange setter inn i TV-møbelet sitt? Den er altfor stor, og det er jo klin umulig å sette noe på selve boksen, da den skrår forover...I tillegg så burde kort-inngangen vært på baksiden, fri for nyskjerrige barnehender! Jeg har tilgode å se dekodere som har gjort dette, så dette er jeg ikke overrasket over. Irriterer det meg uansett? Gjett om... Spesielt siden guttungen min er 9mnd og ikke skjønner forskjell på 'Nei!' og 'Trilletur'!

Jeg har sendt en mail til CD med de 2 første punktene mine, så jeg venter spent på tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan1978
    Hei,

j
    3. Generell byggekvalitet og utseende.
    OK, dette er vel ikke så voldsomt viktig, men det irriterer meg likefullt. Hvordan er det mulig å lage en så inni granskauen kjedelig og totalt ubrukelig design på noe som mange setter inn i TV-møbelet sitt? Den er altfor stor, og det er jo klin umulig å sette noe på selve boksen, da den skrår forover...I tillegg så burde kort-inngangen vært på baksiden, fri for nyskjerrige barnehender! Jeg har tilgode å se dekodere som har gjort dette, så dette er jeg ikke overrasket over. Irriterer det meg uansett? Gjett om... Spesielt siden guttungen min er 9mnd og ikke skjønner forskjell på 'Nei!' og 'Trilletur'!

Jeg har sendt en mail til CD med de 2 første punktene mine, så jeg venter spent på tilbakemelding.
    Min datter på to år nappa ut kortet og satte tenna i det. Please insert card fik jeg opp da. Kortet var ødelagt.

Ringte CD forklarte situasjonen og fikk kortet dagen etter! Det var kjapt må man si!

Eller så er det jo latterlig at det ikke er en skuff eller noe foran kortet. Jeg har teipa som **** rundt dekoderen for at ungene ikke skal nappe ut kortet.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også irritert meg over de to første punktene. EPG og Text-tv er helt ubrukelig ...
    Da jeg har parabol, kan det virke som om min dekoder ser annerledes ut enn deres. Parabol-dekoderen er veldig liten, men stygg.
    Kvalitetsmessig er det mye å utsette på. Mangler en masse enkle funksjoner som den gamle Force'en hadde. Eksempelvis noe så enkelt som en "back"-knapp som gjør at man hopper tilbake til forrige kanal man så på.
    Også kan man ikke skifte kanal med pil opp/ned , slik som på andre. P+ og P- er plassert på et helt nytt sted for meg ... håpløst...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tredjeparts dekoder til CD?

Feilpost

Newcomer Bareare90 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tregheten på tekstv løste jeg følgende:
    Kjører HDMI og Scart inn på tven, skrur over fra HDMI til Scart når jeg skal bruke tekstv, og så bruker tekstv på tven(Samsung)
    Funker fjell da Men ellers ikke særlig happy for kjøpet av HD-dekoderen, med tanke på hva man betaler/hvor få programmen som er noe å se på:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny (PVR) HD Dekoder på gang ?

Leste noe om en ny (Sagem ?) dekoder som svenskene nå er testkluter for (bugs etc.) før slipp i Norge ca. etter nyttår.
    Noen som kjenner denne ? pris ? bedre enn den dritten som leveres nå (HD103-C)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •