Kort til digital kabel fra CD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kort til digital kabel fra CD

Noen som veit noen triks for å få canal digital til å sende ut nye kort, skal selvsagt betale for de, uten at de sender med dekoder?

Har en farfar som har kjøpt seg flat-tv, med integrert DVB-C tuner. Funker flott med ukrypterte kanaler, men må jo selvsagt ha CAM og kort for å få sett alle kanalene. En telefon til CD forteller med at Nei, de sender ikke ut kort uten dekoder fordi de bruker pairing mellom kort og dekoder. Dette vet jeg jo selv at ikke stemmer, men nei, ingen dekoder, inget kort.

Tips mottas med takk! :-D

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å si at at du har kjøpt en "Force 315-C" på bruktmarkedet. Denne er jo godkjent av Canal Digital. Lykke til. Tragisk at Canal Digital bevisst stikker kjepper i hjulene til folk som faktisk vil bli kunder. Hurra for monopol.

Har to forskjellige kabeltunere selv. Kortet funker like bra i begge to. Så at de ikke kan gi deg kort pga. pairing er jo bare tullball. Dette er bare en råtten strategi for å selge mer av de overprisede og dårlige tunerne sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er helt merkelig at de kan holde på sånn. Skulle ønske Medietilsynet eller Forbrukerrådet kunne tvinge de til å åpne systemene sine litt. DVB-C er jo DVB-C, og Conax er jo Conax. Eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gurban
    Dette er bare en råtten strategi for å selge mer av de overprisede og dårlige tunerne sine.
    Overpriset er vel ta i, de "hiver" nesten boksen etter deg.
    Selfølgelig mot binding i et år.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Overpriset er vel ta i, de "hiver" nesten boksen etter deg.
    Selfølgelig mot binding i et år.
    Den billigste boksen hiver de etter folk ja. Men PVR og hd-dekoderne er ikke akkurat billig med tanke på funksjoner og kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp snakket med CD på telefon, og de ville søren meg ikke sende kort. De ba meg dra innom en forhandler, for Force-dekoderne ble solgt av forhandlere og ikke Canal Digital. "Ta med dekoderen til forhandleren, og han vil gi deg kort."

Jeg var ganske fornøyd med CD før dette, men at det går ann å være så vanskelige, når jeg faktisk forsøker å bruke digital-tv lovlig, uten å bruke deres dekodere, det forstår jeg bare ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle ringe de igjen, og gjorde det. Da kunne jeg få kort, men de måtte ha dekoder-nummer. Det har jeg jo selvsagt ikke. Ender med at jeg skriver et surt brev og sender istedet. Selv om det sikker heller ikke hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken tv er det han har kjøpt?

Hei, jeg lurer på hvilken tv det var? Hvis det er en Sony D3000, så vil det komme en offisiell pakke med conax cam+kort fra CD.

Sony med innebygd kabel-TV-mottaker - Electroworld

Ellers så må du vel kjøpe den billigste dekoderen fra CD, og sette den i skapet. Den koster vel 795 kr.

Jeg importerte selv en PVR decoder for flere år siden, og da måtte jeg leie dekoder fra CD i tillegg for å få kort. Når Force dekoderen kom i salg så ringte jeg og sa at jeg ikke trengte å leie dekoder lengre, siden jeg hadde kjøpt meg dekoder selv...

mvh

Jon Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en slik TV ja. Har lest denne, og konfrontert CD med den også, men det hjalp lite. Spennende å se svaret på mitt brev. Det ble brev, og ikke e-post.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony Norge driver jo for tiden å flagger at disse tv`ene kan brukes både mot kabel og digitalt bakkenett. Kanskje verdt å ta en telefon/mail til sony å høre hvordan de stiller seg til at Canal Digital nekter å selge programkort til Sony-tv`ene. Siden de driver å reklamerer med dette må de da også han en dialog med canal digital.

Sony Bravia 40V3000: Sony med innebygd kabel-TV-mottaker - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte nettopp Canal Digital for å få et kort selv. Han så du mener vel dekoder? Nei, jeg har dekoder selv, skal bare ha kort sa jeg. Da sa han vent litt, når han kom tilbake sa han at han ikke hadde lov til å sende kun kort fordi Canal Digital kun skulle brukes med deres godkjente dekodere. Dette er jo helt latterlig.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, CD er håpløse på det her. Kjøpte brukt Force 315c for et par år siden og opplevde litt av samme surret da. Selvom kort+dekoder heldigvis ikke er pairet rent teknisk, så er det tydeligvis en pairing i deres logistikk-/bestillingssystem mellom serienr på dekoder og kortnr... :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonerik
    Hei, jeg lurer på hvilken tv det var? Hvis det er en Sony D3000, så vil det komme en offisiell pakke med conax cam+kort fra CD.

Sony med innebygd kabel-TV-mottaker - Electroworld
    OT: Noen som vet når denne pakken kommer? Og hvor kommer den? Hos CD, eller hos Sony?

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få kort uten dekoder så sier du at du har kjøpt en brukt dekoder. Hvis de spør om serienummer så kan du oppgi dette nummeret:

52850003151021000xx (Erstatt de to siste med valgfrie tall. Dette er til en Force kabel tuner).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital???

Må bare fortelle om en samtale jeg hadde nettopp med CD.

Jeg så her om dagen at HD-kanalene var kommet på kabelnettet.. YAY, tenkte jeg og så at Canal+ Film HD fungerte på htpc'en min med FloppyDTV-kort.

I dag prøvde jeg å ringe til CD og få dem til å aktivere Canal+ Sport HD hos meg.. Det gikk (for å si det mildt) ikke helt som jeg hadde forventa.

Først sa de.. "HD-signalene er desverre ikke kommet til Trondheim ennå, så du må nok vente litt.."

Jeg: "Ehh jo, jeg satt da og så på Canal+ Film HD i går, så det er de nok"
    Hun: "Neeei, det kan da ikke være mulig"
    Jeg: "Jooo.. jeg gjorde da det"

Ok, så godtok hun etterhvert det at jeg hadde fått HD-signalene.. Men da lurte hun på hvilken dekoder jeg hadde.

Jeg: "Jeg har en htpc som har innebygget digitaldekoder.."
    Hun: "Nei, det er umulig å se HD-kanaler på en pc.."

jeg: "Nei, det er det ikke.. jeg satt å så på HD i går"
    hun: "Jaha, det kan jeg ikke skjønne?"

jeg: "OK.. kan dere ikke bare aktivere Canal+ Sport HD da? Så får dere tro at det ikke fungerer. Jeg betaler gladerlig uansett.."

hun: "nei det kan vi ikke, det fungerer ikke..."

Må innrømme at på dette tidspunktet holdt jeg på å le meg ihjel. Jeg flirte høyt til henne på telefonen og sa at dette var jo "litt dumt og litt latterlig"

Så.. Jeg sitter nå uten mulighet for å få en kanal jeg har lyst til å se på, og vil betale for.

Tosker!

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @dreamlord: Har sendt mail de CD support og spurt om akkurat dette... får håpe det ikke ligger så langt frem i tid. Når CD er klare kjøper jeg denne tv'en umiddelbart. :-)

@badseed: Skjønner at sånt er kjipt, men siden jeg tidligere har jobbet på andre siden av bordet (UPC) så har jeg litt forståelse for at kundebehandleren ofte har begrensede muligheter for hva de kan gjøre i sånne situasjoner. Men å krangle hvorvidt kunden klarer å motta noe eller ei blir jo teit da, hehe. :-) Forhåpentligvis er det nok ikke lenge før de åpner opp for bestillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    @dreamlord: Har sendt mail de CD support og spurt om akkurat dette... får håpe det ikke ligger så langt frem i tid. Når CD er klare kjøper jeg denne tv'en umiddelbart. :-)

Om det er 40D3000 du mener så må du skynde deg - den skal vel ut av salg så vidt jeg vet, med bare 32'' igjen.

En annen ting -Badseed: det at du får inn Canal Plus film HD og ikke Canal Plus Sport HD, det kan ikke skyldes at den ene er MPEG-2 og den andre MPEG-4? Jeg mener jeg har lest at en av dem (Canal plus film HD) sendes i MPEG-2.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dreamlord
    En annen ting -Badseed: det at du får inn Canal Plus film HD og ikke Canal Plus Sport HD, det kan ikke skyldes at den ene er MPEG-2 og den andre MPEG-4? Jeg mener jeg har lest at en av dem (Canal plus film HD) sendes i MPEG-2.
    Godt spørsmål. :-D Takk for tipset.

I følge denne siden: Skremmende ekte - Canal Digital har lansert HDTV (Canal Digital) er Canal+ Film HD inkludert i Canal+ Total pakken, så jeg regna med at det var derfor jeg hadde den kanalen. I tillegg får jeg inn SVT HD.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dreamlord
    Om det er 40D3000 du mener så må du skynde deg - den skal vel ut av salg så vidt jeg vet, med bare 32'' igjen.

Tidligere ble CANAL+FILM HD sendt i MPEG2 men fra 20 Juni er den sendt i MPEG4.
    1° West information board - TelenorSBC

Fram til 5 September var også CANAL+FILM HD promovideoene på dagtid sendt ukodet.

Begge er nå MPEG4 men CANAL+SPORT HD krever eget abbonement til kr. 99 pr. måned. CANAL+FILM HD inngår i CANAL+Total pakken men jeg tror muligens det kun er kort som følger med HD mottageren som åpner CANAL+FILM HD.

Produktforside (Canal Digital)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Jeg tror faktisk at det følger med til alle de som allerede har Canal+ Total. Jeg har i kveld sett hele Star Wars Ep3 på Canal+ Film HD, så jeg er sikker på at jeg faktisk har kanalen og ikke bare den ukodede delen.

Men.. hadde det vært mulig å få Canal+ Sport HD for 99,- per måned, så hadde jeg hatt den nå. Men tydeligvis må man kjøpe HD-dekoder fra Canal Digital for å få den kanalen. :evil: :evil: :evil:

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •