Conax MPEG4 NP4 med CD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Conax MPEG4 NP4 med CD

Hei,

Jeg har gått til anskaffelse av en FloppyDTV C/CI. Med denne så kjøpte jeg en Conax MPEG4 NP4 CAM (Conax MPEG4 NP4 Neotion Processor HDTV DVBSHOP - Technotrend, Shop, DVB-S, DVB-C, DVB-T, CI, CAM. Jeg har Canal Digital som provider. Jeg er ganske ny på dette området og lurte på om denne CAM`en fungerer mot CD ?. Jeg får inn tv3 når jeg prøver forskjellige kanaler. Men ingen andre. TV3 er vel åpen uansett?. Noen som har denne CAM`en og vet hvordan man kan få det til å fungere?. Eller vil ikke denne fungere?

Ps: Jeg har oppgradert firmwaren på FloppyDTV C/CI til den nyeste om dette skulle ha noe å si

Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den CAM'en du har er litt spesiell. Ut fra det jeg har lest er den ment å transkode MPEG4 sendinger til MPEG2 slik at TV'er som har innebygd digital tuner men ikke MPEG4 dekoder (nesten alle i dag) likevel kan takle MPEG4 sendinger (kvalitet og kompabilitet på MPEG4 -> MPEG2 er ukjent).

Har selv 2 stk FloppyDTV-C tunere med Conax 4.00e CAM'er + 2stk SmartKort fra CD (er lokalisert i Sandvika/Bærum). Den CAM'en det er snakk om kan du evt kjøpe her eller her (latterlig dyr i Norge, og ikke på lager de fleste steder).

Du kan lese mere om oppsettet jeg har på denne post'en. Anbefaler det, gir antakelig noen svar.

PS: Før du feilsøker videre. Hvis du ikke har gjort det, vær sikker på at SmartKort virker med CD sin 'vanlige' tuner boks. Da eliminerer du evt problemer med at SmartKort skal ha fått dekrypteringskoder, hvis det er et problem med den CAM'en du har. En annen ting, vet ikke hvilket program du bruker for å teste, men f.eks. MyTheatre har ofte 'default' settings at CAM ikke brukes. Må settes i en check-box.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar.

Har testet litt forskjellige program. Sagetv, Mediaportal, DVBviewer. CD kortet fungerer fint på både HDtuner og Digituner fra CD. Er selv lokalisert i Sandvika/Bærum :P. Men får prøve å kjøpe inn den CAMen og teste. Kjøpte eksisterende CAMen på samme side, og gikk fort å få den. Så blir nok å bestille den andre derifra og

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du ha full mulighet til å få det til å virke. Kan ikke se at CD har begynnt å låse SmartKort til tuner, spesielt siden kortet du har virker i to forskjellige 'vanlige' tunere. Ville satset på en standard Conax CAM og prøvd videre. Har selv brukt DVBViewer for å teste ut MPEG4 HD kanaler fra CD, og alle kanaler har virket der uten problemer. Lykke til

Kom på en ting. Hvis du bruker WinXP SP2, har du husket å legge inn følgende 2 HotFix'es fra Microsoft (beskrives av Digital-Everywhere under BDA download siden):

We recommend that you install the following patches from Microsoft for WinXP SP2:

SP2 Hotfix for DVB: Windows XP TV tuner program stops responding or displays corrupted video
    SP2 Hotfix for 1394: Performance of 1394 devices may decrease after you install Windows XP Service Pack 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •