Dårlige signaler fra Get

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlige signaler fra Get

Min mor har analogt kabel-TV fra Get. Signalene er dårlige og billedkvaliteten elendig. Anlegget er gammelt og faller også stadig ut.

Hvis hun nå bestiller digitalboksen fra Get vil hun da få bedre bilde?
    Signalene er jo de samme.

Har snakket med Get og de mente bildet ville bli mye bedre, men jeg stoler ikke helt på dem.

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har konvertert fra analog Get til digital, og kan i alle fall si at bildene ble mye bedre for meg. Til og med min 12 år gamle Panasonic 28" CRT fikk nytt liv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Min mor har analogt kabel-TV fra Get. Signalene er dårlige og billedkvaliteten elendig. Anlegget er gammelt og faller også stadig ut.

Hvis hun nå bestiller digitalboksen fra Get vil hun da få bedre bilde?
    Signalene er jo de samme.

Har snakket med Get og de mente bildet ville bli mye bedre, men jeg stoler ikke helt på dem.
    Hvis de analoge signalene er dårlige har du et signalproblem i utgangspunktet. Hopper du over på en digital-dekoder får du bedre bilde, men det kommer sannsynligvis til å hakke som en DVD du har slepet med sandpapir. Det du bør gjøre er å gå over kablene i huset ditt og prøve å bytte ut / korte ned coaxen fra uttaket i veggen og til TV'en. Fordelere sånn som t-splitter etc kan også være signal-killers.

Hvis du ikke finner ut av det bør du be get om å sende en tekniker. Men vær forberedt på å betale for det hvis du har et gammelt kabelanlegg i huset.

Når signalet er fikset, spretter du over på en digital dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo som du sikkert vet slik at med et digitalt signal er det enten perfekt bilde, eller ikke bilde. Dersom du har så dårlig signal inn til huset at det, som nevnt, blir veldig hakkete bilde har jo GET solgt deg en tjeneste som ikke holder mål. Iht. forbrukerkjøpsloven kan ikke GET selge et produkt som ikke fungerer, så jeg hadde bare bestilt dersom GET tilbyr det hos deg.

Internt i huset riktignok må du selv sørge for at signalet er godt, som nevnt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er snakk om bare en veggboks og ett tv-apparat ville jeg startet med å prøve å bytte antennekabelen og sett om signalet ble bedre da. Det er stor forskjell på kablene (for dårlig skjerming), så styr unna de billigste fra Biltema/Clas O. osv. Dersom Get har kontor i nærheten ville jeg tatt turen innom der og spurt (det gjorde jeg - fikk med en kvalitetskabel uten å måtte betale for den) de har skikkelige kabler liggende

Dersom anlegget i boligen er omfattende kan det være fornuftig å montere en signalforsterker ved inntaket (kjøpen den av Get eller sjekk hvilken type som anbefales slik at du også er sikret forsterking på retursignalet og at den ikke vil gjøre vondt værre).

Det kan og være smart å gå over alle koblingene i veggboksene, sjekk skjermingen og at endemotstand er montert i boksene som ligger sist på sløyfen(e).

Det er riktig som de sier på kundeservice, dersom signalet er kraftig nok så vil du få mye bedre bilde+lyd med dekoder.

MEN dersom signalet er for svakt vil du sannsynligvis ikke få bilde i det hele tatt, evt vil bildet fryse dersom signalkvaliteten er ustabil.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for glimrende svar.

Mor har krangla mye med Get og kan sikkert gå noen runder til.

Men skal prøve en ny antennekabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Takker for glimrende svar.

Mor har krangla mye med Get og kan sikkert gå noen runder til.

Men skal prøve en ny antennekabel.

Siden disse problemene har vart over lengre tid, er sannsynligheten stor for at feilen ligger i huset et eller annet sted. Før eller siden sender jo tross alt kabelleverandøren ut tekniker for å fikse områdeproblemer. Prøv å være så fingerferdig som mulig, så sparer du penger! Bytt ut t-ledd, kabler og alt som ser ut til å være gammelt og skape dårlig signal. Hjelper ingenting er det selvfølgelig bare å be om tekniker fra Get. Hør også med naboene - hvis det er like dårlige signaler der er vel helt sikkert feilen ute i gata, hvis ikke - vær forberedt på at anlegget i huset er for gammelt og må skiftes ut / fikses.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •