Kort til digital kabel fra CD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital - informasjon

Til dere som skal klage til Canal Digital.

Mail
    -----

Jeg sendte xx antall mailer for ca 7-8 mnd siden til de i en klagesak, men fikk aldri noe svar. Jeg synes det er greit å forholde seg skriftlig, fordi det da ikke er noen tvil om "hva som er sagt" om det skulle bli nødvendig å gå tilbake.
    Etter at det hadde gått en måned og jeg ikke hadde fått svar., ringte jeg lyn forbannet til kundeservice. Etter å ha blitt satt over fra 1ste linje, til en 2dre linje, fikk jeg vite at det er samme folka som svarer på mail support, som svarer på telefon support. Men CD prioriterer tlf support, og har derfor 2-3 mnd svartid på mailer !!!

Telefon support
    ----------------

Har snakket med support flere ganger, i mange situasjoner, både når det gjelder kabel tv analog og digital, og internett. Og det vi møter når vi ringer inn er en blod-ekte klassisk første-linje-support ... Om det er noen som ikke vet hva dette er, skal jeg forklare kort.
    De folka på 1ste linje, er vanlige folk, uten noen som helst slags peiling i det hele tatt på hva en cam modul er for noe, eller hvilket kodesystem som brukes til ditt og datt. De har en smørbrødliste, med spørsmål, som de skal gå gjennom, i en hver sak. Og uansett hvordan du vrir og bender på det, så vil du aldri få noe vettugt svar fra en på første linje., Du kan få byttet en defekt tuner og slikt standard arbeid, men ikke noe mer enn det.
    Men, med avvik fra standard prosedyre, så skal de sette saken over til andre linje. Der sitter det folk som faktisk har littegrann peiling, som du kan føre en dialog med. Lenger inn i systemet enn dette har jeg ikke kommet, men jeg antar, at det også finnes en 3dje linje, der de folka med skikkelig god peiling sitter...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Fungusjr: Det du skriver er også helt i tråd med hvordan det fungerte i GET da jeg jobbet der på support for kabel-TV/Digital-TV. Faktisk så rekrutteres det folk som ikke har peiling på TV til disse jobbene, og da mener jeg at til og med mora mi kunne gjort jobben! Det som var standard prosedyre var at dersom vi ikke kunne svare på spørsmål, så skulle vi enten overføre telefonen til en av "ekspertene" på hvert sitt område. Imidlertid var disse så vanvittig mye opptatt at det ble lettere å gi svar ved å ringe opp/sende mail. Vær klar over dette når dere ringer support, jeg legger fort merke til om folk har peiling eller ikke, for de går svært ofte inn i den samme "sjekkpunktslisten" sin og det er vel og bra, for utrolig mange henvendelser er lett å løse bare ved å be vedkommende plugge ut stikkkontakten og prøve igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett kompetanse på de som svarer på telefon, ble det ikke noe kort på meg. De ga seg ikke, mine brev er ikke blitt besvart, og mine e-poster blir besvart på samme måte som på telefon, men standardsvar. Veldig irritert på canal digital nå, men kan tydeligvis ikke gjøre noe med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar frem en gammel tråd jeg - Er du fortsatt uten kort Dezibel?

Jeg er på jakt etter kort selv, og lurer på om det er noen andre som har erfaring med hvordan man skal få fatt i det.

Newcomer Martin-_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg også med her. Var innom Elkjøp på Tiller i Trondheim. De hadde ikke noe svar, han første jeg snakket med sa at CD ikke hadde HD på kabel-tv (tard, tenkte jeg). Den neste sa at jeg måtte kjøpe decoder med kort for å få tak i et. Kan vi ikke spleise på "Hack and Crack kortlagemaskin med koding for alt"? Hehe, fra spøk til alvor, jeg sliter skikkelig med bra bilde når jeg kjører vanlig analog kabel-tv til min mediasenter. Bruker Hauppage! PVR-150 med nyeste nVidia codec's, men bildet blir rett og slett for dårlig når det blir oppskalert til 37". Når jeg kjører kabelen rett i tv'en blir bilder myyyyye bedre!? Den støtter dvb-c (Samsung LE37M86), men jeg har kun grunnpakken uten HD kanalene. Bruker da tv'en digitale signaler, eller er det bare at den har mye bedre bildeforbedringskretser enn PVR kortet i media-pc'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Re hd canal anal

Jeg vil anbefale deg å ta det opp med Fbi Nrk fbr eller tv 2 hjelper deg,
    Be dem oxo teste ut Sagem hd dekodern Get vant jo på sin Pvr dekoder

Publisitet kan få telenor på bedre tanker.

Send inn brev sammen er vi sterke

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin-_
    Slenger meg også med her. Var innom Elkjøp på Tiller i Trondheim. De hadde ikke noe svar, han første jeg snakket med sa at CD ikke hadde HD på kabel-tv (tard, tenkte jeg). Den neste sa at jeg måtte kjøpe decoder med kort for å få tak i et. Kan vi ikke spleise på "Hack and Crack kortlagemaskin med koding for alt"? Hehe, fra spøk til alvor, jeg sliter skikkelig med bra bilde når jeg kjører vanlig analog kabel-tv til min mediasenter. Bruker Hauppage! PVR-150 med nyeste nVidia codec's, men bildet blir rett og slett for dårlig når det blir oppskalert til 37". Når jeg kjører kabelen rett i tv'en blir bilder myyyyye bedre!? Den støtter dvb-c (Samsung LE37M86), men jeg har kun grunnpakken uten HD kanalene. Bruker da tv'en digitale signaler, eller er det bare at den har mye bedre bildeforbedringskretser enn PVR kortet i media-pc'en?
    PVR-150 er ikke et digital kort så det du ser på er analoge signaler.

Har TVen din kortleser (og støtter DVB-C) ser du kanskje på digitale signaler der. Ellers er den analog også.

Skal du se digital TV (uavhengig av HD) på du ha en dekoder med kortleser. Enten separat boks (med SCART eller HDMI kobling til TVen) eller i PCen (Feks denne : Komplett.no - Digital Everywhere FireDTV-C/CI, Firewire, External, DVB-C receiver)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt vedr. kjøp av kun kort fra CD? Noen som faktisk har klart det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikek kort uten dekoder fra CD

Nei

Det er helt umulig å få ut kort fra CD uten å ta med (den billigste) dekoderen.

Har akkurat fått et ferskt kort fra CD (fordi borettslaget opgraderte).

Kan melde at det nye kortet funker like bra med SmartWii og med FireTV produktene som det gamle.

G

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimeligeste nå er jo kr 1.990,- og må en kjøpe CAM i tillegg så kan en nesten like godt kjøpe en PVR. Møkkaopplegg...

Burde være diskutabelt om dette er lovlig da det gir en slags monopolsituasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt billigere men dyrt ja

1500 på Komplett:
    Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver
    + 595 for CAM

Med PVR boksen kan du ikke spille av det du har tatt opp noen andre steder i huset enn på den samme PVR boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Sony D3000 (som referert til lengre oppe i denne tråden) og ville bruke CAM og CD-kort i dette. Har ikkje behov for å ha kabel-tv på pc'en...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •