Kort til digital kabel fra CD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BadSeed
    Jeg tror faktisk at det følger med til alle de som allerede har Canal+ Total. Jeg har i kveld sett hele Star Wars Ep3 på Canal+ Film HD, så jeg er sikker på at jeg faktisk har kanalen og ikke bare den ukodede delen.

Men.. hadde det vært mulig å få Canal+ Sport HD for 99,- per måned, så hadde jeg hatt den nå. Men tydeligvis må man kjøpe HD-dekoder fra Canal Digital for å få den kanalen. :evil: :evil: :evil:

Ta en titt her
    Skremmende ekte - Canal Digital har lansert HDTV (Canal Digital)

Der står det:
    "Abonnerer du i dag på Canal+ Total og bestiller en
    HD-mottaker får du også da tilgang til HD-innhold som
    Canal+ Film HD, Canal+ Sport HD og HDTV-pakken.
    Alt HD-innhold fritt inkludert i 12 mnd ved nytegning av
    Canal+ Total for 12 mnd. "

Hvis du allerede har CANAL+Total og uansett ville abbonert på HD pakken og CANAL+SPORT HD så vil prisen på dekoderen være
    så og si det samme som normal pris for HDpakke med CANAL+SPORT HD i 1 år.

Dekoderen koster kr2490 mens HDpakke & CANAL+SPORT HD i 1 år normalt koster kr.2464.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @badseed: jeg hadde en litt mere oppegående samtale med en kundebehandler fra CD tidligere i dag men det gikk på at jeg trodde Canal+Total-pakken skulle inkludere Sport HD i tillegg til Film HD.

Dette er dessverre kun et introduksjonstilbud hvis man kjøper HD-dekoder, så må nok betale 99,- ekstra for Sport HD og 99,- ekstra for Discover, Vroom og Silver. Tror jeg avventer litt med det, men ser ut som det faktisk skal gå greit å få det hvis man treffer på rett person.

Var forøvrig greit å begynne samtalen med å si at jeg satt og så på den nye Canal+ Film HD-kanalen slik at de visste hva det gjaldt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:Jeg ringte Canal Digital i går, for å oppgi serienummer som jeg fikk beskjed om sist. Da var det en ny beskjed; Vi kan ikke gi deg kort på serienummer, vi må ha dekodernummer som står på dekoderen.

Det hadde jeg jo da ikke, og spurte da hva jeg kunne gjøre. Jo, ta en tur til en av våre forhandlere. Da spurte jeg hvilke forhandlere, kan jeg dra til de som selger parabol også? Ja, det skal ikke være noe problem. Og det gjorde jeg.

Jeg la ut i butikken om saken, og han i butikken skjønte problemet, og trykket seg inn på canal digitals bestillingsside. Han måtte da late som om jeg kjøpte en Force dekoder av han, tastet inn serienummer, og fikk valgt at Canal Digital skulle sende meg kort.

Det blir da spennende å se om det kommer i posten snart Endelig!

Når det gjelder HD som dere skriver om lenger opp her er HD klart i Trondheim ja. Alle PVR-dekoderne ble oppdatert med ny kanalliste tidligere denne uken.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dreamlord
    OT: Noen som vet når denne pakken kommer? Og hvor kommer den? Hos CD, eller hos Sony?
    Er det strengt tatt mulig å kjøpe en CAM bare å putte kortet inni, og så legge inn kanalene? MÅ jeg ha en CAM fra CD?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha CAM, men du får ikke kjøpt denne fra CD direkte. Komplett selger de, og det ligger en del på finn.no. Søk etter Conax, så finner du det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags dekoder var det du tok med deg i butikken? Hvilken butikk var det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam

Hei

Jeg kan bekrefte at det funker fint å bare kjøpe en conax cam modul i D3000, jeg tok med meg mitt canal digital kort og en conax CAM modul til brodern som hadde kjøpt D3000, og det funket veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dezibel
    Du må ha CAM, men du får ikke kjøpt denne fra CD direkte. Komplett selger de, og det ligger en del på finn.no. Søk etter Conax, så finner du det.
    Er det noen forskjell på disse?

Prisene varierer fra 500-1500.........

Virker strengt tatt alle?, som f. eks denne :

CONAX CI Telenor Modul CAM Neuwertig !! bei eBay Module, Sat- Kabelreceiver, TV, Video Elektronik (endet 07.10.07 08:40:05 MESZ)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drowned
    Hva slags dekoder var det du tok med deg i butikken? Hvilken butikk var det?
    Tok ikke med noen dekoder jeg. Tidligere i tråden ble det nevnt serienummer som kunne brukes, og jeg skrev ned det og tok med meg. Det var på Obs! jeg gikk (litt fordi det er der jeg tror de har minst peiling ;-) )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmskrs
    Er det noen forskjell på disse?

Prisene varierer fra 500-1500.........

Virker strengt tatt alle?, som f. eks denne :

CONAX CI Telenor Modul CAM Neuwertig !! bei eBay Module, Sat- Kabelreceiver, TV, Video Elektronik (endet 07.10.07 08:40:05 MESZ)
    Alle som det står CONAX på skal virke. Jeg kjøpte på finn.no; Finn Torget - Conax CAM for parabol og kabel-TV

Har ikke prøvd den enda, men som sagt, alle CONAX-CAM skal virke. Så lenge CAMen er i orden da ;-)

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er svaret jeg fikk ikveld ang kort til Sony D3000 tv'en fra Canal Digital kabel-tv.

"Tv med innebygget dekoder er desverre ikke godkjennt av Canal Digital enda og pr dags dato har vi ingen informasjon hvis dette kommer til e skje i det hele tatt.
    Canal Digital opererer med kort som er tilknyttet til bestemt dekoder og systemet er kallt "Paring" og har med copyright e gjxre."

Merkelig at de ikke selv ønsker å levere egen cam... Forøvrig er det jo litt svada når de påstår at de benytter pairing mellom kort+dekoder. Jeg vet at dette ikke er tilfelle idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk en form for pairing:

Min Canal Digital Dekoder, C1201 eller hva den heter, tok kvelden, og jeg fikk tilsendt en ny. Jeg hadde litt problemer med å få den nye til å virke, så jeg forsøkte å sette kortet fra den gamle i den nye. Jeg fikk da feilmeldingen "Feil kort". Så hver dekoder godtar bare ett kort.
    Dette gjør de sikkert for at man ikke skal ta med kortet til naboen for å se tippekampen osv.
    Så det er pairing, men den går da på hvilket kort dekoderen godtar. Ut fra opplysningene til brukere her, går det ikke motsatt vei.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror den pairingen egentlig kun er i bestillingssystemet deres. M.a.o. det må alltid være oppført en dekoder på et kort. Og slettes den reg. dekoderen på kundekontoen (sånn som når man f.eks. bytter dekoder) så må de samtidig levere ut et nytt kort. Men - så lenge kortet er aktivt (dvs. registrert på en dekoder) så kan det settes inn i hvilken som helst annen dekoder. Det fungerer ihvertfall fint hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dreamlord
    Det er faktisk en form for pairing:

Min Canal Digital Dekoder, C1201 eller hva den heter, tok kvelden, og jeg fikk tilsendt en ny. Jeg hadde litt problemer med å få den nye til å virke, så jeg forsøkte å sette kortet fra den gamle i den nye. Jeg fikk da feilmeldingen "Feil kort". Så hver dekoder godtar bare ett kort.
    Dette gjør de sikkert for at man ikke skal ta med kortet til naboen for å se tippekampen osv.
    Så det er pairing, men den går da på hvilket kort dekoderen godtar. Ut fra opplysningene til brukere her, går det ikke motsatt vei.
    Jeg har ganske nylig testet to forskjellige kort (et gammelt og et nytt) i samme C1201, og bruker Conax-cam til daglig. Begge deler helt uten problemer, så er fortsatt ikke helt overbevist om utsagnene fra Canal Digital om Pairing. Det er fullt mulig de kommer til å innføre dette snart og derfor tar sine forbehold.

"Feil kort" er forøvrig noe jeg opplevde når jeg brukte å sette inn kortet opp ned 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heikkih
    "Feil kort" er forøvrig noe jeg opplevde når jeg brukte å sette inn kortet opp ned 8)
    Tror nok dette er mer sannsynlig enn pairing ja. Parabolkort funker jo også i kabel-dekodere, så nei, pairing bruker de ikke. I alle fall ikke pr. i dag.

Når det er sagt, har jeg fortsatt ikke mottatt noe kort fra CD. Har ringt å etterlyst det, men den første samtalen ble litt merkelig;
    - "Nei, vi sender ikke ut kort til Force-dekodere" sa CD.
    - "Kjære deg" sa jeg, med en irritert tone, "det veit jeg. Men dette kortet ble bestilt hos forhandler, og ikke hos dere. Kanskje du kan sjekke litt en gang til?"
    - Han gjorde det, og kom tilbake igjen; "Nei, vi sender dessverre ikke ut kort til force-dekodere. Men du kan jo høre med Force?"
    - Da tok min tålmodighet slutt med denne stakkaren, og jeg ba om å få adresse eller faksnummer for å sende de et brev, og kanskje da få et skikkelig svar. Det fikk jeg.

Jeg klarte ikke helt å gi slipp på at de svarte så dumt, så jeg tenkte jeg skulle gi de en ny sjanse, og ringte igjen dagen etter. Da var svaret litt mer fornuftig.
    - "Jeg kan desverre ikke søke opp ordrer fra forhandlere, men det tar vanligvis 14 dager fra det blir bestilt, og til du har det."
    - "Takk for svaret" sa jeg. "Da får jeg vente litt til".

Brevet ligger klar til sending, og jeg skal nok sende de et lengre brev med mine erfaringer når jeg har fått kortet. For kundeservicen i denne saken har stinket. I tillegg stinker CDs kort-policy, om at de kun sender kort til godkjente dekodere. De kan faktisk bare la være å ikke supportere de dekoderne de ikke selger selv, og si som så, at kjøper du en egen dekoder er du selv ansvarlig hvis det ikke skulle funke osv. Det gjør jo mobilprodusentene? Ingen der som nekter deg å kjøre den telefonen du selv ønsker?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For kundeservicen i denne saken har stinket. I tillegg stinker CDs kort-policy, om at de kun sender kort til godkjente dekodere. De kan faktisk bare la være å ikke supportere de dekoderne de ikke selger selv, og si som så, at kjøper du en egen dekoder er du selv ansvarlig hvis det ikke skulle funke osv. Det gjør jo mobilprodusentene? Ingen der som nekter deg å kjøre den telefonen du selv ønsker?
    Er så enig, det er helt fjernt. Når CD også presterer å levere såpass billige og dårlige "godkjente" dekodere til kundene skaper jo dette i tillegg et ekstra stort press på support - som igjen er dårlig business for dem totalt sett.

Jeg regner forøvrig med at når stadig flere TV-apparater med tiden vil få innebygde DVB-C tunere er de nødt til å endre til en mer kundevennlig policy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt flere mailer og ringt flere ganger til CD om deres kortpolitikk. Dersom flere gjør det samme og truer med å skifte leverandør vil de forhåpentligvis ta til vettet etter hvert.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Locos
    Jeg har sendt flere mailer og ringt flere ganger til CD om deres kortpolitikk. Dersom flere gjør det samme og truer med å skifte leverandør vil de forhåpentligvis ta til vettet etter hvert.
    Det hjelper jo ikke stort å bytte leverandør siden (alle?) andre leverandører på kabel ,satellitt , bakkenett og IPTV
    alle benytter parring. Såvidt jeg vet leverer ingen leverandører ut smartkort til "ikke godkjente" mottagere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle som det står CONAX på skal virke. Jeg kjøpte på finn.no; Finn Torget - Conax CAM for parabol og kabel-TV

Har ikke prøvd den enda, men som sagt, alle CONAX-CAM skal virke. Så lenge CAMen er i orden da ;-)
    Betyr dette at man bør kjøpe seg en annen dekoder enn C1201 som har mulighet for å bytte CAM kjøpe Conax-Cam fra finn og smekke inn kortet fra C1201 inn i denne?

C1201 SUGER BIGTIME :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billigst på nett

Hei

Dere som har tenkt å bestille en boks fra CD til å sette i skapet for å få kort til HTPC bruk:

Husk at det er billigst å bestille fra nettet.

Jeg bestillte på telefon og måtte betale 300Kr ekstra. Da jeg klagde og spurte om hvorfor jeg ikke var blitt gjort oppmerksom på dette da jeg bestillte på telefon sa de bare at "..beklager, det kan desverre forekomme at medarbeideren glemmer dette.."

Jeg kunne ikke få pengene tilbake uten å bruke angrefrist skjemaet og sende hele greia tilbake og bestille på nytt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •