Bakkenett VS Parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakkenett VS Parabol

Heisann.Har hatt CD og Viasat i årevis, Parabol. Ved en enkel summering av månedsavgifter og kortavgifter blir jeg kvalm.
    Ved utvidelse av kåken samt innkjøp av projektor har jeg nå 4 rom med bilde i.
    Sjekket med Cd og viasat, som begge sier at de er de eneste.. detta blir jo usmakelig dyrt.

Er det mulig å hive ut tallerken og gå over til bakkenett?? ( rimeligere, like bra, mindre kabel?)

Mvh
    Tom

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare det å slippe å ha noe med CD og viasat å gjøre er verdt ganske mye. Har du tilgang til Get der du bor så er det trippelpakka ganske bra. Ekstra dekoder koster 79.- pr. stk. No questions asked...... (Du kan t.o.m låne bort en til mora di som bor på andre siden av byen.....(

Parabol på veggen er heller ikke spesielt pent. Jeg ville aldri være i tvil! Få bort den forvokste middagstallerkenen fra veggen en gang for alle! :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet alternativ er jo å gå over på "lokal" abonnement på en av pakkene,. hvis du tenker litt igjennom har du neppe bruk for alle kanalene, og hvis du går over på bakkenett så blir det jo veldig mange færre kanaler og dårligere kvalitet. Jeg hadde IKKE kommet til å byttet parabol med bakkenett ihvertfall.

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv med noenlunde samme spørsmål. Vurderer nemlig anskaffelse av enten rikstv-pakka eller "norgespakka" fra canal digital... Vet ærlig talt ikke om kabeltv er tilgjengelig her jeg bor....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan trygt hive ut parabolen og gå over til bakkenett det spørs bare på hva du er fornøyd med. Å kjøpe en Riks-tv mottaker vil koste rundt 1500 uten abb. Skal du ha andre kanaler enn standard NRK,TV2 og TVN vil dette tvilsomt bli billigere enn dagens ordning. En annen ting er at bilde over parabol skal angivelig være hakket bedre enn bakkenettet. Har selv CD og kommer til å beholde det samt at jeg kjøper Riks-tv mottaker uten abb. til to andre rom.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror konkurransen blir mer reell når de analoge signalene i bakkenettet slås av og RiksTV kan begynne å tilby tilnærmet like mange kanaler som over satellitt.

Tilgang til HDTV kan bli en ny konkurransevrider og jeg håper at konkurransen mellom satellitt, bakkenett og kabel kan føre til at vi får raskere tilgang til HDTV i Norge. Var i USA for noen uker siden og der hadde de 41 HDTV kanaler i kabelnettet.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    jeg håper at konkurransen mellom satellitt, bakkenett og kabel kan føre til at vi får raskere tilgang til HDTV i Norge. Var i USA for noen uker siden og der hadde de 41 HDTV kanaler i kabelnettet.
    ... Med mindre det er samme korrupte selskap som sitter og kontrollerer hele pakken: Satelitt, bakke og kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •